Subbari paksissa ja ääni hukkuu paksiin. Onko kukaan poistanut selkänojan takaa äänieristeitä vai miten enemmän ääntä kabiiniin. Paksissa jyrisee kunnolla, mutta kabiiniin ei tule kunnolla ääntä kun on liian hyvät äänieristeet. Ei viitsisi purkaa mitään pois, onko kokemuksia äänen parantamiseksi. Kyseessä 12" aktiivisubi ja paksin kansi pitää sellaista räminää että hävettää, ei onneksi kuulu kuin ulospäin. Saisiko sitä räminää miten pois, eristelemällä jotenkin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Subbari ja sedanin paksin äänieristeet.
Collapse
X
-
Originally posted by m5bimmeri View PostSubbari paksissa ja ääni hukkuu paksiin. Onko kukaan poistanut selkänojan takaa äänieristeitä vai miten enemmän ääntä kabiiniin. Paksissa jyrisee kunnolla, mutta kabiiniin ei tule kunnolla ääntä kun on liian hyvät äänieristeet. Ei viitsisi purkaa mitään pois, onko kokemuksia äänen parantamiseksi. Kyseessä 12" aktiivisubi ja paksin kansi pitää sellaista räminää että hävettää, ei onneksi kuulu kuin ulospäin. Saisiko sitä räminää miten pois, eristelemällä jotenkin...- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
-
-
Originally posted by m5bimmeri View PostSubbari paksissa ja ääni hukkuu paksiin. Onko kukaan poistanut selkänojan takaa äänieristeitä vai miten enemmän ääntä kabiiniin. Paksissa jyrisee kunnolla, mutta kabiiniin ei tule kunnolla ääntä kun on liian hyvät äänieristeet. Ei viitsisi purkaa mitään pois, onko kokemuksia äänen parantamiseksi. Kyseessä 12" aktiivisubi ja paksin kansi pitää sellaista räminää että hävettää, ei onneksi kuulu kuin ulospäin. Saisiko sitä räminää miten pois, eristelemällä jotenkin...
Otin sen luukun työkalukotelon sekä sisäverhoilulevyn irti, ja ruuttasin semmosta pakkasta kestävää sika-fleksi tapaista saumausmassaa väleihin. On ollut hiljaa siitä lähtien. Valitettavasti en muista mitä tököttiä itse käytin.
Toki ennen saumausta pinnat pitää putsata hyvin, vaikkapa pumpulipuikoilla ja lakkabensiinillä/muulla rasvan poistoaineella, ja työskentelylämpötila on oltava ohjeiden mukainen.Last edited by Havis; 30-11-2021, 18:43."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Originally posted by Aaqee View Postsuksiluukun pelti avattu ja kontin verhoiluun tehty reikä. Äänenlaadussa ja voimakkuudessa selkeä parannus. 12" elementti täyttää reiän sopivasti.
Mutta useassa tapauksessa basso ei soi kunnolla mikäli kotelo-elementti asennus on tehty ylläolevan kuvan mukaisesti.
Yleensä saadaan paljon parempi lopputulos kun kotelo asennetaan jompaan kumpaan reunaan takabaksissa ja elementti laitetaan osoittamaan taaksepäin.
Kannattaa kokeilla jos ei usko
Comment
-
-
Minä en hifihommista mitään ymmärrä, mutta kun edellisessä e39:ssä oli subbari kontissa, se soi juurikin paljon mielyttävämmin kun oli suunnattu taakse päin. Kokeilin aluksi noin, kuten kuvassakin on.Chevrolet Express van
Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
E36 325i group F
Ex:
e34 525i
e34 525tds "superturbo"
e39 530d M-Sport
Comment
-
-
Siis taaksepäin, eli paksi lukkoon päin niin soi paremmin. Mutta kukaan ei kertonut että -98 528i on takapenkin selkänojan takana umpipelti ?! Kaatuva kyynärnoja on, sekä sellainen irrotettava pehmuste mutta kuten kuvasta näkyy umpipelti oli vastassa. Ei olisi ollut vaikeaa ottaa peltisaksia ja tehdä reikä, mutta en viitsi rikkoa autoa. Täytyy vaan elää asian kanssa, ja kääntää volumea enemmän
Sitten paksin kanteen. Ne tehtaalla laitetut jotkut liimat olivat kaikki irronneet ja räminä lähti siitä. Otin puukolla kaikki pois ja pursotin ympäriinsä jokaisen aukon sikaliimalla. Hiljeni heti mutta tein silti jokaiseen aukkoon bitumimatosta palat, jotka liimasin bitumimassalla kiinni. Matossa ei ollut liimaa itsessään, siksi liimasin ne sivelemällä massaa ensin liimattavaan kohteeseen. Kyllä tuli napakan tuntuinen, ei rämise enää. Rekisterikilven taakse myös pala levyä niin ei rämise sekään.
Mielenkiintoista mutta RealOEM antaa kuvan missä olisi avattava suksiluukku, mutta minulla ei ole... ?
Last edited by m5bimmeri; 06-12-2013, 10:58.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Sitähän tuossa kai yritettiin jo selittää että jos ei ole suksipussia niin pellin joutuu napsauttamaan irti. Ainakin vanhemmissa E30,E34,E32,E38 tuo pelti on vain heppoisesti pistehitsein kiinni. Käytännössä vähän napauttaa niin irtoaa. Täten saa sitä bassoa kajuuttaan aivan eritavalla. Ei tuon pellin poistaminen kuitenkaan mihinkään vaikuta muuten. Paitsi jos sen poistaminen kalvaa mieltä. Toki sen voi hepata takaisin kiinni uudelleen.
Kaikissa ei ole suksipussia, silloin on pelti aukon tukkeena. Jos haluat pellin poistaa ja se vaikka jälkikäteen harmittaa niin voit myös hankkia sen suksipussin tilalle niin senkin pellin voi heittää roskiin.Last edited by Haju69; 06-12-2013, 11:20.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostSitähän tuossa kai yritettiin jo selittää että jos ei ole suksipussia niin pellin joutuu napsauttamaan irti. Ainakin vanhemmissa E30,E34,E32,E38 tuo pelti on vain heppoisesti pistehitsein kiinni. Käytännössä vähän napauttaa niin irtoaa. Täten saa sitä bassoa kajuuttaan aivan eritavalla. Ei tuon pellin poistaminen kuitenkaan mihinkään vaikuta muuten. Paitsi jos sen poistaminen kalvaa mieltä. Toki sen voi hepata takaisin kiinni uudelleen.
Kaikissa ei ole suksipussia, silloin on pelti aukon tukkeena. Jos haluat pellin poistaa ja se vaikka jälkikäteen harmittaa niin voit myös hankkia sen suksipussin tilalle niin senkin pellin voi heittää roskiin.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
-
Onpas jännä että E39:ssä ei saa tuota peltiä irti. No jos vielä sellainen koppa tulee niin pitää seuraavakin varmaan katsella touringina niin ei ole sitä ongelmaa.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
-
Originally posted by Haju69 View PostOnpas jännä että E39:ssä ei saa tuota peltiä irti. No jos vielä sellainen koppa tulee niin pitää seuraavakin varmaan katsella touringina niin ei ole sitä ongelmaa.
Tässä ihmetyttää se että esitin kysymyksen täällä mallikohtaisessa keskustelussa, ja selvisi että joissain on se irrotettava pelti joissain ei. Nyt kiinnostaisi tietää missä malleissa/vuosimalleissa se on ja missä ei. Pari tuossa jo vastasi että oli umpinainen, ja toisella vastaajalla -99 auto. Tuo RaelOEM kuva on kaivettu oman vuosimallin mukaan, mutta siellä on vain tuo yksi luukullinen vaihtoehto. Miksiköhän kaikissa ei ole tuota irrotettavaa vaihtoehtoa, kuitenkin käännettävä kyynärnoja löytyy ja sen takana tarralla kiinni oleva suoja ja se pehmuste joka on irrallinen. Kuitenkin umpipelti selkänojan takana, mutta osittain valmius suksipussille ??Last edited by m5bimmeri; 09-12-2013, 09:41.Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
Comment
-
Comment