Terve ja heipähei.
Kaipaisin hyviä neuvoja ja apua. En vit**ilua.
Kaikki mahdolliset topicit koko kyseistä autoa koskien, on luettu.
Eli..
Auto on vm 2000. 412000 ajettu
Kaikki alkoi siitä kun alkoi nypytys tyhjäkäynnillä. Aluksi kovin rauhallista mutta viikon jälkeen oltiin siinä pisteessä että tavarat putoili jo taskusta penkin väliin.
Mittailin suuttimien paluu vuodot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Ei herunut kuin muutama tippa joka pullon pohjalle?
Kuuntelin viisaampien neuvoja ja luin myös vikakoodit.
Vikoja löytyi että
-hehkunohjausmoduli..
-EGR
-Suuttimien korjausmäärä/arvo liian suuri???
Tämän jälkeen uusittiin railpaineen säädin korkeapaine pumpun päähän.
No sehän oli poikki koko käkkyrä..
Vanha roskiin ja uusi tilalle.
ja halleluja. Auto kulkee taas kuin uusi ja ei rytkytä.
Noin viikon päästä kaikki muuttui ja maailmani romahti.
Se alkoi taas. Ei auttanut vikakoodien nollaus taaskaan ja samat viat oli jotka aikaisemminkin.
Lisäilin tankkiin jotain diesel booster lisäainetta ja vaihdoin pa suodattimen.
Ei muutosta.
Ongelma pahenee viikko viikolta.
Nyt ollaan saavuttu siihen pisteeseen että kun autolla kiihdyttää enemmän kuormittaen. Eli esim ajaa tyhjäkäynnillä 2vaihteella ja polkee kaasua reilummin niin alkaa jumalaton nakutus jostain kardaanitunnelista. Eli resonoi kai jostain?
Samaan aikaan taustapeiliin ilmestyy james bond efekti, valkoinen savuverho?
Eikä tässä vielä kaikki. Kuuluu bling ja mittaristossa lukee FUEL INJECTION SYSTEM. Ja auto on tämän jälkeen kuin kilpailevan merkin 200d malli..
Joskus jopa sammuu tässä vaiheessa.
Tämän jälkeen kun käyttää virrat pois päältä ja kääntää ne takaisin niin ongelma on poissa. Ja taas mennään.
Tuon ongelman jälkeen taas katsottu vikakoodeja ja valitti siirtopaineesta ja railpaineesta. Katoin livedataa ja siirtopaine oli tyhjäkäynnillä 3,4 ja kierroksilla ei pysy kone mukana. Railpaine kierroksillakin maksimissaan 740.
Kuuntelin taas viisaampien neuvoja ja vaihdoin siirtopumpun penkin alle koska ei kuulemma saa korkeapaine pumppu tarpeeksi ruokaa ja siitä tämä alhainen railpaine.
Kaikki johtoliittimet konehuoneesta on tarkistettu ja laitettu kontaktispraytä väliin.
Ja kuten arvata saattaa. EI MUUTOSTA.
Mitä seuraavaksi vaihtoon ja mitä voin tehdä.
Suuttimien korjausarvoja en pääse mittaamaan millään. En saa inpaa toimimaan. Enkä tiedä näkeekö sillä edes niitä.
Tässä ongelma kaikessa lyhykäisyydessään. Jotain jäi kuitenkin kirjoittamatta ja jotain kirjotin jopa liikaakin. Kiitos kaikille jo etukäteen ja anteeksi.
Kaipaisin hyviä neuvoja ja apua. En vit**ilua.
Kaikki mahdolliset topicit koko kyseistä autoa koskien, on luettu.
Eli..
Auto on vm 2000. 412000 ajettu
Kaikki alkoi siitä kun alkoi nypytys tyhjäkäynnillä. Aluksi kovin rauhallista mutta viikon jälkeen oltiin siinä pisteessä että tavarat putoili jo taskusta penkin väliin.
Mittailin suuttimien paluu vuodot tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Ei herunut kuin muutama tippa joka pullon pohjalle?
Kuuntelin viisaampien neuvoja ja luin myös vikakoodit.
Vikoja löytyi että
-hehkunohjausmoduli..
-EGR
-Suuttimien korjausmäärä/arvo liian suuri???
Tämän jälkeen uusittiin railpaineen säädin korkeapaine pumpun päähän.
No sehän oli poikki koko käkkyrä..
Vanha roskiin ja uusi tilalle.
ja halleluja. Auto kulkee taas kuin uusi ja ei rytkytä.
Noin viikon päästä kaikki muuttui ja maailmani romahti.
Se alkoi taas. Ei auttanut vikakoodien nollaus taaskaan ja samat viat oli jotka aikaisemminkin.
Lisäilin tankkiin jotain diesel booster lisäainetta ja vaihdoin pa suodattimen.
Ei muutosta.
Ongelma pahenee viikko viikolta.
Nyt ollaan saavuttu siihen pisteeseen että kun autolla kiihdyttää enemmän kuormittaen. Eli esim ajaa tyhjäkäynnillä 2vaihteella ja polkee kaasua reilummin niin alkaa jumalaton nakutus jostain kardaanitunnelista. Eli resonoi kai jostain?
Samaan aikaan taustapeiliin ilmestyy james bond efekti, valkoinen savuverho?
Eikä tässä vielä kaikki. Kuuluu bling ja mittaristossa lukee FUEL INJECTION SYSTEM. Ja auto on tämän jälkeen kuin kilpailevan merkin 200d malli..
Joskus jopa sammuu tässä vaiheessa.
Tämän jälkeen kun käyttää virrat pois päältä ja kääntää ne takaisin niin ongelma on poissa. Ja taas mennään.
Tuon ongelman jälkeen taas katsottu vikakoodeja ja valitti siirtopaineesta ja railpaineesta. Katoin livedataa ja siirtopaine oli tyhjäkäynnillä 3,4 ja kierroksilla ei pysy kone mukana. Railpaine kierroksillakin maksimissaan 740.
Kuuntelin taas viisaampien neuvoja ja vaihdoin siirtopumpun penkin alle koska ei kuulemma saa korkeapaine pumppu tarpeeksi ruokaa ja siitä tämä alhainen railpaine.
Kaikki johtoliittimet konehuoneesta on tarkistettu ja laitettu kontaktispraytä väliin.
Ja kuten arvata saattaa. EI MUUTOSTA.
Mitä seuraavaksi vaihtoon ja mitä voin tehdä.
Suuttimien korjausarvoja en pääse mittaamaan millään. En saa inpaa toimimaan. Enkä tiedä näkeekö sillä edes niitä.
Tässä ongelma kaikessa lyhykäisyydessään. Jotain jäi kuitenkin kirjoittamatta ja jotain kirjotin jopa liikaakin. Kiitos kaikille jo etukäteen ja anteeksi.

Comment