Kyseisen tyyppisessä autossa ongelmaa käynnistymisen kanssa, Saa sahata käymään välillä kuusikin kertaa ennen kuin käynnistyy, ei sammuile kesken ajon tms, eli starttaaminen ainoa propleema, oon vaihtanut autoon kämpiakselin asennontunnistimen ja bensapumpun+bensapumpun releen, liikenisikö keltään lisä vinkkejä mistä saattaisi kys vika johtua..
Bmw 523ia touring -99 käynnistysongelma..
Collapse
X
-
Onko tarvike vai alkuperäislaatua kampuran asentotunnistin minkä vaihdoit?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
Ettei -99 olis kuitenkin M52TU koneella? Tupla-VANOS mutta kaasuläppä vaijerilla, ei sähköinen?Originally posted by Tero891 View PostEli siis vm 99 m54 523"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
Nokka-akselin asentotunnistin?Originally posted by Tero891 View PostTunnistin sijaitsi imusarjan alapuolella koneen takaosasta. Kl varaosasta rekisterinumeron perusteella hain osan, että luulisi olevan oikea.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Joo, eli kyseessä on M52TU moottori ja sen kammentunnistimen vaihdoit täysin turhaan, koska näistähän se ei enään hajoa(toisin kuin 9/98-vanhemmista M52 koneisista).Originally posted by Tero891 View PostTunnistin sijaitsi imusarjan alapuolella koneen takaosasta. Kl varaosasta rekisterinumeron perusteella hain osan, että luulisi olevan oikea.
Ok, M52TU ja M54 käytännössä samat moottorit, mutta M54 tuli vasta jonkin verran myöhemmin.
Eli olisiko vikakoodit tulkittu nokka-akselsista kampiakselille?
Siellä siis taitaa olla itse asiassa nokka-akselin tunnistinvika ja tässä kohtaa arpa näyttäisi osuvan imunokan tunnistimeen.
Comment
-
No niin korjausoppaan mukaan valmistus vuotta katsoen koneeni olisi M52TU B25. Nokka akselien tunnistimia en ole vaihtanut. ihmettelen vaan että auto pelaa välillä 2-3 viikkoakin ilman ongelmia ja sitten saattaa muutaman päivän taas takkuilla ja taas toimia..
Comment
-
Nokka-akselin asentotunnistin tekee juuri sitä. Lisäksi sen oikkuilu on usen varsin lämpötilariippuvaista.Originally posted by Tero891 View PostNo niin korjausoppaan mukaan valmistus vuotta katsoen koneeni olisi M52TU B25. Nokka akselien tunnistimia en ole vaihtanut. ihmettelen vaan että auto pelaa välillä 2-3 viikkoakin ilman ongelmia ja sitten saattaa muutaman päivän taas takkuilla ja taas toimia..
Joka tapauksessa ongelma ei TU moottorissa 100% varmuudella ollut tuossa kampiakselintunnistimessa, mutta miten päädyit sen vaihtamiseen(eli luitko vikakoodit ennen vaihtoa)?
Comment
-
Juu luin koodit siittä ja ei antanut mitään ja lueskelin yleisesti netistä ettei kampparin tunnistin aina vikaa annakkaan ja se yleensä näistä menee jos autoa saa sahata käyntiin ja sillä nojalla sen sitten vaihdoin ja vika poistui sillä muutamaksi viikoksi ja nyt taas alkoi temppuilemaan.. suuret kiitokset tiedosta, täytyypä kokeilla käyttää rk cityhuollolla vaikka koodien luvussa kun heidän laitteellaan pääsee syvemmälle, kun itselläni siis on ihan yleis mallinen obd lukija, eikä sillä vissiin pääse ihan perille asti auton elämään.. Vai osaisitko suositella jotain muuta vaihtoehtoa?Originally posted by Hemi View PostNokka-akselin asentotunnistin tekee juuri sitä. Lisäksi sen oikkuilu on usen varsin lämpötilariippuvaista.
Joka tapauksessa ongelma ei TU moottorissa 100% varmuudella ollut tuossa kampiakselintunnistimessa, mutta miten päädyit sen vaihtamiseen(eli luitko vikakoodit ennen vaihtoa)?
Comment
Comment