Originally posted by BMW_Harrastaja
View Post
-98 528 steptronic tehottoman tuntuinen ?!
Collapse
X
-
Uusi nokan asentoanturi (Bosch) vaihdettu eikä mitään apua... Ei mitään vikakoodeja, lähtee tosi hyvin käyntiin, käy nätisti mitenkään heilumatta/pätkimättä, ei kuluta öljyä eikä likaa bensaa. Ilmavuodot tutkittu kaikenlaisella mahdollisella tavalla ja purkamalla puoli autoa. On vain puutuneen oloinen alle 3-4000rpm kierroksilla, aivan kuin 1.8L moottori. Mukava auto !Originally posted by Heguli 31 View PostJust näin,sieltä ei löydy läheskään kaikkea,mitä on myynnissä.Eikä se merkki liikkeessäkään varmaan paljoa satkusta heitä.Ja sillä ainakin toimii.Last edited by m5bimmeri; 05-11-2013, 07:43.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Päivitystä: Purin autosta ilmamassamittarin ja kaasuläppäkotelon. Pesin kaikki osat cleanerilla, kasasin puhtaat osat ja kaikki kumiliitokset kasasin silikonirasvalla. Tarkistin samalla huohottimen ja tyhjäkäyntimoottorin letkut. Auto käyntiin ja kokeilemaan. Heti käynnistyksessä huomasi että lähti herkemmin käyntiin ja kävi jotenkin nätimmin. Tallista pihalle ja yllätys, tehot olivat palautuneet ! En tiedä mitä tein, samat mitä aiemminkin mutta nyt on kierrosherkkä alle 3000rpm ja vetää paremmin. Kovissakin kiihdytyksissä kiihtyi paremmin. Eli taas toimii
Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Kyllä siellä nyt se imuvuoto syystä tai toisesta loppui(eli jokin liitos päästi lävitseen?).Originally posted by m5bimmeri View PostPäivitystä: Purin autosta ilmamassamittarin ja kaasuläppäkotelon. Pesin kaikki osat cleanerilla, kasasin puhtaat osat ja kaikki kumiliitokset kasasin silikonirasvalla. Tarkistin samalla huohottimen ja tyhjäkäyntimoottorin letkut. Auto käyntiin ja kokeilemaan. Heti käynnistyksessä huomasi että lähti herkemmin käyntiin ja kävi jotenkin nätimmin. Tallista pihalle ja yllätys, tehot olivat palautuneet ! En tiedä mitä tein, samat mitä aiemminkin mutta nyt on kierrosherkkä alle 3000rpm ja vetää paremmin. Kovissakin kiihdytyksissä kiihtyi paremmin. Eli taas toimii
Eli mikäli ongelma palaa, veikkaisin että tyhjäkäyntimoottori ja imuvuoto sitä kautta voisi olla "sylttytehdas"?
Comment
-
Joo empä tiedä mitä tein mutta nyt löytyi kadoksissa olevat hepat, ja kulutuskin on taas pari litraa pienempi. Kun auto oli vielä "hajalla" niin leima tuli kuitenkin hyvillä päästöarvoilla, eikä muutenkaan ollut mitään oireita ainoastaan tehottomuus ja kulutuksen nousu. Oikeastaan kaikki kumiosat pitäisi vaihtaa, sillä takaisi sen että varmasti ei ole mitään vuotoja. Kun laitoin separaattoria paikalleen imusarjaan, huomasin että sekin olisi saanut olla tiukempi. Aika helposti meni paikalleen mutta sielläkin on silikonirasva tiivistämässä. Ja joka paikkaan laitoin siis tuubissa olevaa paksua rasvaa, en mitään suihkutettavaa silikonia.Originally posted by Hemi View PostKyllä siellä nyt se imuvuoto syystä tai toisesta loppui(eli jokin liitos päästi lävitseen?).
Eli mikäli ongelma palaa, veikkaisin että tyhjäkäyntimoottori ja imuvuoto sitä kautta voisi olla "sylttytehdas"?Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
Comment