Millainen homma on vaihtaa e39:ssä vakio ratti monitoimirattiin, esim M-Sport malliseen? Joutuuko johtoja vetämään että mankka ja vakionopeudensäädin toimii vai onko ne jo valmiina? Mistä lähtien tuli sähköinen kaasupoljin, 02/99? Auto on tätä uudempi mutta ei facelift.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tavan ratin vaihto monitoimirattiin
Collapse
X
-
Sähköinen kaasupoljin tuli 9/98, airbag ja ratti muuttui 3/99. Monitoimiratin asennus vaatii johtosarjan lisäämisen: ratti-valomoduli-moottorinohjausboksi. Ja lisäksi airbag pitää vaihtaa. Jos vaihdat M-sport rattiin pitää siis ostaa ratti, airbag ja johtosarja. Nuo muistaakseni saa yhtenä pakettina, mutta taitaa maksaa lähes 1000 euroa. Nykyiseen rattiisi tuo sarja (airbag ja johdot) on noin 600 euroa.
-
-
Sähköinen poljin?
Siis tuliko todella 9/98?
Nimittäin tuolla aikaisemmin Hemi väitti, että M52TU vrs M54 lähes ainoa eroa on tuo sähköinen kaasupoljin. Eli, että tuli vasta tuossa M54 koneessa.
No, vihdoin eilen illalla piti asia tarkistaa omasta 3/99, ja:
Kun painaa kaasupoljinta (virrat pois) niin ihan selvästi siellä kaasuvaijeri liikkuu (ja selvästi vaijeri menee ohjaamon puolelle) ja oletettavasti läppäkin liikkui.
Eli mites tuo oikeasti on?
En oikein ymmärrä miten cruiseri ja ASC voi toimia, koska ei siellä kuitenkaan mitään lisäläppiä näy, niin kuin on M52 koneisissa?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by TJJVaijeri siitä menee, mutta mihin se menee? Luultavasti potikkaan,WDS voisi auttaa asian selvittämisessä...BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Eli kaikissa 9/00 asti valmistetuissa M52TU koneissa läppä pelaa suoraan vaijerista. Throtlebody(läppärunko) muuttui moottoritoimiseksi 11/99 käyttöön otettuun M54 tyyppiin. Eli ainoastaan tuo kaasuläppärunko vaihtui M54:een. Molempiin menee siis kyllä polkimelta vaijeri imusarjaan asti, mutta M54:ssa läppä kääntyy moottorilla.
Comment
-
-
vaijeri vai ei?
Originally posted by HemiEli kaikissa 9/00 asti valmistetuissa M52TU koneissa läppä pelaa suoraan vaijerista. Throtlebody(läppärunko) muuttui moottoritoimiseksi 11/99 käyttöön otettuun M54 tyyppiin. Eli ainoastaan tuo kaasuläppärunko vaihtui M54:een. Molempiin menee siis kyllä polkimelta vaijeri imusarjaan asti, mutta M54:ssa läppä kääntyy moottorilla.
Edelleen ,miten toimii cruise ja luistonesto,koska mitään muuta läppää en sieltä huomannut?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
Comment