Tuli tossa kesällä tämmönen keksintö hankittua. Nyt on kelit alkanu kylmentyä ja pitää ottaa huomioon asioita joita kesällä ei tartte. Omassa autossa myynti ilmotuksen mukaan oli lohkolämppäri ja sisätilanpistoke. Ei sitten tullut myyjän kanssa näistä puhuttua. Eli ongelma on se että en oo vieläkään löytänyt töpseleitä noille vaikka kerran yritin ihan tosissaan ettiä. Sisätilanpistokkeesta alan uskoa että sitä ei ole kun en sitä löytäny. Mutta luulis että tälläsessä nyt lohkolämppäri olisi edes, joten mistäkohti sen vois tarkistaa löytyykö vai eikö. Puskurissa ei ainakaan töpselin paikkoja näy. Sitten kun oletetaan että päivittäin kiskotaan jääkylmää konetta käyntiin niin olisi hyvä olla öljyt kunnossa. Luin jo että monet bemaristit suosii TB:n diamond öljyä. Itsekkin olen hyvää tb:n öljyistä kuullut ja tämähän on hyvin kohtuuhintaista täys-synteettiseksi. Mutta otanko suosiolla 5w-40 version vai pysyisiköhän 0w-40 eli diamond plus sisällä. Tietty tämä löysempi öljy olisi kylmäkäynnistelyyn parempi, mutta mahtaako toimia ilman ongelmia. 300tkm mittarissa mutta ei ihan loppuun ajetun tuntuinen ole. Ja paljos tässä on öljytilavuus. Sitten vielä jäähdytysnesteen vaihto, tarviiko tämä jotain erikois nesteitä vai pistänkö vaan motonetistä jotakin halpaa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 528iA Touring ensimmäistä talvea.
Collapse
X
-
Näihin saa ainoastaan säteilylämppärin joka on sellainen nyrkin kokoinen mötikkä lohkon kyljessä pakosarjan alapuolella. Laita vaan se 5W-40 diamond. Öljyä menee 6,5l. Jäähdytysnesteeksi motonetistä sinistä febin jäähdytysnestettä 1,5 litran pulloissa. Kannattaa perehtyä ennen nesteiden vaihtoa oikeaan ilmausproseduuriin, erittäin tärkeätä näissä!
-
-
Helpoiten selviää se lämppäri kun ajat vaikka ti-hallin nosturille, pohjapanssari pois ja katse sinne pakosarjan suuntaan. Sieltä pitäisi löytyä säteilylämppäri ja siitä lähteä panssarikaapeli. Ellei näy niin sellaista ei ole. Tarkistamisessa nosturilla ei mene montaa minuuttia.. Ihan hyvin voi laittaa 0w-40 tai 5w-40 öljyt koneeseen. 5w-40 varmaan on ihan riittävä siellä etelässä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment