Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lasinpesunestettä kuluu sikana !

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

    #31
    Pitäisi tutkia miten päin tuo SRA-linja toimii, siis onko se aktiivinen nollassa vai jännitteisenä. Jos se on aktiivinen nollassa, niin tuo toimisi myös jos ottaa GM:ltä tulevan SRA-piuhan irti tuolta washer modulilta, ottaa napilta tulevan piuhan irti GM:ltä ja kytkee sen washer moduulin SRA-sisäänmenoon. Ylösvetovastus pitäisi ehkä silloin vain lisätä.

    En edes muistannut koko washer modulia, sehän taisi olla sellainen releen näköinen hanskalokeron takana. Tai muistaakseni sinne telineeseen sen asensin kun pesurit laitoin.
    E39 528iA

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9157
      • Oulu

      #32
      Originally posted by TJJ View Post
      Pitäisi tutkia miten päin tuo SRA-linja toimii, siis onko se aktiivinen nollassa vai jännitteisenä. Jos se on aktiivinen nollassa, niin tuo toimisi myös jos ottaa GM:ltä tulevan SRA-piuhan irti tuolta washer modulilta, ottaa napilta tulevan piuhan irti GM:ltä ja kytkee sen washer moduulin SRA-sisäänmenoon. Ylösvetovastus pitäisi ehkä silloin vain lisätä.

      En edes muistannut koko washer modulia, sehän taisi olla sellainen releen näköinen hanskalokeron takana. Tai muistaakseni sinne telineeseen sen asensin kun pesurit laitoin.
      Tutkipa kumminko päin tuo SRA-linja toimii. Noin sen voisi saada toimimaan pienemmällä rukkauksella ja ilman ylimääräistä relettä. Minä oletin sen SRA:n toimivan jänniteaktivointina, eikä maadoittavana.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #33
        Eiks ois vaan helpompi laittaa erillinen painonappi pesurin moottorille, mistä sitte saa painaa vettä ja pyyhkiä ite perään?
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • rizzo
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2007
          • 5418
          • Oulu

          #34
          Ite oon aina ostanu lisää lasinpesunestettä kun on päässy loppumaan.

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            #35
            Originally posted by rizzo View Post
            Ite oon aina ostanu lisää lasinpesunestettä kun on päässy loppumaan.
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • m5bimmeri
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 250
              • Suomi

              #36
              Ihan hyvä trollihan tästäkin taas tuli. Kaikki täällä eivät näköjään ymmärrä tuota viiksen "näpyttelyä" joka on itsellä käytössä tästä eteenpäin. Nestettä saadaan siis hyvin tuulilasille leviämään tällä konstilla ennen pyyhkijöiden käynnistystä. Näin tuulilasi ennemminkin säästyy kuin tuhoutuu, kuten täällä toisin luultiin.

              Tuota itse systeemiä en aio muutella/modata millään tavalla, toimii nykyisellään tarpeeksi hyvin. Jos joku näkee että se ei ole ongelma että lampuille suihkuaa "turhaan" vettä, ja että ongelmasta selviää huoltoaseman tiskin kautta niin ei siinä mitään. Minusta sitä nestettä kuluu liikaa näillä keleillä, lamppujen painepesu on turhaa koska bemarissa lika ei "pala" umpion pintaan.

              Ainoa toimiva lamppujen pesu on sulalla toimiva malli, tosin sekään ei näytä olevan kovin toimiva kun vastaan tulevien nååpurimaan kulkineiden keulaa katsoo. Bemarissa se ei tietenkään toimisi, koska umpioiden suoja on muovia. En ole tehnyt mitään tutkimusta paljonko säästän nykyisellä tavalla, mutta ennen tuntui että vuotaako jostain kun yhtenään sai täyttää säiliötä. Nyt sitä vaan riittää ja riittää

              Minusta tuo viiksen päästä toimiva tehopesu on yhtä tärkeä kuin karvanopat. Itse en sitä ole tarvinnut koskaan, pari kertaa toimivuuden tarkastamiseksi kokeillut. Kun kaveri istuu vieressä voi brassailla että kato bemarissa on tällainen toiminto. Siinä on nissan pojalle ihmeteltävää. Turha tai ei, sen sijaan olisivat insinöörit voineet keskittyä bemareiden tunnettujen ongelmien ehkäisyyn.
              Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #37
                Originally posted by m5bimmeri View Post
                ...Kaikki täällä eivät näköjään ymmärrä tuota viiksen "näpyttelyä" joka on itsellä käytössä tästä eteenpäin. Nestettä saadaan siis hyvin tuulilasille leviämään tällä konstilla ennen pyyhkijöiden käynnistystä. Näin tuulilasi ennemminkin säästyy kuin tuhoutuu, kuten täällä toisin luultiin...
                Asia ei ole ymmärryksestä kiinni. Muilla vaan ei ole järjestelmässä niin suurta viivettä että moiseen kikkailuun olisi mitään tarvetta. Oikein toimivassa laitteessa paras nesteenkäyttösuhde saadaan kun nesteen ruiskutus lopetetaan heti kun pyyhkijät alkaa pyyhkimään. Toki sillä edellytyksellä että lasilla on riittävästi nestettä (kuten toimivassa tsydeemissä onkin)

                Ei aikuisten ihmisten yleensä tartte perustella tekojaan ja tapojaan, oli ne kuinka turhia tahansa. Jokainen tavallaan, myös 'morsettajat'.

                Lasi ei tietysti kulu jos neste jätetään lasille näköesteeksi sitä pois pyyhkimättä

                Originally posted by m5bimmeri View Post
                ...En ole tehnyt mitään tutkimusta paljonko säästän nykyisellä tavalla, mutta ennen tuntui että vuotaako jostain kun yhtenään sai täyttää säiliötä. Nyt sitä vaan riittää ja riittää ...
                Hyvin riittää neste myös ihan kikkailematta, kun sitä ei vuoda minnekään
                Last edited by Havis; 08-01-2014, 07:50.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • m5bimmeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2011
                  • 250
                  • Suomi

                  #38
                  Originally posted by Havis View Post
                  Asia ei ole ymmärryksestä kiinni. Muilla vaan ei ole järjestelmässä niin suurta viivettä että moiseen kikkailuun olisi mitään tarvetta. Oikein toimivassa laitteessa paras nesteenkäyttösuhde saadaan kun nesteen ruiskutus lopetetaan heti kun pyyhkijät alkaa pyyhkimään. Toki sillä edellytyksellä että lasilla on riittävästi nestettä (kuten toimivassa tsydeemissä onkin)

                  Ei aikuisten ihmisten yleensä tartte perustella tekojaan ja tapojaan, oli ne kuinka turhia tahansa. Jokainen tavallaan, myös 'morsettajat'.

                  Lasi ei tietysti kulu jos neste jätetään lasille näköesteeksi sitä pois pyyhkimättä



                  Hyvin riittää neste myös ihan kikkailematta, kun sitä ei vuoda minnekään
                  Ei tässä mitään perusteluja kaivatakaan, mielipiteitä eri käyttötavoista vertaillaan. Parin kaverini bemarissa on aivan sama juttu mitä minullakin, viive on liian lyhyt eli vettä tuulilasille tulee liian vähän aikaa. Jos viivettä ei voi ohjelmallisesti pidentää on se ominaisuus. Neste on kuitenkin heti suuttimissa, viiksestä "morsettaminen" kuten täällä halutaan ilmaista ruikkaa veden heti lasille. Kuten jo mainittu kukin tavallaan, minä säästän jatkossakin nestettä paaaaljon "morsettamalla" ja näin vettä saa tuulilasille enemmän mitä normaalilla tavalla. Jos jossain vaan pystyy säästämään, niin silloin sen teen. Voihan sitä nestettä ostaa vaikka rahtarikannullisen kerrallaan, kauppiaathan siitä vaan tykkää. Ihanaa että on vapaus valita
                  Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

                  Comment

                  • Havis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1838
                    • Kotona/Poissa

                    #39
                    Originally posted by m5bimmeri View Post
                    ..Parin kaverini bemarissa on aivan sama juttu mitä minullakin, viive on liian lyhyt eli vettä tuulilasille tulee liian vähän aikaa. Jos viivettä ei voi ohjelmallisesti pidentää on se ominaisuus...
                    Ei suinkaan, vaan teillä on sama VIKA. Kyseessä on melkoinen ero. Toimivassa järjestelmässä ei viivettä ole. Itse kyllä korjaisin vian, joko vuoto jossain tai takaiskuventtiili ei pidä, hyvin yksinkertaista

                    Vertailu pitää tehdä toimivaan laiteeseen, ei välttämättä kaverin autoon.
                    Last edited by Havis; 08-01-2014, 09:01.
                    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                    E60 523iA -08

                    Comment

                    • Bmw Master
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 13155
                      • Kokomo

                      #40
                      Originally posted by Havis View Post
                      ........
                      Olet taas aivan väärässä.

                      Comment

                      • TJJ
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2003
                        • 7591
                        • Jyväskylä

                        #41
                        Originally posted by Havis View Post
                        Ei suinkaan, vaan teillä on sama VIKA. Kyseessä on melkoinen ero. Toimivassa järjestelmässä ei viivettä ole. Itse kyllä korjaisin vian, joko vuoto jossain tai takaiskuventtiili ei pidä, hyvin yksinkertaista
                        Ei ole vikaa. Minulla oli vika, silloin tuo lyhyt nykäisykään ei tuottanut vettä ekalla kerralla eikä vielä kunnolla toisellakaan, joten piti korjata kun alkoi ärsyttämään. Vaihdoin uudet letkut pumpulta suuttimille asti. Myös pumppu on vaihdettu, tosin se oli turha remontti (epäilin ensin vian olevan siinä).
                        E39 528iA

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          #42
                          En tiedä oltaisiinko tämän asian kanssa näin tosissaan jos jotkut tajuaisivat, että sitä lasinpesunestettä saa joistakin paikoista jopa puolet halvemmalla.
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • eiskalt
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2012
                            • 836
                            • Hyvinkää

                            #43
                            Originally posted by Night-Wind View Post
                            En tiedä oltaisiinko tämän asian kanssa näin tosissaan jos jotkut tajuaisivat, että sitä lasinpesunestettä saa joistakin paikoista jopa puolet halvemmalla.
                            entä, jos ostavatkin jo sieltä? ainahan sitä voi säästää vielä lisää.

                            Comment

                            • Pretoriaani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2009
                              • 3842
                              • Hyvinkää, Finland

                              #44
                              Njoo... Kyllä meilläpäin on tupattu lisäämään sitä nestettä, kun se loppuu.
                              I don't lose sleep over the opinion of sheep.

                              Comment

                              • Night-Wind
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2006
                                • 1534
                                • 02

                                #45
                                Originally posted by eiskalt View Post
                                entä, jos ostavatkin jo sieltä? ainahan sitä voi säästää vielä lisää.
                                Sitten kannattaa jo miettiä ajaako bemarilla vai jollain ihan muulla.
                                ex: BMW E38 735iA -97
                                ex: MB W211 E200CDI -03
                                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                                ex: BMW E39 528iA -96
                                ex: MB W126 300SE -89
                                ex: BMW E34 525iAT -95
                                ex: BMW E36 316iA -91

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎