Joo eli kävi hassusti tossa ajellessa liukkaalla tiellä, sattuneista syistä auto liuku kohtisuoraan kylki edellä rotvalliin oikein huolella. Silmämääräiset vauriot on että molemmat repsikan puolen vanteet halki plus paloja puuttuu ja repsikan takarengas vinossa ns. cambeerissa väärään suuntaan eli takaa katsottuna rengas asennossa tämä /. Noh sieltä ilmeisesti tukivarret ottanu itteensä joten joku vois kertoa että mitkä paikat sieltä yleensä pettää ja mitä tukivarsia sinne kannattaa laittaa, esim. Marmorilta, motonetistä vai muualta? Jotain kuviakin ja selvennystä vaihto-operaatiosta ois mukava saada jos joku näitä on vaihdellut kamera taskussa. Kiitän jo etukäteen kun itse olen vähän hukassa näiden hommien kanssa kun ei ole ikinä tarvinnut varsia vaihdella. Ja auto on 528i, valmistettu 10/98 eli ilmeisesti prefacelift (?) jos sillä mitään merkitystä on.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ne kuuluisat ekat liukkaat...
Collapse
X
-
ne kuuluisat ekat liukkaat...
E46 330d sedan -00 cosmosschwarz metallic
E36 325i sedan -91 sterlingsilber metallic
E36 318is coupe -93 daytona violet
E91 320dA -06 diamand schwarz
E36 325i coupe -92 lagunengrun metallic
E39 523i sedan -96 glaciegrun metallic
E39 528i touring -97 oxfordgrun metallic
E36 325i coupe -92 schwarz ||
E39 528i sedan -98 biarritz blueTags: None
-
-
Originally posted by roope465 View PostJoo eli kävi hassusti tossa ajellessa liukkaalla tiellä, sattuneista syistä auto liuku kohtisuoraan kylki edellä rotvalliin oikein huolella. Silmämääräiset vauriot on että molemmat repsikan puolen vanteet halki plus paloja puuttuu ja repsikan takarengas vinossa ns. cambeerissa väärään suuntaan eli takaa katsottuna rengas asennossa tämä /. Noh sieltä ilmeisesti tukivarret ottanu itteensä joten joku vois kertoa että mitkä paikat sieltä yleensä pettää ja mitä tukivarsia sinne kannattaa laittaa, esim. Marmorilta, motonetistä vai muualta? Jotain kuviakin ja selvennystä vaihto-operaatiosta ois mukava saada jos joku näitä on vaihdellut kamera taskussa. Kiitän jo etukäteen kun itse olen vähän hukassa näiden hommien kanssa kun ei ole ikinä tarvinnut varsia vaihdella. Ja auto on 528i, valmistettu 10/98 eli ilmeisesti prefacelift (?) jos sillä mitään merkitystä on.
Löytyy kyllä ihan tolkuttomast vähän ajettua orggis e39 tukivartta ja napaa edullisesti.
Jos jostain syystä sieltä et kaikkea saa, niin sitten käyt Fustilla tiskillä, siellä sama juttu, eli löytyy vähän ajettua takuupurkutavaraa:
Eli tutkiahan se ensin pitää mitä on mennyt, mutta jos vanteetkin halki, niin ainakin navat/olkavarret sekä joitan poikittaisia tukivarsia.
-
-
Ei muutakun ebaystä lemförderiä koko setti,suomen purkaamojen hinnat on yleensä naurettavia ottaen huomioon,että ne on kuitenkin vanhoja ja valmiiksi paskojaOn kuitenkin kulutus osasta kysymys.
-99 punane passatti
https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
www.mcars.fi
Kysy 041-5056506
https://www.facebook.com/MCarsOulu/
INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star
Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti
Comment
-
-
Jepjep, itellä vähä sama dilemma oma e39 sedanin kanssa. Kanttarii mentii pelkääjän puolen takapää edellä ja vanne meni aiva solmuu. No, sitteku sain vararenkaa laitettuu alle ja linkutettuu kotii ni kattelin sitä iha silmämääräsesti että iha ryhdissä se vanne näyttäis seisovan.
Mut mällin jälkee ratti meni vinoon, vaikka eturenkaat ei ees koskenu kanttarii.
Eli kysymys kuuluuki et onkoha sielt takapääst silti menny jotai paskaks, et sen takii toi ratti ois menny vinoon, joku pusla tms? :think
Ajossa ei mitää kummempii tärinöit tms tunnu. Hitailla nopeuksilla tuntuu pientä levottomuutta välillä, et ihanku kokoaja hakis puolelt toiselle. Ehtii vast loppuviikost tarkemmi sitä tutkailee, ni tietäis et mitä kantsis syynätä sielt.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw523iab View PostJepjep, itellä vähä sama dilemma oma e39 sedanin kanssa. Kanttarii mentii pelkääjän puolen takapää edellä ja vanne meni aiva solmuu. No, sitteku sain vararenkaa laitettuu alle ja linkutettuu kotii ni kattelin sitä iha silmämääräsesti että iha ryhdissä se vanne näyttäis seisovan.
Mut mällin jälkee ratti meni vinoon, vaikka eturenkaat ei ees koskenu kanttarii.
Eli kysymys kuuluuki et onkoha sielt takapääst silti menny jotai paskaks, et sen takii toi ratti ois menny vinoon, joku pusla tms? :think
Ajossa ei mitää kummempii tärinöit tms tunnu. Hitailla nopeuksilla tuntuu pientä levottomuutta välillä, et ihanku kokoaja hakis puolelt toiselle. Ehtii vast loppuviikost tarkemmi sitä tutkailee, ni tietäis et mitä kantsis syynätä sielt.Last edited by Skarpa; 03-12-2013, 06:43.
Comment
-
-
Originally posted by exautisti View PostEi muutakun ebaystä lemförderiä koko setti,suomen purkaamojen hinnat on yleensä naurettavia ottaen huomioon,että ne on kuitenkin vanhoja ja valmiiksi paskojaOn kuitenkin kulutus osasta kysymys.
Originally posted by Bmw Master View PostFustilla käytetyt tukivarret maksaa saman kuin uudet tarvike, eikä fustin osista ole takeita vaikka nekin olisi tarvikkeita.
Joten ebaystä uusia tai sitten foorumini myydään purkuautot osiosta käytettyä osaa pilkkahintaan.
Siinä tukivarressa on kyllä bemarin orggis valuleimat jos se on orggis(yleensä tarviketta ei edes myydä/listata, eikä varsinkaan mitään valmiiksi väljiä).
Virheetön vähän ajettu orggis purkuosana pitääkin maksaa saman mitä Topranin tarvike motonetissa.
Toisekseen, tässä ei varmastikkaan päästä pelkällä etäpään alatukivarrella, vaan koko navat/olkavarret ovat saaneet edessä ja takana mitä todennäköisimmin kipeää.
Eli sieltä on todennäköisesti mennyt takaa aika paljon muutakin kuin vain poikittainen pikkutukivarsi(=navan/olkavarren kiinnitykset?):
Last edited by Hemi; 02-12-2013, 23:10.
Comment
-
-
Muutaman vastaavan olen itse korjannut ja jokaisesta on pitänyt vaihtaa napa, apurunko sekä vaihtelevia tukivarsia, kuitenkin vauriopuolelle olen aina uusinut kaikki osat.
Kaikki osat on alumiinia ja aika herkästi näyttävät vääntyvän. Apurungon saa lattialle noin tunnissa. Osat ei käytettynä hirveästi maksa. Apurungoista on minun tapauksissa pultinreijät leventyneet / taipuneet ja sen takia rengasta ei ole saanut enää täysin suoraan. Apurungon saa käytettynä noin 100-150e. Eli halvempi kuin pilata yksi rengas, sekä ajettavuus.
Osina itsekkin suosittelen / suosin alkuperäisiä. Uusi tai käytetty, mutta ei tarvikkeita.
Tässä vaiheessa on myös helppo vaihtaa narinahelat yms muut vialliset ja vittumaisesti vaihdettavat osat....
Comment
-
-
Originally posted by |parsakaali| View PostMuutaman vastaavan olen itse korjannut ja jokaisesta on pitänyt vaihtaa napa, apurunko sekä vaihtelevia tukivarsia, kuitenkin vauriopuolelle olen aina uusinut kaikki osat.
Kaikki osat on alumiinia ja aika herkästi näyttävät vääntyvän. Apurungon saa lattialle noin tunnissa. Osat ei käytettynä hirveästi maksa. Apurungoista on minun tapauksissa pultinreijät leventyneet / taipuneet ja sen takia rengasta ei ole saanut enää täysin suoraan. Apurungon saa käytettynä noin 100-150e. Eli halvempi kuin pilata yksi rengas, sekä ajettavuus.
Osina itsekkin suosittelen / suosin alkuperäisiä. Uusi tai käytetty, mutta ei tarvikkeita.
Tässä vaiheessa on myös helppo vaihtaa narinahelat yms muut vialliset ja vittumaisesti vaihdettavat osat....
Eli koko "klimppi" suosista kerrallaan paikalleen, koska jos siellä on isku ollut sitä luokkaa että vanne on vaurioitunut, on kaikki tuennat+napa kuitenkin vaihdettava e39/e60:ssä aina.
Etupäässähän usein perssonikin saa kipeää, mutta sen kanssa on vähän 50/50...mutta napa/olkavarsi on varmasti kiero ja huonoimmassa tapauksessa myös kelkan alatukivarren sisimmäinen kiinnityspiste?(tosin sen vaihtaisin vasta jos kulmia ei saa kohdalleen).
Comment
-
Comment