BMW E39 -98 Valo / Sähkövika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BeeÄmmWee
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 2
    • Finland

    BMW E39 -98 Valo / Sähkövika

    Elikkäs olis -98vm 523i bimmeri jossa esiintyy seuraavanlaisia ongelmia

    - Satunnaisesti jarruvalot palavat koko ajan, vika "häviää" kun käynnistää auton uudestaan.

    - Satunnaisesti sisävalot tulevat itsestään päälle ja "sykkii" jatkuvasti. Myös tämä vika häviää kun sammuttaa ja starttaa auton uudestaan.

    - Stereoihin ei tule virtaa ellei koelaudassa palaa airbagin valo auton startatessa sen muutaman sekunnin. Yleensä avainta saa vääntää edestakaisin virtalukossa kymmenisen kertaa ennenkuin saa virtaa, joskus voi mennä päiviä ellei viikkoja ongelmitta.

    Autoon vaihdettu muunmuassa abs boksi, moottorin ohjausyksikkö, bensapumppua sun muuta tillpehööriä. Auto meni katsastuksesta läpi ilman mitään moitteita mutta tämäkin nyt on tämmönen "pieni" itteäni häiritsevä asia jonka haluais korjata mahdollisemman pienellä vaivalla ja rahalla
  • Supa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 7597
    • Järvenpää

    #2
    Virtalukon pohja.
    - E90 320i LCI M-sport -09
    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #3
      Virtalukon pohja aiheuttaa merkillisiä sähkövikoja jotka voisi sopia kuvaukseen, joten siitä kannattaisi lähteä liikkeelle. Kohtuu helppo ja halpa vaihdettava.

      Edit. Hidas vastaus
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • BeeÄmmWee
        Newbiemmer
        • Dec 2013
        • 2
        • Finland

        #4
        Kaveri ehdotti kans samaa ja soitin merkkihuoltoon ja kysyin asiasta mutta meinasivat että ei mikään sähkölaite toimis koko autossa jos virtalukonpohja olisi sökönä. Mutta veikkaan etteivät vaan viittineet puhelimessa sanoa että saattaa se vika siinäkin olla jotta veisin auton sinne vikaetsintään Elikkä vaihdanpa virtalukonpohjan ja ihmetellään sen jälkeen lisää ellei vika korjaannu kiitos vastauksista!

        Comment

        • kt10734
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2008
          • 370
          • Uusimaa

          #5
          Joo, aika tutulta kuulostava vika. Itse vaihdoin virtalukon pohjan pari päivää sitten omaani, joka aiheutti seuraavanlaisia vikoja:

          1) sisävalo syttyy itsestään
          2) jarruvalot syttyy itsestään
          3) ABS-valo palaa
          4) luistonestovalo palaa
          5) radio ei toimi
          6) ajotietokoneen näyttö ei toimi
          7) nopeusmittari pätkii
          8) kulutusmittari pätkii
          9) airbag-valo syttyy
          10) vakionopeussäädin ei toimi

          Nämä viat olivat välillä poissa ja tulivat aina uudelleen, ajoittain. Nyt ainakin näyttää siltä, että kaikki nämä viat olisivat johtuneet v.lukonpohjasta, koska auto on toiminut 3 päivää täysin moitteetta, kun ennen viat olivat joka päivä jossain vaiheessa riivaamassa. Pohja on todella helppo vaihtaa.

          EDIT: Autona e39 540iA -98 (ei TU)
          Last edited by kt10734; 23-12-2013, 16:28.


          Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

          Comment

          • kt10734
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 370
            • Uusimaa

            #6
            No niin, nyt on auto toiminut viikon ilman vikoja, joten voidaan todeta, että nuo kaikki 10 vikaa oli virtalukonpohjan syytä.


            Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

            Comment

            • antti79
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 2499
              • Littoinen

              #7
              Virtalukon pohjalle +1 ääni.
              Merkkiliikkeestä ei näitä kannata kysellä, eivä tiedä mistään mitään.
              sigpic
              Originally Posted by jari kihlman
              "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

              Comment

              • Japeli
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 45
                • Salo

                #8
                Joskus ihan välillä huvitti mitä kaikkea auto alkoi sekoilemaan kun omassa alkoi virtalukon pohja kränäämään

                1. Ratista hävis virrat
                2. Radio sammui
                3. 4:3 näyttö sammui tai vaihtoi modea satunnaisesti
                4. Radio jäi päälle auton sammuttamisen jälkeen
                5. Volumea jos väänsi näytön rullasta suuremmaksi niin piti varautua korvatulpilla kun radio veti volat kaakkoon eikä enää hiljentänyt mistään napista
                6. Sisävaloista muodostui välillä jonkin sortin disko
                7. Viat korjaantui joskus kun rämpäytti hanttarin meikkipeiliä pari kertaa kiinni ja auki

                Erityisesti häiriöt 4 ja 5 eivät olleet mukava yhdistelmä jos sattuivat sekoamaan yhtäaikaa...

                Tästähän vois saada hauskan threadin:
                Omituisimmat sähköviat autossasi
                Jostain olen ollut lukevinani, että jollain jopa on keskellä yötä kattoluukku auennut ja kuskin penkillä odotti aamulla jokin epämuodostunut lumiukko...
                Last edited by Japeli; 28-01-2014, 17:13.
                Faktoilla ei ole merkitystä.
                - George W. Bush

                Comment

                • ihu412
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 263
                  • Tampere/Rovaniemi

                  #9
                  Täältä myös ääni virtalukon pohjalle. Helppo vaihtaa ja kohtuu edullinenkin.

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    #10
                    Mites, kannattaako ostaa suosiolla merkkiliikkeestä alkuperäinen virtalukon pohja, vai onko hyviä kokemuksia tarvikeosista tässä tapauksessa? Tarvikeosia saa näköjään n. 20-30 eurolla vs. merkkilliikkeen lähemmäs 100 eur hinta.
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    • JiiVee92
                      BTCF Member
                      • Mar 2017
                      • 959
                      • Kouvola/Myllykoski

                      #11
                      Orkkisosaa vaan, noilla halvoilla paskatarvikkeilla ei saa kuin harmaita hiuksia, etenkin jos tulee osscapasscaa, ja mitä näitä huonolaatuisia merkkejä nyt olikaan.
                      EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                      NYT: E61 530xd -08 käyttis
                      Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                      Comment

                      • Bomb5
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2011
                        • 726
                        • Kivijärvi

                        #12
                        Joo, yleensä tulee laitettuakin vain hyviä osia. Ajattelin, jos tuo olisi yksi niistä osista, minkä voisi korvata vaikka febillä tms. kun niin yksinkertainen. Parempi ottaa varmanpäälle. Täytyy käydä Laakkosella huomenna kysymässä tuota ja pyyhkijöiden relettä.
                        E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                        Comment

                        Working...
                        X