Voi jeesus että taas koettelee. Tulin tuossa töistä ja auto parkkiin, helvetinmoinen käry ilmassa ja höyry nousee jostain auton alta. Konepelti ylös ja kas, pohjapanssari aivan nesteessä ja samoin koko auton alusta. Katsoin ensin että syyläri antautunut huolella mutta eipä sittenkään, neste vaikutti enemmän öljymäiseltä, vaikka syylärin alapuoli aivan märkänä. Auto montulle ja tutkimaan. Vuodon alkulähde näytti tulevan jäähdyttimen alaosan etureunasta vasemmalta, sen verran syyläriä irti että näki sinne etupuolelle. Auto käyntiin ja öljyä pulputtaa oikein huolella ilmeisesti jostain laatikon lauhduttimen alemman putken yläpinnalta syylärihässäkän vasemmasta alanurkasta. Vuotokohtaa ei pystynyt visuaalisesti sen kummemmin paikantamaan tuolla purkamisella, mutta sillä kohtaa ei putkessa ole liitosta ja sieltä blokilta putkien lähdöt on kuivat. Samoin kennon päässä putket kuivat. Onko siis mahdollista että putki on haljennut vai mitä, onko jollain muita visioita? Alanko metsästää uutta lauhdutinta? Auto pitäisi saada ajoon aika pian..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
528iA ja massiivinen öljyvuoto (lauhduttimessako?)
Collapse
X
-
Minkälaista nestettä tulee ilmastoinnista jos se vuotaisi kennolta? Se vuotava neste on sellaista vihertävää ja öljymäistä, vähän kuin jäähdytysneste mutta ei haise eikä oikein maistu millekään. Koska tuo vuoto alkoi kuitenkin äkillisesti niin voisko olla että on esim. kivi rikkonut ilmastoinnin kennon ja vuotaa sieltä? Ja kiertääkö tuolla ilmastoinnin lauhduttimessa ylipäätään neste auton käydessä jos ilmastointi ei päällä?
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostMinkälaista nestettä tulee ilmastoinnista jos se vuotaisi kennolta? Se vuotava neste on sellaista vihertävää ja öljymäistä, vähän kuin jäähdytysneste mutta ei haise eikä oikein maistu millekään. Koska tuo vuoto alkoi kuitenkin äkillisesti niin voisko olla että on esim. kivi rikkonut ilmastoinnin kennon ja vuotaa sieltä? Ja kiertääkö tuolla ilmastoinnin lauhduttimessa ylipäätään neste auton käydessä jos ilmastointi ei päällä?
Myös ohjaustehostimen neste on vihreää jos on CHF.
Öljyn ei kaiketi pitäisi ilmastoinnilla kiertää koska jos ilmastointi ei ole päällä niin kompura ei pyöri ja järjestelmässä ei pitäisi tapahtua mitään. Tosin se neste voisi tulee vuodon sattuessa pihalle koska on paineen alla?Last edited by Gedd; 21-11-2013, 09:46.
Comment
-
-
Vuoto alkaa heti kun auton käynnistää, ei siis vuoda sammuksissa. Vuoto ei tule tehostimen putkista. Pitää vielä illalla tutkia uudemman kerran ennenkuin tilaa mitään osia. Mistähän kohtaa nuo laatikon jäähyt yleensä antautuu? Löysin kyllä foorumilta yhden keissin jossa jollain vuoti juuri siitä itse putkesta. Vaan kun tuo neste ei minusta vaikuta atf:ltä.
Entäs jos osoittautuu että vuoto on ilmastoinnin kennossa. Tuleeko vahinkoa jos laittaa vasta keväällä kuntoon? Aineet valuu pois kunnes tyhjä ja entäs sitten. Saako kompura voitelun tuosta nesteestä? Pitäskö ottaa kompuran hihna irti? Vai meneekö se talven aikana jumiin.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostVaan kun tuo neste ei minusta vaikuta atf:ltä.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostLaatikon laihduttimen...Ei se öljy kuitenkaan sentään höyrysty...
"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Havis View PostO.T: Se on jäähdytin eikä lauhdutin. Autosta lauhdutin löytyy vain ilmastoinnin yhteydessä. Vähän sama jos sanois etuvetosta auto takavetoseksi, ku me kaikki kuitenkin tiedetään se pieni eroEi se öljy kuitenkaan sentään höyrysty...
Originally posted by Bmw Master View PostOrggis vaihteisto öljy on vihertävää, oliiviöljyn väristä. Täyttöohjeet löytyy faqista.
Comment
-
Comment