Elikkäs, vuosimallin 1997 523iA kyseessä, ja isolla kysymysmerkillä oleva probleema kuuluukin sitten näin..
käytiin hakemassa ko. ajoneuvo, koeajettiin toimi hyvin. kotiapäin lähtiessä 40km päästyä, alkoi kesken ajon, vähän rankemmalla kaasulla kiihdyttäessä puskemaan valkoharmaasinistä savua putkesta paksuna "pilvenä" jatkuvalla syötöllä, venttiilikopan välistä falskasi myös öljyä. Tyhjäkäynti alko tykyttää, niinku ei kävis kaikilla pytyillä. isommilla kierroksilla käynti tasottu.
noh, jatkettiin matkaa n. 60km/h alle 2t kierroksilla, silloin ei savuttanut ihan niin paljon kun sitten yli 2t kierroksilla. Huoltoasemalla sitte laitettiin vähän paineilmaa huohotinputkeen (huohottimen jäätyminen kävi mielessä kyllä, silläpä juuri). käynti tasottu ja savua ei puskenut enää läheskään niin paljo kun aikasemmin.
Jatkettiin matkaa edelleen pienellä nopeudella, matalilla kierroksilla ja pysähdyttiin p-paikalle tutkimaan lähemmin, loppujen lopuksi hinauspalvelu haki auton kotipaikkakunnan korjaamon pihaan jossa olivat kahtoneet puristuspaineet, ja 4syl puuttuu puristukset tyhjäkäynnillä, kierroksilla toimii.
( ja kyllä, auto seissyt ennen hakua viikon, ajettu n. 100km ennen ko. tapahtumaa, joka selvisi kans meille myöhemmin, josta kävikin tuo huohotinjuttu sitten mielessäkin. )
Elikkä, jollain samanlaista kokemusta? Oisko huohottimen jäätymisen takia hajottanu sitte muutakin koneesta, josta tuo 4syl ongelma sitte tuleekin? Konetta ruetaan purkamaan, ni tietäsi vähän mistä lähtä ekaksi sitte tarkemmin kahtomaan.
Öljykorkkiin eikä huohotinputkeen ole tullut sitä mönjää, jäähdytinnesteet pysyy omissa oloissaan.
käytiin hakemassa ko. ajoneuvo, koeajettiin toimi hyvin. kotiapäin lähtiessä 40km päästyä, alkoi kesken ajon, vähän rankemmalla kaasulla kiihdyttäessä puskemaan valkoharmaasinistä savua putkesta paksuna "pilvenä" jatkuvalla syötöllä, venttiilikopan välistä falskasi myös öljyä. Tyhjäkäynti alko tykyttää, niinku ei kävis kaikilla pytyillä. isommilla kierroksilla käynti tasottu.
noh, jatkettiin matkaa n. 60km/h alle 2t kierroksilla, silloin ei savuttanut ihan niin paljon kun sitten yli 2t kierroksilla. Huoltoasemalla sitte laitettiin vähän paineilmaa huohotinputkeen (huohottimen jäätyminen kävi mielessä kyllä, silläpä juuri). käynti tasottu ja savua ei puskenut enää läheskään niin paljo kun aikasemmin.
Jatkettiin matkaa edelleen pienellä nopeudella, matalilla kierroksilla ja pysähdyttiin p-paikalle tutkimaan lähemmin, loppujen lopuksi hinauspalvelu haki auton kotipaikkakunnan korjaamon pihaan jossa olivat kahtoneet puristuspaineet, ja 4syl puuttuu puristukset tyhjäkäynnillä, kierroksilla toimii.
( ja kyllä, auto seissyt ennen hakua viikon, ajettu n. 100km ennen ko. tapahtumaa, joka selvisi kans meille myöhemmin, josta kävikin tuo huohotinjuttu sitten mielessäkin. )
Elikkä, jollain samanlaista kokemusta? Oisko huohottimen jäätymisen takia hajottanu sitte muutakin koneesta, josta tuo 4syl ongelma sitte tuleekin? Konetta ruetaan purkamaan, ni tietäsi vähän mistä lähtä ekaksi sitte tarkemmin kahtomaan.
Öljykorkkiin eikä huohotinputkeen ole tullut sitä mönjää, jäähdytinnesteet pysyy omissa oloissaan.
Comment