Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ABS hammaskehän testaaminen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petteriu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1164
    • Pori

    E39 ABS hammaskehän testaaminen ?

    ABS hammaskehä silminnähden OK vasemmassa etunavassa. Anturi uusi (kylläkin tarvike, testattu 2 kpl), mutta ei anna INPAn mukaan nopeussignaalia.

    Onko hammaskehän testaamiseen olemassa jotain testiä, jolla sen voisi oikein todeta ? Tai voiko anturin liipaisua testata helposti muulla tavalla, esim. ruuvimeisselin tms. magneettisen esineen heiluttelu anturin edessä ?

    Kokeiltu kytkeä sekä vasemmalle että oikealle puolelle eikä toimi kummassakaan. Sen sijaan toimivasta oikeasta navasta vasempaan syötettynä nopeussignaali löytyy INPAlla, joten boksi ja korinpuolen johtosarja OK.
    Oikeanpuolen anturia en haluaisi alkaa testiä varten irrottamaan, ettei tule samanlainen savotta kuin nyt vasemman anturin irroittamisesta on tullut kaikkine purkamisineen.

    Petteri
    Last edited by petteriu; 30-09-2013, 12:15.
    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Onko ABS-anturille tulevat johdot mitattu ehjiksi? Minkä vuosimalli? Jos 9/98-> vika voi myös hyvin olla ABS-boksissa. Osa tarvikeantureista ei vaan toimi. Ellet fyysisesti hajoittanut kehää niin tuskin on kehässä vika.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • JD
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1194
      • Espoo

      #3
      [QUOTE=petteriu;3151117]ABS hammaskehä silminnähden OK vasemmassa etunavassa. Anturi uusi (kylläkin tarvike, testattu 2 kpl), mutta ei anna INPAn mukaan nopeussignaalia.

      Onko hammaskehän testaamiseen olemassa jotain testiä, jolla sen voisi oikein todeta ? /QUOTE]

      Tuosta näkee ettei siinä kehässä ole paljon testattavaa, muovirinkula jossa pelkkiä metallipaloja muutaman millin välein:

      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Tarvikeanturin ja tarvikelaakerin toleransseista johtuen voi olla liian kaukana. Ei tarvitse olla kuin milli liikaa matkaa niin ei toimi.

        Comment

        • petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

          #5
          Auto 5/98. Johdot boksille ja boksin toiminta tsekattu kytkemällä toimivan puolen navalta johdot tähän ongelmalliseen ja INPA kyllä sieltä löysi signaalin.

          Mittailin tuolla taas vähän ja tulin siihen tulokseen että nuo molemmat uudet eBay anturit ovat todellakin joko rikki, tai sitten eivät ole sitä mitä osanumero väittää niiden olevan. Vastusmittaus anturin läpi toimivalla alkuperäisellä anturilla 3kOhm, toisella uudella 192kOhm ja toisella ääretön (max. 200kOhm mittarissa), vaikka vastusmittaus nyt ei välttämättä tuollaisen anturin mittaukseen paras tapa ole.
          Huomenna uusi yritys uudella anturilla.

          Petteri
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10080
            • KVLA

            #6
            Noita tarvikeantureita on on ihan turha sinne viljellä.Ne toimii,jos toimii ja kuka tietää montako päivää.Niillä on turha yrittää säästää.Tulee vaan loppupelissä kalliimmaksi,kuin OEM ja työmäärä moninkertaistuu.

            Ed.Näinhän tässäkin keississä sitten se ilmeiseti oli.
            Last edited by Heguli 31; 01-10-2013, 16:32.

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Originally posted by petteriu View Post
              Mittailin tuolla taas vähän ja tulin siihen tulokseen että nuo molemmat uudet eBay anturit ovat todellakin joko rikki, tai sitten eivät ole sitä mitä osanumero väittää niiden olevan. Vastusmittaus anturin läpi toimivalla alkuperäisellä anturilla 3kOhm, toisella uudella 192kOhm ja toisella ääretön (max. 200kOhm mittarissa), vaikka vastusmittaus nyt ei välttämättä tuollaisen anturin mittaukseen paras tapa ole.
              Huomenna uusi yritys uudella anturilla.

              Petteri
              Eikös tässä ole MRE-anturit? Niistä ei saa mitata vastusta, anturi saattaa mennä rikki. Itse mitä olen niitä epähuomiossa mittaillut ei ole kyllä yksikään mennyt rikki
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • petteriu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1164
                • Pori

                #8
                Vaikka en vieläkään usko, että kaikki tarvikeanturit olisivat järjestään susia ja lähtökohtaisesti käyttökelvottomia, niin (taas) tässä tapauksessa alkuperäinen anturi toi kadonneen signaalin takaisin.
                BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by petteriu View Post
                  Onko hammaskehän testaamiseen olemassa jotain testiä, jolla sen voisi oikein todeta ? Tai voiko anturin liipaisua testata helposti muulla tavalla, esim. ruuvimeisselin tms. magneettisen esineen heiluttelu anturin edessä ?
                  Kytket anturin pinnit oskilloskooppiin ja fillari pyörimään?
                  Originally posted by petteriu View Post
                  Vaikka en vieläkään usko, että kaikki tarvikeanturit olisivat järjestään susia ja lähtökohtaisesti käyttökelvottomia, niin (taas) tässä tapauksessa alkuperäinen anturi toi kadonneen signaalin takaisin.
                  Heh.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎