Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 m57 korkeapainepumppu onglm. railpaine hukassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maamu
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 18
    • ylivieska

    e39 m57 korkeapainepumppu onglm. railpaine hukassa?

    Eli vaihdoin moottorin ja sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin. koneessa oli tod näk rikki korkeapainepumpun päässä oleva paineensäädin/pumppu. tilasin ebaysta tarvike säätimen ja ei auttanut(railpaine ei noussut). Sen jälkeen vaihdoin vanhasta moottorista korkeapainepumpun (railpaine alkoi nousta niinkuin pitääkin) ja siihen tämän uuden säätimen niin kävi joku puolisen tuntia kohtuu hyvin,kunnes taas sammui ja railpaine hukkaan? Kokeilin irrottaa kp päästä säätimen ja putsasin paineilmalla, railpaine nousi ja moottori kerkesi hörähtää ja railpaine taas hukkaan. aluksi pumpun vaihdon jälkeen vain hyrähteli ja kohta lähti käyntiin muttei vastannut kaasuun, mutta vähän ajan päästä alkoi myös kaasua tottelemaan.
    Vähän kysymyksiä.
    1. Mihin railpaine hävis taas?
    2.Vaikuttaako yksikin rikkinäinen suutin railpaineen totaaliseen katoamiseen?
    3.Suuttimien ohivuotojen mittaus?onko se vain että lääkeruiskut jokaiseen suuttimeen ja niistä kattoa mikä vuotaa eniten? (toki tuo railpaine täytyy saada kuntoon kasvamaan että ohivuotoa edes näkee)
    Jos vain saa selvää tekstistä nii ottasin apua mieluusti vastaan joltakin suutin / korkeapainepumpun expertiltä, koska auto on ensimmäinen cr vehe ettei ole kerennyt perehtyä sitten rivipumpun jälkeen :think
    e39 530da -99
  • Maamu
    Newbiemmer
    • Oct 2012
    • 18
    • ylivieska

    #2
    Lisättäköön että polttoaine puolen pumput surisee moitteitta ja nostaa paineet 3.97 bar virrat kääntäessä 2 asentoon eli tietääkseni siihen mihin pitääkin? :think
    e39 530da -99

    Comment

    • lurkki3
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2004
      • 657
      • ylivieska

      #3
      ehottomasti suuttimien ohivuotojen mittaus nyt ekaksi.jos suutin kusee pahasti paluupuolelle niin rail paine katoaa eikä auto varmasti lähde käyntiin.joko lääkeruiskut tai 1cm halkaisialtaan olevat kirkkaat letkut suuttimiin pystyyn
      E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
      Bagged e32
      Ex E61 525d m-sport -06
      Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
      Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

      Comment

      • 530dA Touring
        BTCF Member
        • Jun 2009
        • 50
        • Orimattila

        #4
        Ja kokemuksesta voin sanoa, että yksikin vuotava suutin riittää
        330d XDrive -13

        Ex:
        330xdA Touring - 06
        330dA Touring -01
        530dA -00
        530i Touring -01
        328iA Touring -97
        530dA Touring -00
        528iA Touring -96
        316i Touring -97
        Ja pari 316 E30

        Comment

        • Maamu
          Newbiemmer
          • Oct 2012
          • 18
          • ylivieska

          #5
          Originally posted by 530dA Touring View Post
          Ja kokemuksesta voin sanoa, että yksikin vuotava suutin riittää
          Hmm mitenkä kannattas edetä? ohivuotoja ei voi mitata kun se railpaine ei nouse niin suuttimista ei tuu mitään? ja siis yks rikkinäinen suutin niin railpaine katoaa täysin 0? sit vielä miten se lähti käymään kp pumpun vaihdon jälkeen? :think Mysteerinen vehe rahaa, aikaa ja hermoja vievä...
          e39 530da -99

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by Maamu View Post
            Hmm mitenkä kannattas edetä? ohivuotoja ei voi mitata kun se railpaine ei nouse niin suuttimista ei tuu mitään? ja siis yks rikkinäinen suutin niin railpaine katoaa täysin 0? sit vielä miten se lähti käymään kp pumpun vaihdon jälkeen? :think Mysteerinen vehe rahaa, aikaa ja hermoja vievä...
            Mikäli nyt ymmärsin oikein: Railipaine siis hukkuu hetken päästä kun kone hörähtää?

            Ohivuodot voi mitata myös startin avulla.

            -Nokan asentotunnistimen piuha irti
            -Starttaa konetta 5-10sec startilla.
            -Tsekkaa suuttimien päässä oleva mitta-asteikko

            Mikäli asteikossa näkyy ainetta, niin suutin vuotaa.
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Tai sitten otat railipaineanturista liittimen irti ja puhdistat sen jollakin haihtuvalla röpöllä ja kovaa ajoa
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • BreeZi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 2371
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by Dunky View Post
                Tai sitten otat railipaineanturista liittimen irti ja puhdistat sen jollakin haihtuvalla röpöllä ja kovaa ajoa
                Kyllähän tuon koneen pitäisi käydä ilman tuota anturia. Ainakin meikäläisen auto toimi kun otin liittimen irti.
                - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                - E- ja F- sarjan avaimet.
                - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                .

                Finmodi oy
                050-3063926
                [email protected]

                Comment

                • Dunky
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 4929
                  • Kotka

                  #9
                  Originally posted by BreeZi View Post
                  Kyllähän tuon koneen pitäisi käydä ilman tuota anturia. Ainakin meikäläisen auto toimi kun otin liittimen irti.
                  Varmaan toimii joo, mutta ei lähde käyntiin ilman sitä. Nyt jos se anturi puskee satunnaisesti väärää dataa niin alkaakin ongelmat...
                  Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                  Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                  Comment

                  • BreeZi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 2371
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Originally posted by Dunky View Post
                    Varmaan toimii joo, mutta ei lähde käyntiin ilman sitä. Nyt jos se anturi puskee satunnaisesti väärää dataa niin alkaakin ongelmat...
                    En kyllä ala väittämään, kun sen verran on aikaa omasta casesta. Mikäli olisi tuo auto vielä pihassa, niin kävisin kyllä kokeilemassa.
                    - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                    - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                    - E- ja F- sarjan avaimet.
                    - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                    - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                    .

                    Finmodi oy
                    050-3063926
                    [email protected]

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Kyllä se käyntiin lähtee ilman rail-paineanturiakin. KLIK

                      Live-datalla rail-paineen lukema on niin karkea, että näytää 0 bar tuonne ~10bar asti. Periaatteessa todella pahasti vuotava suutin voisi aiheuttaa tuollaisen ongelman, mutta käytännössä tuo on erittäin epätodennäköistä ja todennäköisemmin ongelma on edelleen korkeapainepumppu / painesäädin akselilla.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • Maamu
                        Newbiemmer
                        • Oct 2012
                        • 18
                        • ylivieska

                        #12
                        Kiitos vastauksista! Vika selvis. Purin ja puhistin kp pumpun (oli täynnä muovihilua kun pa putken muovikiinnike hajosi irrottaessa ja enhän muistanu sitä yhtään) ja vaihdoin uuden suodattimen. Lisäksi 6sen suuttimesta puuttui metalliprikka solenoidin jousen välistä(suutin tuli kasattuna uuden moottorin mukana enkä pöllö tarkistanu ) joka selitti huonon käynnin alakierroksilla
                        e39 530da -99

                        Comment

                        • BreeZi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2004
                          • 2371
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by Maamu View Post
                          Kiitos vastauksista! Vika selvis. Purin ja puhistin kp pumpun (oli täynnä muovihilua kun pa putken muovikiinnike hajosi irrottaessa ja enhän muistanu sitä yhtään) ja vaihdoin uuden suodattimen. Lisäksi 6sen suuttimesta puuttui metalliprikka solenoidin jousen välistä(suutin tuli kasattuna uuden moottorin mukana enkä pöllö tarkistanu ) joka selitti huonon käynnin alakierroksilla
                          Hieno homma että selvisi ja "pääsit" loppujenlopuksi noinkin vähällä.
                          - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                          - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                          - E- ja F- sarjan avaimet.
                          - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                          - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                          .

                          Finmodi oy
                          050-3063926
                          [email protected]

                          Comment

                          • tompan523
                            Newbiemmer
                            • Nov 2012
                            • 6
                            • kalajoki

                            #14
                            Semmone kysymys ois että vaatiiko tuo kp pumpun irrotus sen työkalun ja jos vaatii nii sattusko maamu tietään että saako nuita työkaluja Ylivieskasta.

                            Comment

                            • janim110
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2007
                              • 79
                              • Kangasala

                              #15
                              Käytetääs tätä hyväksi kun otsikko sopii ongelmaan

                              Mulla sammu vm99-530d ajosta moottoritien varteen ja nyt saatu vihdoin kiikutettua pajalle. Auto ei enään kertapysähdyksen jälkeen käynnisty. Pa-letkussa ei mene ilmaa ja siirtopaineet ok, mutta rail-paine ei nouse. Nyt siis kannattaa tarkistaa mitä kaikkea?

                              Koitin korkeapainepumpun paineensäädintä ottaa irti tarkistaakseni onko tiivisteet ok ja löytyykö sieltä metallihiukkasta, mutta on ne pari torx-ruuvia aikas vittumaisessa paikassa. Kannattaako muovinen vesiletku irroittaa suosiolla ennen säätimen irroitusta?

                              Pumpulle tuleva pa-letku sekä paluuletkun klemmarit olivat löysällä ja letkut kovettuneita.
                              Kumpikin selkeästi vuotaneet naftaa. Auton allakin oli läikkä kun tienvarresta nostettiin kyytiin. Olisiko pumppu voinut ottaa itseensä vaikka höriessään ilmaa vuotavista liitoksista?

                              Paineanturissa ei ollut mitään ylimääräistä ja liitin oli ok.
                              e39 530dat-99

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎