memebuy23buy

523i käy rikkaalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suomalaine
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 45
    • Savonlinna

    523i käy rikkaalla

    Tossa käytin koneessa kiinni kun ois katsastus tässä talven mittaan niin päästöt oli moiset että kävi aika rikkaalla.

    Haistaa jo pakokaasusta että käy todella rikkaalla.

    Kulutus kuitenkaan ei mun mielestä mikään järjetön ole, matka-ajossa menee n. 7 litran, ellei vähän alle ja no kaupungissa n. 8-9litraa.

    Tässä ois noita bemmin omilla antureilla otettuja arvoja ja ajattelin nyt et osaiskos joku näiden perusteella arvioida mikä tässä nyt oikein mättää?



    Kampiakselin asentotunnistin ainakin aihettaa vikamoodia välillä, eli lähtee tehot kävelemään, toimii normisti kun käynnistää auton uudestaan. Se tuskin nyt pitäs niin paljoa vaikuttaa kun kuitenkin osan ajasta auto toimii normaalisti.
    - E39 523i -96
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by Suomalaine View Post
    Tossa käytin koneessa kiinni kun ois katsastus tässä talven mittaan niin päästöt oli moiset että kävi aika rikkaalla.

    Haistaa jo pakokaasusta että käy todella rikkaalla.

    Kulutus kuitenkaan ei mun mielestä mikään järjetön ole, matka-ajossa menee n. 7 litran, ellei vähän alle ja no kaupungissa n. 8-9litraa.

    Tässä ois noita bemmin omilla antureilla otettuja arvoja ja ajattelin nyt et osaiskos joku näiden perusteella arvioida mikä tässä nyt oikein mättää?



    Kampiakselin asentotunnistin ainakin aihettaa vikamoodia välillä, eli lähtee tehot kävelemään, toimii normisti kun käynnistää auton uudestaan. Se tuskin nyt pitäs niin paljoa vaikuttaa kun kuitenkin osan ajasta auto toimii normaalisti.
    Imuvuotoa jossain:think

    E: Noi Add arvot ovat ainakin harvinaisen hyvät, jos ennen noita kuvia ei olla nollattu arvoja?
    Last edited by janke; 26-09-2013, 16:15.
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • Suomalaine
      Bimmer Rookie
      • Jan 2012
      • 45
      • Savonlinna

      #3
      Originally posted by janke View Post
      Imuvuotoa jossain:think

      E: Noi Add arvot ovat ainakin harvinaisen hyvät, jos ennen noita kuvia ei olla nollattu arvoja?
      Suoraan ajosta näppäsin piuhat kiinni, luin vikakoodit ja kattelin arvot.

      moottorilla ajettu n. 420tkm.
      - E39 523i -96

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Selkeästi reilu imuvuoto jossakin.

        Comment

        • Suomalaine
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 45
          • Savonlinna

          #5
          okei, pitää lähteä imuvuotoa sitten metsästelemään. Oliskos vinkkejä mitkä ois semmosia paikkoja jotka vanhetessaan alkaa menemään haperoksi? :think

          Mietin tässä että jos ostais imusarjaan kaikki tiivisteet ja kävis perinpohjin läpi ja vielä koeponnistais imusarjan paineella että onko kuoressa jotain halkeemia. Se varsin vois olla järkevin teko, eikä tuo nyt näyttäs älyttömän isoltakaan hommalta. Muutamat ES energiajuomat matkaan ja päiväks pajalle.
          - E39 523i -96

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Suomalaine View Post
            okei, pitää lähteä imuvuotoa sitten metsästelemään. Oliskos vinkkejä mitkä ois semmosia paikkoja jotka vanhetessaan alkaa menemään haperoksi? :think

            Mietin tässä että jos ostais imusarjaan kaikki tiivisteet ja kävis perinpohjin läpi ja vielä koeponnistais imusarjan paineella että onko kuoressa jotain halkeemia. Se varsin vois olla järkevin teko, eikä tuo nyt näyttäs älyttömän isoltakaan hommalta. Muutamat ES energiajuomat matkaan ja päiväks pajalle.
            Ota irti ja katso nyt kuitenkin massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki ja käy huolella läpi kaikki letkut sekä kumitulpat(vika tuskin kuitenkaan on imusarjan tiivisteissä).

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              #7
              Originally posted by Suomalaine View Post
              okei, pitää lähteä imuvuotoa sitten metsästelemään. Oliskos vinkkejä mitkä ois semmosia paikkoja jotka vanhetessaan alkaa menemään haperoksi? :think

              Mietin tässä että jos ostais imusarjaan kaikki tiivisteet ja kävis perinpohjin läpi ja vielä koeponnistais imusarjan paineella että onko kuoressa jotain halkeemia. Se varsin vois olla järkevin teko, eikä tuo nyt näyttäs älyttömän isoltakaan hommalta. Muutamat ES energiajuomat matkaan ja päiväks pajalle.
              Harvinaista jos imusarja halki, mutta jos ei imusarjan tiivisteitä ole vaihdettu, niin kyllähän nekin voi tarkistaa jos on aikaa ja innostusta. Kuiteskaan imusarjan tiivarit eivät ole mitään kalliita. Pakosarja voi olla halki ennemmin kun imusarja!! Katso vielä alipaine letku bensanpaineen säätäjälle.
              Tuossa hyvät Cell:in ohjeet, joten lue huolella.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • Suomalaine
                Bimmer Rookie
                • Jan 2012
                • 45
                • Savonlinna

                #8
                Originally posted by janke View Post
                Harvinaista jos imusarja halki, mutta jos ei imusarjan tiivisteitä ole vaihdettu, niin kyllähän nekin voi tarkistaa jos on aikaa ja innostusta. Kuiteskaan imusarjan tiivarit eivät ole mitään kalliita. Pakosarja voi olla halki ennemmin kun imusarja!! Katso vielä alipaine letku bensanpaineen säätäjälle.
                Tuossa hyvät Cell:in ohjeet, joten lue huolella.
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832
                Kiitos, toihan on näppärän olonen topikki!

                En ole vielä kerenny pahemmin edes ihmetellä mikä siellä vikana olis, varmaan sen takia kun pitäs rellusta päästä eroon ja on olevinaan niin kiirettä... ja kun katsastuskin on tulossa joulukuussa.

                Menny aina siten että sitten ku on se viimenen päivä leimata ni havahtuu siihen 12 aikaan päivällä ja autosta puuttuu tyyliin moottori. aina on kyllä selvitty leimalle ja pari kertaa saanu kuukauden jatkoaikaa kun kiireessä heitetty esim. pakoputki paikalleen rautalangoilla ja tölkein ja teipein korjattuna.. no jos nyt nohevoitus ja sais kerranki pitkän leiman.
                - E39 523i -96

                Comment

                • Suomalaine
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2012
                  • 45
                  • Savonlinna

                  #9
                  imuvuodot tutkittu, neste ja öljyongelmaa.. ja edelleen päästöt

                  Tuli käytyä imupuoli kokonaisuudessaan läpi ohjeiden mukaisesti.

                  Mitään halkeamia tai pykimiä ei löytynyt, kumet tuntuivat "tuoreelta" eli noi on jossain vaiheessa vaihettu. Tuli tutkittua kaikki läpi kolmeen kertaan.

                  Se pönttö joka on kumiosassa, alapuolella, niin se oli puoliksi irti ja imusarjasta tuntui olleen tyhjäkäyntimoottori vähän löysällä.

                  Tulos on se että päästöt tippui tän jälkeen, ei vaan niin paljoa kun ois pitänyt, hc tipahti yli 100..

                  tyhjäkäynnillä HC 210 (ennen 330) CO 2.1
                  Kierroksilla HC 135, CO 0.4

                  Tosta tyhjäkäynnin CO arvosta en ole 100varma, otettiin toinen auto mittariin kiinni, voi olla että muistan sen arvon.

                  Eli ei mikään paska idea ollut tarkastella imupuoli. Tässä ollaan epäilty että katalysaattori olisi entinen, tosin on vaan sen verta tyyris kokeilu että jos sitä vielä tässä mahdollisia ideoita koittas kerätä mitkä vois vaikuttaa tuohon.

                  Harmittaa vaan kun pitäs ostaa pitkittäinen tuki eteen ja korjailla nesteenhäviämisongelmat ja oikeestaan öljyhävikki.. nesteet ei mee sekasin mutta häviää.

                  Onkos näissä miten järjin yleistä se että tuo sisäkennosto rupee vuotamaan? jouduin paisarin säiliön uusimaan kesällä kun entinen pamahtu halki, olen miettiny että ostais kokonaan uuden syylärin jos se sattuu vuotamaan, auton alle ei tosin jää kuin ohjaustehostimen öljyvuotoläikkä...

                  jälkipuheita on kuulunut että välillä olis ruikannu enemmänkin kun olen parkissa ollut, esim heittäny kaverin kotia niin tullu soitto että tais jäähä nesteitä, tosin nestepinnat on ollu ok siltikkin niin vähän epäilyttää että liekkö sit kuitenkaan omasta autosta jäljet.

                  Moottoriin vaihtelin yläpäähän venakopan tiivisteet kaikkineen kesemmällä, sillon huomattavasti väheni öljyn katoaminen mutta silti menee.. kone alapuolelta öljystä vähän kostea, oiskohan siellä jotain pistepaikkaa josta yleensä rupee vuotamaan? Ei ole mahdollista päästä nosturille pesemään moottoria alapuolelta, sillähän se heti selviäis mitä siellä tapahtuu.
                  - E39 523i -96

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10946
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Suomalaine View Post
                    Tuli käytyä imupuoli kokonaisuudessaan läpi ohjeiden mukaisesti.

                    Mitään halkeamia tai pykimiä ei löytynyt, kumet tuntuivat "tuoreelta" eli noi on jossain vaiheessa vaihettu. Tuli tutkittua kaikki läpi kolmeen kertaan.

                    Se pönttö joka on kumiosassa, alapuolella, niin se oli puoliksi irti ja imusarjasta tuntui olleen tyhjäkäyntimoottori vähän löysällä.

                    Tulos on se että päästöt tippui tän jälkeen, ei vaan niin paljoa kun ois pitänyt, hc tipahti yli 100..

                    tyhjäkäynnillä HC 210 (ennen 330) CO 2.1
                    Kierroksilla HC 135, CO 0.4

                    Tosta tyhjäkäynnin CO arvosta en ole 100varma, otettiin toinen auto mittariin kiinni, voi olla että muistan sen arvon.

                    Eli ei mikään paska idea ollut tarkastella imupuoli. Tässä ollaan epäilty että katalysaattori olisi entinen, tosin on vaan sen verta tyyris kokeilu että jos sitä vielä tässä mahdollisia ideoita koittas kerätä mitkä vois vaikuttaa tuohon.

                    Harmittaa vaan kun pitäs ostaa pitkittäinen tuki eteen ja korjailla nesteenhäviämisongelmat ja oikeestaan öljyhävikki.. nesteet ei mee sekasin mutta häviää.

                    Onkos näissä miten järjin yleistä se että tuo sisäkennosto rupee vuotamaan? jouduin paisarin säiliön uusimaan kesällä kun entinen pamahtu halki, olen miettiny että ostais kokonaan uuden syylärin jos se sattuu vuotamaan, auton alle ei tosin jää kuin ohjaustehostimen öljyvuotoläikkä...

                    jälkipuheita on kuulunut että välillä olis ruikannu enemmänkin kun olen parkissa ollut, esim heittäny kaverin kotia niin tullu soitto että tais jäähä nesteitä, tosin nestepinnat on ollu ok siltikkin niin vähän epäilyttää että liekkö sit kuitenkaan omasta autosta jäljet.

                    Moottoriin vaihtelin yläpäähän venakopan tiivisteet kaikkineen kesemmällä, sillon huomattavasti väheni öljyn katoaminen mutta silti menee.. kone alapuolelta öljystä vähän kostea, oiskohan siellä jotain pistepaikkaa josta yleensä rupee vuotamaan? Ei ole mahdollista päästä nosturille pesemään moottoria alapuolelta, sillähän se heti selviäis mitä siellä tapahtuu.
                    No näissähän on hyvin yleistä, että jäähdytysnesteet & öljyt vuotaat pihalle. Jos sattuu vierailemaan vaikka bimmerforums-foorumilla niin siellähän heti jäähdytysneste vuoden ilmaannuttua tulee tuomio: vaihda syyläri, paisari, paisarin korkki, termari koteloineen, kaikki letkut, vesipumppu, hihnat, hihnojen kiristimet, kaikki rullat, visko, viskon siivet... Läppärin kenno ei ole yleinen vuotokohta onneksi. Vuodot löydät helpoiten vaikka painetestaamalla järjestelmän tai sitten vaat noudatat jenkkien ohjeita. Öljyä nämä nyt tuppaa vuotamaan melkein jokaisesta tiivisteestä, eli pese se moottori niin selviää.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Suomalaine View Post

                      Moottoriin vaihtelin yläpäähän venakopan tiivisteet kaikkineen kesemmällä, sillon huomattavasti väheni öljyn katoaminen mutta silti menee.. kone alapuolelta öljystä vähän kostea, oiskohan siellä jotain pistepaikkaa josta yleensä rupee vuotamaan? Ei ole mahdollista päästä nosturille pesemään moottoria alapuolelta, sillähän se heti selviäis mitä siellä tapahtuu.
                      Suodatinjalan tiiviste.

                      Comment

                      • Yyz
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2009
                        • 151
                        • Pirkkala

                        #12
                        Kolme potentiaalista vuotokohdetta jäähdytinnesteelle on ainakin:
                        - jäähdytin, varsinkin paisuntasäiliön puoleinen pääty.
                        - termostaattikotelo, vuotaa joskus "näkymättömästi" tiivisteen välistä.
                        - vesipumppu, vuoto voi olla näkymätöntä koska moottorin lämpö haihduttaa nesteen.

                        Sisäkenno taitaa olla harvinainen vuotokohde ja vuodon kyllä yleensä haistaa ja näkee huurtumisena.

                        Itsellä vuosi alle 30tkm ajettu vesipumppu, ainostaan pumpun pieni kolkotus paljasti vian.

                        Comment

                        • kaol
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 5007
                          • Ilmajoki

                          #13
                          Päästöt pielessä + öljyä katoaa -> ettei olisi separaattorissa vika. Pysyykö moottori käynnissä, kun raottaa öljyntäyttökorkkia?
                          Kokeilemalla se selviää...

                          Comment

                          • Suomalaine
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2012
                            • 45
                            • Savonlinna

                            #14
                            Originally posted by kaol View Post
                            Päästöt pielessä + öljyä katoaa -> ettei olisi separaattorissa vika. Pysyykö moottori käynnissä, kun raottaa öljyntäyttökorkkia?
                            pysyy.
                            - E39 523i -96

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              #15
                              Originally posted by Suomalaine View Post
                              pysyy.
                              Muuttuuko käynti yhtään tai onko sammuminen lähellä?
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              Working...
                              X