Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 523ia touring -99 käynnistysongelma..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tero891
    Bimmer Rookie
    • Nov 2013
    • 37
    • Tampere

    Bmw 523ia touring -99 käynnistysongelma..

    Kyseisen tyyppisessä autossa ongelmaa käynnistymisen kanssa, Saa sahata käymään välillä kuusikin kertaa ennen kuin käynnistyy, ei sammuile kesken ajon tms, eli starttaaminen ainoa propleema, oon vaihtanut autoon kämpiakselin asennontunnistimen ja bensapumpun+bensapumpun releen, liikenisikö keltään lisä vinkkejä mistä saattaisi kys vika johtua..
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16390
    • Leppävirta

    #2
    Onko tarvike vai alkuperäislaatua kampuran asentotunnistin minkä vaihdoit?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • Tero891
      Bimmer Rookie
      • Nov 2013
      • 37
      • Tampere

      #3
      Moro, Kl-varaosan mukaan alkuperäinen tunnistin.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Tuota...vaihdoitko tosiaankin nimenomaan kampiakselintunnistimen
        99-malliseen M52 TU moottoriseen 523i:hin?

        Comment

        • Tero891
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 37
          • Tampere

          #5
          Moro, koneeni on m54

          Comment

          • Tero891
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 37
            • Tampere

            #6
            Eli siis vm 99 m54 523

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Tero891 View Post
              Eli siis vm 99 m54 523
              Ei, ei voi olla?
              Lisäksi, missähän päin moottoria se kammentunnistin sijaitsi?

              Comment

              • Tero891
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 37
                • Tampere

                #8
                Tunnistin sijaitsi imusarjan alapuolella koneen takaosasta. Kl varaosasta rekisterinumeron perusteella hain osan, että luulisi olevan oikea.

                Comment

                • Havis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1838
                  • Kotona/Poissa

                  #9
                  Originally posted by Tero891 View Post
                  Eli siis vm 99 m54 523
                  Ettei -99 olis kuitenkin M52TU koneella? Tupla-VANOS mutta kaasuläppä vaijerilla, ei sähköinen?
                  "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                  E60 523iA -08

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16390
                    • Leppävirta

                    #10
                    Originally posted by Tero891 View Post
                    Tunnistin sijaitsi imusarjan alapuolella koneen takaosasta. Kl varaosasta rekisterinumeron perusteella hain osan, että luulisi olevan oikea.
                    Nokka-akselin asentotunnistin?
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    • Tero891
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2013
                      • 37
                      • Tampere

                      #11
                      Saattaa hyvin ollakkin, koitin katsoa moottorin tyyppikilpeä mutta ei osunut silmiini, pitäisi sijaita öljytikun läheisyydessä mutta onko kellään tarkempaa sijaintia tiedossa?

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by Tero891 View Post
                        Tunnistin sijaitsi imusarjan alapuolella koneen takaosasta. Kl varaosasta rekisterinumeron perusteella hain osan, että luulisi olevan oikea.
                        Joo, eli kyseessä on M52TU moottori ja sen kammentunnistimen vaihdoit täysin turhaan, koska näistähän se ei enään hajoa(toisin kuin 9/98-vanhemmista M52 koneisista).
                        Ok, M52TU ja M54 käytännössä samat moottorit, mutta M54 tuli vasta jonkin verran myöhemmin.
                        Eli olisiko vikakoodit tulkittu nokka-akselsista kampiakselille?
                        Siellä siis taitaa olla itse asiassa nokka-akselin tunnistinvika ja tässä kohtaa arpa näyttäisi osuvan imunokan tunnistimeen.

                        Comment

                        • Tero891
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2013
                          • 37
                          • Tampere

                          #13
                          No niin korjausoppaan mukaan valmistus vuotta katsoen koneeni olisi M52TU B25. Nokka akselien tunnistimia en ole vaihtanut. ihmettelen vaan että auto pelaa välillä 2-3 viikkoakin ilman ongelmia ja sitten saattaa muutaman päivän taas takkuilla ja taas toimia..

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by Tero891 View Post
                            No niin korjausoppaan mukaan valmistus vuotta katsoen koneeni olisi M52TU B25. Nokka akselien tunnistimia en ole vaihtanut. ihmettelen vaan että auto pelaa välillä 2-3 viikkoakin ilman ongelmia ja sitten saattaa muutaman päivän taas takkuilla ja taas toimia..
                            Nokka-akselin asentotunnistin tekee juuri sitä. Lisäksi sen oikkuilu on usen varsin lämpötilariippuvaista.
                            Joka tapauksessa ongelma ei TU moottorissa 100% varmuudella ollut tuossa kampiakselintunnistimessa, mutta miten päädyit sen vaihtamiseen(eli luitko vikakoodit ennen vaihtoa)?

                            Comment

                            • Tero891
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2013
                              • 37
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Nokka-akselin asentotunnistin tekee juuri sitä. Lisäksi sen oikkuilu on usen varsin lämpötilariippuvaista.
                              Joka tapauksessa ongelma ei TU moottorissa 100% varmuudella ollut tuossa kampiakselintunnistimessa, mutta miten päädyit sen vaihtamiseen(eli luitko vikakoodit ennen vaihtoa)?
                              Juu luin koodit siittä ja ei antanut mitään ja lueskelin yleisesti netistä ettei kampparin tunnistin aina vikaa annakkaan ja se yleensä näistä menee jos autoa saa sahata käyntiin ja sillä nojalla sen sitten vaihdoin ja vika poistui sillä muutamaksi viikoksi ja nyt taas alkoi temppuilemaan.. suuret kiitokset tiedosta, täytyypä kokeilla käyttää rk cityhuollolla vaikka koodien luvussa kun heidän laitteellaan pääsee syvemmälle, kun itselläni siis on ihan yleis mallinen obd lukija, eikä sillä vissiin pääse ihan perille asti auton elämään.. Vai osaisitko suositella jotain muuta vaihtoehtoa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎