Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d vinkuu kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    530d vinkuu kylmänä

    Kylmällä koneella kuuluu sellaista tasaista vinkunaa, ei mielestäni pahene vaikka olisi kierroksia enemmän. Vaikea paikantaa mistä vinkuna tulee, ehkä turbon läheltä. Kun kone/öljyt lämmennyt ääni häviää. Auto toimii muuten ihan normaalisti. Autolla ajettu 369tkm, öljyillä 12tkm (jos niillä vaikutusta asiaan).

    E: Taitaa se turbo siellä vaan viheltää, tuskin mitään vakavaa.
    Last edited by Night-Wind; 06-10-2013, 16:06.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91
  • Night-Wind
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 1534
    • 02

    #2
    Jaa nyt vinkuu lämpimänäkin.

    Ihan ku turbosta tulis. En tosin mene vannomaan, etteikö tulis itse moottorista. Mahtaako noi ~13tkm ajetut öljyt enää voidella mitään.
    ex: BMW E38 735iA -97
    ex: MB W211 E200CDI -03
    ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
    ex: BMW E39 528iA -96
    ex: MB W126 300SE -89
    ex: BMW E34 525iAT -95
    ex: BMW E36 316iA -91

    Comment

    • E.K.
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2010
      • 494
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Night-Wind View Post
      Jaa nyt vinkuu lämpimänäkin.

      Ihan ku turbosta tulis. En tosin mene vannomaan, etteikö tulis itse moottorista. Mahtaako noi ~13tkm ajetut öljyt enää voidella mitään.
      pakoputken joustopalat olet varmaankin jo tarkistanu vuodon varalta...

      Comment

      • grandpa-look
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 531
        • Vaasa/Seinäjoki

        #4
        Originally posted by Night-Wind View Post
        Jaa nyt vinkuu lämpimänäkin.

        Ihan ku turbosta tulis. En tosin mene vannomaan, etteikö tulis itse moottorista. Mahtaako noi ~13tkm ajetut öljyt enää voidella mitään.
        Varaudu suosiolla turbon vaihtoon.. omassa vinkui ensin kylmänä. Sitten alko pitämään ääntä myös lämpinänä ja ei menny kun 1-2 vkoa ja selvä peli.. Laakeri niin väljäksi että siivet otti ahtimen runkoon

        Ja jos ja kun sen turbon vaihdat niin se huohotinjärjestelmän suodatin samalla vaihtoon (venttiilikopassa). Se oli itellä ihan taturassa ja söi edellisen turbon noin vuodessa/20 tkm aikana (edellinen omistaja oli uusinut vain turbon)
        Nyt: E39 530d 2002 m-sport
        ex: E32 730, E36 325 coupe, E34 525, E30 316

        Comment

        • Night-Wind
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 1534
          • 02

          #5
          Taitaapi tullakin vikinä moniurahihnan kiristinrullasta. Sellainen muistikuva, että kun hihnat vaihdoin kesällä niin olis heti alkanut ulvonta. Tais ottaa kiristin herneet, kun ei häntä vaihdettu. Vaikka olis kyllä pitänyt.

          Tosin en 100% varma ole tuleeko ääni tästä, täytys olla joku kuunteluvehje jolla äänen pystyy paikallistamaan. Voiko tuota rullaa jotenkin testata, että tuleeko se ääni siitä? Vai selviääkö vain vaihtamalla..
          ex: BMW E38 735iA -97
          ex: MB W211 E200CDI -03
          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
          ex: BMW E39 528iA -96
          ex: MB W126 300SE -89
          ex: BMW E34 525iAT -95
          ex: BMW E36 316iA -91

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Night-Wind View Post
            Taitaapi tullakin vikinä moniurahihnan kiristinrullasta. Sellainen muistikuva, että kun hihnat vaihdoin kesällä niin olis heti alkanut ulvonta. Tais ottaa kiristin herneet, kun ei häntä vaihdettu. Vaikka olis kyllä pitänyt.

            Tosin en 100% varma ole tuleeko ääni tästä, täytys olla joku kuunteluvehje jolla äänen pystyy paikallistamaan. Voiko tuota rullaa jotenkin testata, että tuleeko se ääni siitä? Vai selviääkö vain vaihtamalla..
            Hihna pois ja auto käyntiin. Ilman hihnaa voi hyvin sen verran käyttää, että tietää tuleeko ääni siitä vai ei.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Night-Wind
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 1534
              • 02

              #7
              Joo tuli ruiskittua hiukan monitoimiöljyä tonne ja heti hiljeni. Tietää ainakin ettei mistään turbosta tule ääni. Se että tuleeko pysymään hiljaisena..tuskin. Eiköhän ne rullat sitten tarvi vaihtaa. Hihnat ostin motonetistä, onkohan niissä paljon eroa alkuperäisiin. Ei noista saatana tiedä.
              ex: BMW E38 735iA -97
              ex: MB W211 E200CDI -03
              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
              ex: BMW E39 528iA -96
              ex: MB W126 300SE -89
              ex: BMW E34 525iAT -95
              ex: BMW E36 316iA -91

              Comment

              • janim110
                Bimmer Rookie
                • Feb 2007
                • 79
                • Kangasala

                #8
                No motonet myy bemariin esim. gatesin hihnoja, jotka ovat hyviä. Kyllä ne kestää
                e39 530dat-99

                Comment

                • Fastpiksu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2010
                  • 1571
                  • Kajaani-Paltamo

                  #9
                  Originally posted by grandpa-look View Post
                  Varaudu suosiolla turbon vaihtoon.. omassa vinkui ensin kylmänä. Sitten alko pitämään ääntä myös lämpinänä ja ei menny kun 1-2 vkoa ja selvä peli.. Laakeri niin väljäksi että siivet otti ahtimen runkoon
                  Juu no ei se turbo välttämättä räjähtämäisillään ole jos kylmänä ujeltaa. Minun 530d ujelsi kylmänä ainakin 2 vuotta/60tkm ja eikä siitä kummennu, en tiedä miten nykyään kun omistaja vaihtui kesällä.
                  Tutun 530d on tehnyt samaa jo 5 vuotta, kilometreistä en tiedä mutta dieselin ollessa kyseessä varmasti vähintään 20tkm/vuosi..
                  Chevrolet Express van
                  Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
                  E36 325i group F

                  Ex:
                  e34 525i
                  e34 525tds "superturbo"
                  e39 530d M-Sport

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    #10
                    Mullaki viheltää kylmänä, mut silloin kun ei vaan töhöile/rankase autoa, niin kyllähän se kauan kestänee. Mut jos lappu lattiassa heti niin se käy kyl hyväkuntosenkin turbon päälle
                    Yleensä jos mahdollista niin annan auton kylmänä käydä jokusen minuutin ja sittekin nättiä ajoa ennenkö nousee selvästi lämmöt yli sinisen.

                    Ja jos vaan motonetistä saa gatesin hihnoja, niin hyvä niin, monesti vaan hyllyt täys QH:ta yms scheissee...
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎