530da laatikko ei vaihda 3 isommalle!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • battery_85
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 19
    • Happojärvi

    530da laatikko ei vaihda 3 isommalle!

    Eli auto on 01 vuoden ja ei vaihda tuota kolmosta isommalle..laatikon vikavalo syttyy aina välillä vikakoodit luettiin mutta ei sanonu kuin että ei pysty vaihtaa 4 tai 5 vaihdetta, voisko olla laatikon öljyn vähyys ei kuitenkaan tunnu että laatikko luistais..
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6603
    • Lappeenranta

    #2
    Kaverilla teki saman mutta ei vaihtanu 2-vaihdetta isommalle, ja ei nyt ihan öljynvaihdolla selvinnyt Laatikko irti, auki ja osaa vaihtoon, alle 3ke selvisi kuitenkin.
    M550d

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14564
      • Oulu

      #3
      Onko abs-anturit ehjät? Eritoten oikea etu.

      Meneekö ne edes stepipuolella 4-5 päälle?
      Last edited by zener; 27-12-2013, 17:13.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA (2.8l) '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • battery_85
        Newbiemmer
        • Dec 2013
        • 19
        • Happojärvi

        #4
        ei ainakaan valita noita antureita..jarrujen merkkivalo kyllä palaa..Steppipuolella näytössä kyllä näkyy että 4 tai 5 ois silmässä mutta ei vaihda.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10112
          • KVLA

          #5
          Eikö tuosta "jarruhäikästä" tullut mitään vikakoodia?Tuo vika ensin kuntoon ja sitten testailemaan laatikkoa uudellen.

          Comment

          • battery_85
            Newbiemmer
            • Dec 2013
            • 19
            • Happojärvi

            #6
            sain pois tuon jarrupalojen merkkivalon,mutta ei auttanu mitään edelleenkään sama homma ei toimi..oli siinä vielä semmonen ominaisuus tossa vaihelaatikossa että moottorijarrutusta tuolla ei pysty tekemään kaasun ku päästää ylös niin kierrokset tippuu tyhjäkäynnille ja liukuu vaan.

            Comment

            • turbopuusti
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 826
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by battery_85 View Post
              sain pois tuon jarrupalojen merkkivalon,mutta ei auttanu mitään edelleenkään sama homma ei toimi..oli siinä vielä semmonen ominaisuus tossa vaihelaatikossa että moottorijarrutusta tuolla ei pysty tekemään kaasun ku päästää ylös niin kierrokset tippuu tyhjäkäynnille ja liukuu vaan.
              Jos transfailsafe päällä niin käytös normaalia. Jos rattaan kuva ei pala mittaristossa niin tulisi lukita turbiinia eli moottorijarrutus toimisi. Turbiinissa pyörii samat öljyt kun lootassa ja mm tuo lukko toimii öljynpaineella. Tarkasta ensin se öljyn määrä koska oireet viittaa vahvasti siihen ja maksaa muutaman kympin.
              e60 535d -07 Monacoblau, e46 325ia cab -01, VW Golf 1.9tdi e39 540i -99, e34 540iA -93, e34 525i luxorbeige -89, talvipommi saab 9000cd 2.0t, e36 320i Bmw-Schwarz -91, e34 525i -91 Sterlingsilber metallic, e34 518i -90 Alpinweiß II, e21 315 -83 Diamantschwarz

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Onko tietoa koska viimeksi on öljyt vaihdettu?
                Nyt pitäisi saada näyte ko.öljystä ja katsoa onko seassa todella hienoa metallipurua vai ei?
                Jos on, niin todennäköisesti turbiini kaput ja vielä voisi itse laatikon pelastaa turbiinin vaihdolla ja HUOLELLISELLA koko järjestelmän huuhtelulla.

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3665
                  • seinäjoki

                  #9
                  Originally posted by Hemi View Post
                  Onko tietoa koska viimeksi on öljyt vaihdettu?
                  Nyt pitäisi saada näyte ko.öljystä ja katsoa onko seassa todella hienoa metallipurua vai ei?
                  Jos on, niin todennäköisesti turbiini kaput ja vielä voisi itse laatikon pelastaa turbiinin vaihdolla ja HUOLELLISELLA koko järjestelmän huuhtelulla.
                  Mikä tuola turbiinissa voi kolista jos se muuten toimii?
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by janke View Post
                    Mikä tuola turbiinissa voi kolista jos se muuten toimii?
                    Siis se kolisee pitkään ennen totaalilaukeamista(siis GM diesel askeissa).

                    Comment

                    • janke
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 3665
                      • seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by Hemi View Post
                      Siis se kolisee pitkään ennen totaalilaukeamista(siis GM diesel askeissa).
                      Sillä kysyin kun tuossa omassa rohisee/raksuttaa kun turbiini pyörii? Laatikko siis 5hp18.
                      Bmw 316 E30 -88

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by janke View Post
                        Sillä kysyin kun tuossa omassa rohisee/raksuttaa kun turbiini pyörii? Laatikko siis 5hp18.
                        Kyllähän niistäkin toki joskus menee turbiineja, varsinkin jos ajetaan pitkään väärän vierintäkehän renkailla, jolloin laatikko ei lukitu, eikä sitä tajuta. Tähänkään ei voi ei vaikutaa öljynvaihdoilla, paitsi väärällä öljyn laadulla saadaan pitkässä juoksussa kyllä turbiinivaurio aikaiseksi.
                        Kuitenkin, näiden bensakoneiden turbiinien viat ovat aniharvivaisia, vaikkakaan ei nyt ihan tavattomia em.syistä.
                        Lähinnä se selviää liruttamalla öljyt ulos ja tsekkaamalla öljypohjan.
                        Eli turbiinivauriosta kielii yleensä todella hieno metallipuru öljypohjan pohjalla.
                        Dieseleissä GM askissa yleensä liika vääntö=lastutus syö turbiinin= suhteellisen yleistä ja usein tämä katsotaan virheellisesti "laatikon porsimiseksi".

                        Comment

                        • janke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 3665
                          • seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Kyllähän niistäkin toki joskus menee turbiineja, varsinkin jos ajetaan pitkään väärän vierintäkehän renkailla, jolloin laatikko ei lukitu, eikä sitä tajuta. Tähänkään ei voi ei vaikutaa öljynvaihdoilla, paitsi väärällä öljyn laadulla saadaan pitkässä juoksussa kyllä turbiinivaurio aikaiseksi.
                          Kuitenkin, näiden bensakoneiden turbiinien viat ovat aniharvivaisia, vaikkakaan ei nyt ihan tavattomia em.syistä.
                          Lähinnä se selviää liruttamalla öljyt ulos ja tsekkaamalla öljypohjan.
                          Eli turbiinivauriosta kielii yleensä todella hieno metallipuru öljypohjan pohjalla.
                          Dieseleissä GM askissa yleensä liika vääntö=lastutus syö turbiinin= suhteellisen yleistä ja usein tämä katsotaan virheellisesti "laatikon porsimiseksi".
                          Vaihdoin juuri öljyt laatikkoon, ja suodattimen kun purkasin, niin siellä,täällä oli sellasta metallihiukkasta, siis suodatin kankaan sisällä:think Tämä turbiinin raksutus on kuulunut jo ainakin puolivuotta, mutta nyt kun vaihdoin noi ölpät mitä sain ilman huuhtelua tulemaan, niin paranti toki tuon vaihteiston toimintaa! Joskus kesällä sateella syttyi parikertaa koe-lautaan tuo vaihteiston kuva, mutta valo sammui auton sammutuksella!? Olisiko tuolloin jotain tapahtunut turbiinissa? Ja se, että autossanihan ei ole minun aikana ollut tuota "pohjasuojaa" vaihteiston alla joten olisiko sinne voinut singota jotain paskaa joka ulkoisesti raksuttaa??
                          Bmw 316 E30 -88

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Originally posted by janke View Post
                            Vaihdoin juuri öljyt laatikkoon, ja suodattimen kun purkasin, niin siellä,täällä oli sellasta metallihiukkasta, siis suodatin kankaan sisällä:think Tämä turbiinin raksutus on kuulunut jo ainakin puolivuotta, mutta nyt kun vaihdoin noi ölpät mitä sain ilman huuhtelua tulemaan, niin paranti toki tuon vaihteiston toimintaa! Joskus kesällä sateella syttyi parikertaa koe-lautaan tuo vaihteiston kuva, mutta valo sammui auton sammutuksella!? Olisiko tuolloin jotain tapahtunut turbiinissa? Ja se, että autossanihan ei ole minun aikana ollut tuota "pohjasuojaa" vaihteiston alla joten olisiko sinne voinut singota jotain paskaa joka ulkoisesti raksuttaa??
                            Sillä öljynvaihdolla ko.laatikko ei kuitenkaan korjaannu, mikäli ääni turbiinista tulee, mutta toki ääni voi hetkeksi muuttua, kun öljyn viskositeetti muutamaksi tuhanneksi muuttuu(palautuu kyllä ns.vakiotilaan).
                            Kyllähän se aina sinne turbiinin suuntaan viittaa jos sitä pientä metallihilettä öljynseassa on.
                            Nehän pitäisi olla melkoisen mustat silloin jos kaikki on kunnossa ja öljyjä ei olla aiemmin vaihdettu(itse asiassa siis terveen laatikon merkki, vaikka moni jotain muuta kuvitteleekin).
                            Minkälaiset ne öljyt muuten vaihdettaessa olivat, mustat vai harmaat/jotain muuta?(suodatinta ei silti välttämättä ole näissä läheskään aina vaihdettu)
                            Eli lähinnä sitä ajan takaa että jos ne kuitenkin ovat jossain vaiheessa aiemmin vaihdetut, niin sinne voi hyvinkin olla laitettu lähes mitä tahansa ja sitä kautta tuo turbiinivaurio on hyvinkin bensalaatikossakin mahdollisuuden rajoissa?
                            Mitään paskaa sinne turbiinikopan sisälle ei sinkoa niin että se ääntäisi minuuttia/kahta kauempaa.
                            Miltä ne vanhat öljyt haisivat? Oliko "palanutta kahvia"?

                            Entä onko tietoa onko aiemmin ajettu väärän vierintäkehän renkailla?
                            Last edited by Hemi; 29-12-2013, 23:56.

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3665
                              • seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by Hemi View Post
                              Sillä öljynvaihdolla ko.laatikko ei kuitenkaan korjaannu, mikäli ääni turbiinista tulee, mutta toki ääni voi hetkeksi muuttua, kun öljyn viskositeetti muutamaksi tuhanneksi muuttuu(palautuu kyllä ns.vakiotilaan).
                              Kyllähän se aina sinne turbiinin suuntaan viittaa jos sitä pientä metallihilettä öljynseassa on.
                              Nehän pitäisi olla melkoisen mustat silloin jos kaikki on kunnossa ja öljyjä ei olla aiemmin vaihdettu(itse asiassa siis terveen laatikon merkki, vaikka moni jotain muuta kuvitteleekin).
                              Minkälaiset ne öljyt muuten vaihdettaessa olivat, mustat vai harmaat/jotain muuta?(suodatinta ei silti välttämättä ole näissä läheskään aina vaihdettu)
                              Eli lähinnä sitä ajan takaa että jos ne kuitenkin ovat jossain vaiheessa aiemmin vaihdetut, niin sinne voi hyvinkin olla laitettu lähes mitä tahansa ja sitä kautta tuo turbiinivaurio on hyvinkin bensalaatikossakin mahdollisuuden rajoissa?
                              Mitään paskaa sinne turbiinikopan sisälle ei sinkoa niin että se ääntäisi minuuttia/kahta kauempaa.
                              Miltä ne vanhat öljyt haisivat? Oliko "palanutta kahvia"?

                              Entä onko tietoa onko aiemmin ajettu väärän vierintäkehän renkailla?
                              Vanhat öljyt olivat kyllä enempi harmahtavat kun mustat! Öljy ei haissut palaneelta kun käskin kaverinkin tulla nuuhkasemaan, niin sekin sanoi että ei haise palaneelta vaan ihan normi "kissan kusen" hajuiset En toki tiedä onko ruotsissa vaihdettu sitten noita öljyjä, mutta suomessa ollessaan tuskin. Renkaista en tiedä... itse ajanut kesät 235/40/18 ja nyt talvella 205/65/15.

                              Yritän käyttää tääläpäin jollain joka noista tietää näyttämässä tuota autoa ja saa kuunnella mikä siellä oikein mättää. Aamulla kylmästä kun starttaa, niin kuuluu noin 5sekuntia "diiselin käyntiäänen" kuuloinen raksutus sieltä turbiinista ja sitten se hiljenee, mutta on kuultavissa kuiteskin vielä!?
                              Mitään oireita oikeestaan ei ole ollut mielestäni, muuta kuin että on kestänyt kylmillä ilmoilla hyvinkin pitkään ennenkö turbiini on lukittautunut ja sekin kovalla töksäytyksellä:think Nyt öljyn vaihdon jälkeen sekin muuttui aika huomaamattomaksi.

                              Kuinkahan paljon turbiini maksaa ja asennus siihen jos ei muuta tarvitse korjata?
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              Working...
                              X