Announcement

Collapse
No announcement yet.

525tds polttoaineongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zekelius
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 170
    • Vaasa

    525tds polttoaineongelma

    neuvoja kaivataan, auto alko starttaamaan pitkään. Aluksi seisottuaam mutta sittemmin lyhyemmän stopin jälkeen myös..sittenpä hyytyi tielle mutta lähti vielä sahaamalla tulille.

    Vaihdoin tankin sisään uuden siirtopumpun, sekä suodattimen ja 4kpl.o-renkaita suotimen liitoksiin. Akku täyteen ladattuna aloin pyörittämään ilmoja pois sillä seurauksella ettei lähde tulille. Otin suotimen jälkeisen naftaletkun irti että näkee tuleeko ainetta. Ei tule.

    Kun virrat laittaa päälle, lähtee tankin siirtopumppu pyörimään. Kuulee selvästi kun on paikat auki..tuntee myös kädellä että se pyörii kun kokeilee kannen päältä.

    Kokeilin tässä vaiheessa syöttää vanhalle pumpulle 12v ja upotin ämpäriin. Eipä siinä tietysti vikaa ollutkaan. Iloisesti sylki vettä.

    Tankissa ainetta n. 15-18 litraa. Ideoita? :/
    :: www.aurium-music.net ::
  • zekelius
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 170
    • Vaasa

    #2
    Vika löytyi (ehkä).. sen kuskin puolen luukun alta löytyi takaiskuvena (tulee left sucking jet pump - palikan mukana) joka ei päästäny kakkua läpi. (ilmeisesti)
    Tästä johtui (ehkä) ne pitkät startit myös kun se kuitenki oli päästänyt putken valumaan tyhjäksi ja lopulta jumitti niin ettei päästä enää läpikään (vissiin)
    Last edited by zekelius; 05-11-2013, 12:52. Reason: Vika ei korjaantunut uusilla osilla :(
    :: www.aurium-music.net ::

    Comment

    • mikkoheija
      Newbiemmer
      • Sep 2013
      • 11
      • Tampere

      #3
      Hei onko tuo mainitsemasi luukku siis siinä polttoainesuodattimen päällä vai missä? Minulla on E38 jossa sama kone ja ongelmia polttoainejärjestelmässä olevan ilman kanssa. Tuo olisi yksi asia jonka voisi taas tarkastaa.

      Comment

      • Fastpiksu
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2010
        • 1571
        • Kajaani-Paltamo

        #4
        Ei vaan takapenkin istuinosan alla on muistaakseni 3 ruuvilla semmonen peltiluukku pohjassa.
        Chevrolet Express van
        Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
        E36 325i group F

        Ex:
        e34 525i
        e34 525tds "superturbo"
        e39 530d M-Sport

        Comment

        • mikkoheija
          Newbiemmer
          • Sep 2013
          • 11
          • Tampere

          #5
          Joo vastaava luukku on E38:ssa kuskin puolella. Mitenkähän sen mötikän saa sieltä tankista ylös? Koitin käsin pyörittää vastapäivään, mutta ei liikkunut. Ei viitsisi voimalla rikkoakaan sitä, kun varmuutta ei ole onko ehjä vai viallinen.

          Comment

          • mikkoheija
            Newbiemmer
            • Sep 2013
            • 11
            • Tampere

            #6
            E38:ssa tuo luukun alla on piergeburgin polttoainemittari. Tai sellasen vastauksen sain kun googletin varaosanumerolla. Irti tuo möykky lähti kun pyöräytti pihdeillä vähän vastapäivään ja kyllä tuo polttoainemittarilta näytti kohoineen ja kaikkineen.

            Comment

            • zekelius
              Bimmer Rookie
              • Oct 2008
              • 170
              • Vaasa

              #7
              Takapenkin alla on tässä ne huoltoluukut, vänkärin puolelta löytyy siirtopumppu ja kuskin puolelta 'left sucking jet pump' ja molemmissa on myöskin anturit, jotka on niissä kansissa kiinni. Päästäkseen tankkiin täytyy ensin ottaa irti se metallinen kiinnike. Sen verran on tiukassa että ruuvarin ja vasaran kanssa saa napsuttaa alkuun. Sen jälkeen lähtee nostamalla koko hässäkkä, joskin voi myös olla tiukassa.

              Mulla alkoi oireilemaan pitkinä startteina, ja lopuksi se jätti kerran tien poskeen vaikkakin lähti taas pitkällä sahaamisella tulille. Uusin tankkiin ojan puolelle siirtopumpun ja vasemmalle puolelle tuon em. left sucking jet pump, joka sisältää uudet letkut ja tiivisteet noihin kahteen huoltoluukkuun. Lisäks vaihdoin konehuoneeseen uuden pa-suodattimen ja ne o-renkaat letkuliitoksiin.

              Vaan enpäs ole saanut kärryä tulille. Ei tule naftaa koneelle asti.. Pumppu pyörii ja työntää ainetta siihen liitokseen johonka painetaan vasemmalta puolelta tuleva naftaputki. Sen jälkeenhän nafta menee sen palikan läpi (joka tulee left sucking jet pump hässäkän mukana ja joka on jonkinsortin takaisku..Avasin vanhan väkisin ja siellä oli jousi ja pieni muovipalikka sisällä.) Siitä aine lähtee kanteen tulevan letkun kautta eteenpäin. Onko ennen PA-suodatinta enää mitään palikoita, vai pelkkää putkea? Jos otan suodattimelle tulevan letkun irti ja pyöritän pumppua, ei tule pisaran pisaraa ainetta tankilta.

              Onko viisaammilla ideoita, itsellä ne loppui juuri :(
              :: www.aurium-music.net ::

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎