528 alkoi polttamaan latauksen merkkivaloa hieman oudolla tavalla, eli kun virta päällä /kone ei käynnissä, merkkivalo vilkkuu ( kuten tässä http://www.youtube.com/watch?v=5i16vpvYk4c ) ja startin jälkeen valo palaa yhtäjaksoisesti. Kuitenkin:
- takalasinlämmittimen , valojen ym sähköä kuluttavien vimpainten kytkeminen heilauttaa moottorin tyhjäkäyntiä kuten pitääkin
- salavalikon mukaan latausvirta on n 14.2-14.5V, aika stabiili ellei napittele sähkölaitteita päälle ja pois ( jolloin käy minimissään 12.5V tms )
- Laturi on uusi tai tehdaskorjattu ( itse asiassa takuuna vaihdettu kun ensimmäinen teki ihan samat temput) Pelitti ensimmäisen 1000km ja sitten alkoi vilkuttamaan
- akku on n vuoden ikäinen 100Ah Bosch, kaapelit on kunnolla kiinni. Ei mikään vesivahinko- tai sähköpalon kärsinyt auto
- Mitään sen kummempia vikakoodeja ( CS 6.5 ) ei löydy
Ennenkuin tässä haukkuu ja uhkailee laturin myyneet Guntherit vieläkin perusteellisemmin....onko jotain mihin kannattaisi kiinnittää huomiota? Meneekö mitään lataukseen liittyvää esim GM:n kautta? Virtalukon pohja?
- takalasinlämmittimen , valojen ym sähköä kuluttavien vimpainten kytkeminen heilauttaa moottorin tyhjäkäyntiä kuten pitääkin
- salavalikon mukaan latausvirta on n 14.2-14.5V, aika stabiili ellei napittele sähkölaitteita päälle ja pois ( jolloin käy minimissään 12.5V tms )
- Laturi on uusi tai tehdaskorjattu ( itse asiassa takuuna vaihdettu kun ensimmäinen teki ihan samat temput) Pelitti ensimmäisen 1000km ja sitten alkoi vilkuttamaan
- akku on n vuoden ikäinen 100Ah Bosch, kaapelit on kunnolla kiinni. Ei mikään vesivahinko- tai sähköpalon kärsinyt auto
- Mitään sen kummempia vikakoodeja ( CS 6.5 ) ei löydy
Ennenkuin tässä haukkuu ja uhkailee laturin myyneet Guntherit vieläkin perusteellisemmin....onko jotain mihin kannattaisi kiinnittää huomiota? Meneekö mitään lataukseen liittyvää esim GM:n kautta? Virtalukon pohja?
Comment