liikkeelle lähtö kömpelöä 530da

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Von Hussell
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 17
    • jyväskylä

    liikkeelle lähtö kömpelöä 530da

    Tervehdys, onko normaalia että paikaltaan kovaa lähtiessä automiettii 2-3sec ennenkuin lähtee vetämään kunnolla. Ollut aina minu omistusaikana tollanen mutta harmittaa tämä kun isäukon perherellu kiihtyy yhtänopeasti sataseen koska se ei jää miettimään mistä lähteä ettimään vikaa. Autohan on 530dA gm laatikolla 135kw.

    Sit vielä tuosta että e60 mallin turbosta kaipaisin kokemuksia kun se ilmeisesti käy lähes suoraan?
  • Macke
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2009
    • 1134
    • Porvoo

    #2
    Nopeesti veikattuna liian vähän öljyä laatikossa, eli tsekkaa öljyntaso lodjusta. Kato samalla onko selkeitä vuotokohtia näkyvissä kun lootaa ulkopuolisesti tarkistelee. Oma loota muuttui ainakin "mietteliääksi" kun rupesi lauhduttimen paluuletku falskaamaan ja sen johdosta oli siis liian vähän öljyä laatikossa.

    Comment

    • Von Hussell
      Newbiemmer
      • Aug 2013
      • 17
      • jyväskylä

      #3
      En usko että vika on siinä koska loota ölpät on vaihdettu 2000km sitten huuhtelu menetelmällä ja on tehty oikein. Teki enne öljyn vaihtoakin samaa joten en usko liittyvän lootaan ylipäätään mitenkään tai ainakaan lootan öljyihin. Auton siis kuuluisi lähteä heti paikaltaan täysiä? Eli autossani on vikaa?

      Comment

      • rjm
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 353
        • Pirkanmaa

        #4
        Kyllä se heti lähtee liikkeelle. Vuotoa tai luistoa jossain päin laatikkoa?

        Comment

        • Von Hussell
          Newbiemmer
          • Aug 2013
          • 17
          • jyväskylä

          #5
          Ei vuoda öljyä ulospäin eikä luista. Tuntuu että moottori ei anna täysiä tehoja kun möngertää vaan ja yht äkkiä lähtee vetämään

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8279
            • Järvikylä (Nakkila)

            #6
            Yhdellä tutulla oli turbiinista sisuskalut irti ja teki juuri kuvauksen kaltaista miettimistä paikaltaan lähtiessä. Ajossa ei huomannut mitään, eikä pitänyt ylimääräisiä ääniä. Kyseessä juuri 530dA. :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • Von Hussell
              Newbiemmer
              • Aug 2013
              • 17
              • jyväskylä

              #7
              Meinaat vaihteiston turbiinia? Eli turbiinin vaihtoko edessä prkl

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8279
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by Von Hussell View Post
                Meinaat vaihteiston turbiinia? Eli turbiinin vaihtoko edessä prkl
                Ei sitä nyt suorilta kannata alkaa vaihtamaan. Ihan ekana tarkastat öljyn määrän.
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • Macke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2009
                  • 1134
                  • Porvoo

                  #9
                  Siis sulla ei lähde kone ottamaan kierroksia kun ojennat nilkkaa? Ettei nyt olis kaasuspedussa jotain hämärää sitten. Liian vähäisellä öljyllä oma loota menee ainakin silleen uneliaaksi, että kestää hetkon ennen kuin veto kytkeytyy päälle kun vaikka peruutan ulos parkkiruudusta ja linttaan D:n sisään.

                  Jos ei kone reagoi siihen kaasunpainallukseen, niin sit varmaan jotku diagnostiikkavehkeet kiinni ja ihmettelemään sitä kautta että kulkeeko pyynti aivoille asti vai ei. Eipä kyllä ole itselläni tuollaisesta skenaariosta mitään kokemusta, eli varmaan löytyy joku viisaampikin instanssi foorumilta tollaista mahdollisuutta kommentoimaan...

                  Comment

                  • Von Hussell
                    Newbiemmer
                    • Aug 2013
                    • 17
                    • jyväskylä

                    #10
                    auto toimii kaikinpuolin hyvin muuten mutta ei liikkeelle lähtiessä, outoa olisi jos kaasupoljin ei toimisi liikkeelle lähtiessä mutta muuten kyllä. Voisin ottaa videoo joku päivä tuosta.

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Tuosta vähän virallista rosedyyriä aiheeseen liittyen:

                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • casino
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2007
                        • 663
                        • Keski-Suomi

                        #12
                        Originally posted by peto2 View Post
                        Ei sitä nyt suorilta kannata alkaa vaihtamaan. Ihan ekana tarkastat öljyn määrän.

                        Se on sitten ihan 100% varma, että öljyä on laatikossa oikea määrä ja ei johdu siitä
                        Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                        Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                        http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                        e39 -530d touring 11/1999
                        ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                        Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                        Comment

                        • Oltsu
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 380
                          • Paimio

                          #13
                          Mulla oli samanlaista viivettä ja johtui ilmamäärämittarista. Koitin ilman johtoa niin viive poistui. Vikakoodia mittarista ei tullut, kun toimi ilmeisesti vielä jossain arvoissa.
                          Last edited by Oltsu; 28-12-2013, 19:19.
                          Ex Bmw's: e30 316i/325i 89', e34 535i 92', e30 325i Cabriolet 87', e46 320dAT 02', e39 530dAT M-sport 02',
                          E46 330dT M-sport 03', E91 320dA 06', E91 320dA LCI 08', F11 520dA 11', F31 318dA 16', E39 523iA 98'

                          Comment

                          • bmwtre
                            Newbiemmer
                            • Jun 2013
                            • 18
                            • Tampere

                            #14
                            Itsellä oli samaa vikaa ex 530da:ssa. Korjaantu alipaine letkujen tarkastuksella/uusimisella imusarjan alta jakotukilta.
                            e39 520i pappa touring -00
                            Ex e39 530d touring -99
                            EX e39 530dA touring -99

                            Comment

                            • Japeli
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2011
                              • 45
                              • Salo

                              #15
                              Itellä oli samankaltaisia oireita kun ilmamassamittari oli sökö. Kaasu pohjassa kesti noin 5 sekuntia max 10% tehoilla kunnes kone otti kierroksia 3000 ja sit lähti nii perkeleesti. Ilmamassamittarin piuhaa vaan irti ja koittaa jos lopettaa moisen oikkuilun.
                              Boschin IMM ilmeisesti oireilee sillä lailla, että alkaa pikkuhiljaa tehoa uupumaan enemmän ja enemmän ja sellanen merkkaamaton made-in-china versio (joka mullakin aluksi oli) oireilee todellakin edellämainitulla ON/OFF tavalla.
                              Jos menee IMM vaihtoon niin kannattaa katsoa mistä sellaisen ostaa. Kiinalainen sekundaversio maksoi vielä viime vuonna melkeen satasen enemmän kun Boschin alkuperäinen...
                              Faktoilla ei ole merkitystä.
                              - George W. Bush

                              Comment

                              Working...
                              X