Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 käynnistysongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • h[E]nkka
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 3
    • Lievestuore, Finland

    e39 käynnistysongelmat

    Eli e39 520 iA vm. 96, kylmänä lähtee käyntiin ja pelaa, mutta kun moottori lämpenee vähänkin ja auton sammuttaa niin sen jälkeen ei meinaa lähteä millään. Lämpöisellä moottorilla sammuu myös tietyn ajan tyhjäkäyntiä käytyään. Sen jälkeen saa sahata käyntiin.

    Forumia oon selaillu, oisko tässäkin kyseessä joku anturi vai mistä moinen vika? Polttoainetta saa kyllä..
  • dokki
    BTCF Member
    • Feb 2013
    • 236
    • valtimo-sotkamo

    #2
    .

    ootko kahtonu antaako mitä vikakoodia?
    BMW e39 530dA-98
    BMW e38 735iAL-97

    EX:BMW e39 523iA-97
    BMW e36 320ci-92
    BMW e36 316i -92
    BMW e36 325 -91 252hv 315nm
    Honda civic TIC -89 220hv 230nm

    Comment

    • h[E]nkka
      Newbiemmer
      • Jul 2011
      • 3
      • Lievestuore, Finland

      #3
      Tilasin just toissapäivänä adapterin obd- pistokkeelle niin täytyy katella kun se on tullu et mitä sieltä löytyy..

      Comment

      • -VilleV-
        Newbiemmer
        • Sep 2011
        • 29
        • Riihimäki

        #4
        Tyyppivika m52 koneessa ja tälläkin foorumilla aika paljon keskusteltu aihe. Äkkiseltään sanoisin kampiakselin asentotunnistin. Maksaa jonkun 90-110 euroa riippuu mistä ostaa. Ja kannattaa ostaa AINOASTAAN alkuperäinen. Ite kerran tein sen virheen, että ostin tarvikeosan ja kolmen kuukauden päästä taas pelti pystyyn ja samaa osaa vaihtamaan.

        Mutta lue ne vikakoodit tosiaan ensin.

        Ainiin, muistaakseni jotkut testerit voi antaa koodin myös nokka-akselin asentotunnistimelta vaikka vika olisi tuo kampianturi. Signaali menee jotenkin sen kautta vai miten se meni, joku fiksumpi saa selittää.
        Last edited by -VilleV-; 17-01-2014, 16:07.

        Comment

        • 0se
          Bimmer Rookie
          • Mar 2012
          • 113
          • .

          #5
          Itsellä tekee tällä hetkellä 528i täysin samaa kuin aloitusviestissä ja jättää vikakoodin kampiakselin anturista. Anturin rikkoi luultavasti jäähdytysneste jota vuoti termarin kopan välistä suoraan anturin päälle. Anturi on 1.5v vanha VDO eli orkkis. http://www.topautoosat.fi/vdo-1737362.html tuosta saa kohtuuhintaan uuden.

          Comment

          • -VilleV-
            Newbiemmer
            • Sep 2011
            • 29
            • Riihimäki

            #6
            Originally posted by 0se View Post
            Itsellä tekee tällä hetkellä 528i täysin samaa kuin aloitusviestissä ja jättää vikakoodin kampiakselin anturista. Anturin rikkoi luultavasti jäähdytysneste jota vuoti termarin kopan välistä suoraan anturin päälle. Anturi on 1.5v vanha VDO eli orkkis. http://www.topautoosat.fi/vdo-1737362.html tuosta saa kohtuuhintaan uuden.
            No perhana, tilasin omani schmiedmannilta hintaan 89 euroa muistaakseni Sielä kyllä myyjä sano, että joissakin voi toimia ne tarvikkeet, muttei sitä kyllä kannata riskeerata. Hyvittivät sen tarvike osan kyllä (makso muistaakseni 40-50 euroa)

            Comment

            • janke
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2010
              • 3665
              • seinäjoki

              #7
              Tuon k-akselin tunnistimen asennuksessa kannattaa olla tarkkana, eli kannattaa puhdistaa kunnolla sen anturin kiinnike ettei jää yhtään likaa siihen ympäristöön! Millikin paskaa välissä, niin ei välttämättä toimi täysin oikein.
              Bmw 316 E30 -88

              Comment

              • h[E]nkka
                Newbiemmer
                • Jul 2011
                • 3
                • Lievestuore, Finland

                #8
                Originally posted by 0se View Post
                Itsellä tekee tällä hetkellä 528i täysin samaa kuin aloitusviestissä ja jättää vikakoodin kampiakselin anturista. Anturin rikkoi luultavasti jäähdytysneste jota vuoti termarin kopan välistä suoraan anturin päälle. Anturi on 1.5v vanha VDO eli orkkis. http://www.topautoosat.fi/vdo-1737362.html tuosta saa kohtuuhintaan uuden.
                No, sattumoisin just samoihin aikoihin kun toi temppuilu alko niin vaihdoin termostaatin kotelon ku vuoti nestettä, taitaapa syyllinen selvitä..

                Comment

                • -VilleV-
                  Newbiemmer
                  • Sep 2011
                  • 29
                  • Riihimäki

                  #9
                  Kannattaa muuten tosiaan putsaa se kiinnityskohta. Itellä oli joskus päässy se "korva" väsymään anturista eli se mihin pultti tulee kiinni ja välys muuttu joten kävi normaalisti joskus ja joskus taas ei mitenkään.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎