Elikkäs auto sytytti tuossa pari päivää sitten moottorin vikavalon palamaan. Auto käyttäytyy mielestäni aivan normaalisti. Autosta luettiin vikakoodit ja sieltä löytyä sellainen kuin "Nokka-akselin epälooginen signaali pakopuolella". Tänään autoon vaihdettiin nokka-akselin pakopuolen asentotunnistin, moottoriöljyt ja vikakoodit nollattiin. Tänään illalla taas töistä lähdettyä vikavalo syttyi palamaan. Olisiko kellään tietoa mistä moinen voisi johtua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 523i moottorin vikavalo
Collapse
X
-
Originally posted by ESsej View PostElikkäs auto sytytti tuossa pari päivää sitten moottorin vikavalon palamaan. Auto käyttäytyy mielestäni aivan normaalisti. Autosta luettiin vikakoodit ja sieltä löytyä sellainen kuin "Nokka-akselin epälooginen signaali pakopuolella". Tänään autoon vaihdettiin nokka-akselin pakopuolen asentotunnistin, moottoriöljyt ja vikakoodit nollattiin. Tänään illalla taas töistä lähdettyä vikavalo syttyi palamaan. Olisiko kellään tietoa mistä moinen voisi johtua?
Entä imusarjan peitekannen alta se pitkä alipaineletku ja sen alapuoli?
Entä kaikki imupuolen letkut+imusarjan ylimääräisten alipainelähtöjen korkit?
-
-
Originally posted by Hemi View Post100% varmuudella imuvuoto jossakin. Eli onko massamittarin ja imusarjan välinen iso haitariputki irroitettu ja tarkistettu valoa vasten?
Entä imusarjan peitekannen alta se pitkä alipaineletku ja sen alapuoli?
Entä kaikki imupuolen letkut+imusarjan ylimääräisten alipainelähtöjen korkit?F87 M2 Alpinweiss 3 -17
Comment
-
-
Originally posted by ESsej View PostKävin tuossa fikkarilla kattelemassa autoa ja noin etusormen kokoinen halkeama löytyä taaemmasta haitariputkesta, jonka takia konehuoneestakin kuuluu sihinää. Osaatko neuvoa mistä kannattaisi käydä kyseinen osa hakemassa meinaa googlettalla ei tahtonut löytyä. Kyseessä siis tämä http://www.eeuroparts.com/Parts/4200...t-13547505836/
Tosin ihan samaa numeroa ei anna kuin on tuossa antamassasi linkissä (on 530i:n 01-03 osa). Mutta jos tarttet kumihaitariputkea -99 mallin 523i:hin niin luulisi tuon Schmiedmanin osan sopivan.
Last edited by Havis; 16-11-2013, 16:44."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by ESsej View PostKävin tuossa fikkarilla kattelemassa autoa ja noin etusormen kokoinen halkeama löytyä taaemmasta haitariputkesta, jonka takia konehuoneestakin kuuluu sihinää. Osaatko neuvoa mistä kannattaisi käydä kyseinen osa hakemassa meinaa googlettalla ei tahtonut löytyä. Kyseessä siis tämä http://www.eeuroparts.com/Parts/4200...t-13547505836/
Tosin vähän epäilen että muuallakin alkaa olemaan jo pieniä vuotoja, joten kannattanee jossain vaiheessa jäydä läpi kaikki imupuolen letkut ja suojakorkit(imusarjan takaa).
Tällä haitariputken vaihdolla saat nyt melko varmasti kuitenkin sen vikavalon sammutettua+tehoa huomattavasti lisää ja mikäli vielä syttyy uudelleen, letkut tarkasteluun.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEli siinähän se vika oli missä pitikin ja tämä ongelma korjaantuu muutamalla kympillä.
Tosin vähän epäilen että muuallakin alkaa olemaan jo pieniä vuotoja, joten kannattanee jossain vaiheessa jäydä läpi kaikki imupuolen letkut ja suojakorkit(imusarjan takaa).
Tällä haitariputken vaihdolla saat nyt melko varmasti kuitenkin sen vikavalon sammutettua+tehoa huomattavasti lisää ja mikäli vielä syttyy uudelleen, letkut tarkasteluun.F87 M2 Alpinweiss 3 -17
Comment
-
-
Originally posted by ESsej View PostJoo elikkäs vaihdoin tuon taaemman haitariputken ja siinä vaitaessa huomattiin että tuo ensimmäinenkin haitariputki rupee kohta olemaan vaihtokunnossa, joten sekin pitää vaihtaa mahdollisimman pian. Nollattiin vikakoodit ja ainakaan vielä ei ole syttynyt uudestaan palamaan tuo kyseinen valo ja auto vastaa kaasuun paljon paremmin. Kiitoksia jeesistä!
Comment
-
Comment