Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljyt pakoputkesta ja venttiilikopan välistä 523 -96

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HSuomi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 275
    • mäntsälä

    Öljyt pakoputkesta ja venttiilikopan välistä 523 -96

    Moro.
    Faijalla kävi auto tyhjäkäynnillä pihassa jonkun minuutin ja sitte huomasi että tiputtaa öljyä. Lisäsi hiukan öljyä ja ajoi tallille. Käynnistäessä oli ollu todella vaivalloinen pyörittää ja sitten ajaessa oli tuntunut kuin olisi hyytynyt. Hetki kateltiin sitä siinä tyhjäkäynnillä ja sitä öljyä tuli siinä parissa minuutissa oikeen iso lätäkkö pakoputkesta ja venakopan välistä tiputti kokoajan. Pikkusen kun nosti kierroksia (ehkä 2500) niin yhden kerran se kolasi jotenkin. Sitten käynti taas tasottui.
    Avasin oljykorkin ni se hieman suhahti.

    Voiko tukkeutunut huohotin rikkoa männän? Ku ei tollasia öljymääriä varmaan oikeen muuten pysty putkesta tulemaan.

    Tänään puretaan tulpat pois ja mitataan puristukset.
    Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
    ~~Sälinkään Moottorikerho~~
  • janke
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 3665
    • seinäjoki

    #2
    Originally posted by HSuomi View Post
    Moro.
    Faijalla kävi auto tyhjäkäynnillä pihassa jonkun minuutin ja sitte huomasi että tiputtaa öljyä. Lisäsi hiukan öljyä ja ajoi tallille. Käynnistäessä oli ollu todella vaivalloinen pyörittää ja sitten ajaessa oli tuntunut kuin olisi hyytynyt. Hetki kateltiin sitä siinä tyhjäkäynnillä ja sitä öljyä tuli siinä parissa minuutissa oikeen iso lätäkkö pakoputkesta ja venakopan välistä tiputti kokoajan. Pikkusen kun nosti kierroksia (ehkä 2500) niin yhden kerran se kolasi jotenkin. Sitten käynti taas tasottui.
    Avasin oljykorkin ni se hieman suhahti.

    Voiko tukkeutunut huohotin rikkoa männän? Ku ei tollasia öljymääriä varmaan oikeen muuten pysty putkesta tulemaan.

    Tänään puretaan tulpat pois ja mitataan puristukset.
    Kannattaa ottaa separaattori letkuineen ja tarkistaa onko se kuinka tukossa!
    Bmw 316 E30 -88

    Comment

    • HSuomi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 275
      • mäntsälä

      #3
      Juu, on tarkoitus tänään kuhan saa auton sisään. Onko siinä tiedettävä jotain erityistä vai lähteekö ihan vaan purkamalla?
      Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
      ~~Sälinkään Moottorikerho~~

      Comment

      • Hammerhood
        Bimmer Rookie
        • Nov 2013
        • 102
        • Suomi

        #4
        Hakusanoilla esim separaattori, öljyn huohotin, ccv löytyy topicceja pilvin pimein mistä löytyy paljon ohjeita.
        Samalla suosittelen vaihtamaan tuon venttiilinkopan tiivisteenkin jos ei ole ihan hetkeen vaihdettu
        Ja jos päädyt vaihtamaan tuon huohottimen niin vaihda samalla kaikki siihen kuuluvat putket/letkut.

        Comment

        • Tome
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 548
          • Joensuu

          #5
          Suosiolla vaan samantein uusi huohotin letkuineen paikalleen. Ja se öljytikun kanava pitää myös puhdistaa karstasta. Jos ei tietoo venttiilikopan tiivisteen vaihdosta niin ehdottomasti myös uusi tiiviste ja kiinnitysmuttereiden alle tulevat kumiprikat. Ja tuskin sieltä mitään on hajonnut, imassut vaan öljyt imusarjan kautta putkeen. Separaattori mahtuu näissä tulemaan imusarjan alta pois sieltä laturin takaa, pitää vaan purkaa imuputket ja pöntöt edestä ja tankin huohotinventtiilihässäkkä ottaa irti kiinnityksestään. Suht helppo askare kuitenkin.

          Ja sitten kun nuo on tehty niin koneeseen teboil diamondit ja peittää aina talveksi munuaiset niin ongelmia ei ole eikä tule.
          Last edited by Tome; 15-01-2014, 13:38.

          Comment

          • HSuomi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 275
            • mäntsälä

            #6
            Tänään iskettiin uusi separaattori ja uudet letkut kiinni ja molemmat letkut eristettiin vielä telttapatijalla.
            Koneet käyntiin ja hetki kateltiin tyhjäkäynnillä kunnes alkoit tulemaan öljyä putkesta. Venttiilikopan välistä ei nyt puskenut joten sitä autoa sitten käyteltiin varmaan tunnin verran ja välillä kierräteltiin ja välillä katottiin moottoriöljyn määrää joka ei laskenut.
            Pakoputkesta tuli valehtelematta 2-3 litraa öljyä ja savua ihan helvetisti. Mutta niin se vaan sitten lopulta loppui. Meinasi kyllä usko loppua sitä ennen.

            Kiitos kaikille vinkeistä, oltiin jo ihan varmoja että motti on sökö.

            Sitä vanhaa separaattoria siinä hetki ihmeteltiin ja purettiin se mutta ei keksitty että mikä siinä on sitten ollut vikana. Olihan siellä paljon ruskeaa töhnää sisällä mutta mikään ei näyttänyt olevan rikki.
            Miten ihmeessä se pystyy vetämään 5 litraa öljyä sitäkautta imusarjaan muutamassa minuutissa????
            Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
            ~~Sälinkään Moottorikerho~~

            Comment

            • Convertible
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2638
              • Turku

              #7
              Originally posted by HSuomi View Post
              Tänään iskettiin uusi separaattori ja uudet letkut kiinni ja molemmat letkut eristettiin vielä telttapatijalla.
              Koneet käyntiin ja hetki kateltiin tyhjäkäynnillä kunnes alkoit tulemaan öljyä putkesta. Venttiilikopan välistä ei nyt puskenut joten sitä autoa sitten käyteltiin varmaan tunnin verran ja välillä kierräteltiin ja välillä katottiin moottoriöljyn määrää joka ei laskenut.
              Pakoputkesta tuli valehtelematta 2-3 litraa öljyä ja savua ihan helvetisti. Mutta niin se vaan sitten lopulta loppui. Meinasi kyllä usko loppua sitä ennen.

              Kiitos kaikille vinkeistä, oltiin jo ihan varmoja että motti on sökö.

              Sitä vanhaa separaattoria siinä hetki ihmeteltiin ja purettiin se mutta ei keksitty että mikä siinä on sitten ollut vikana. Olihan siellä paljon ruskeaa töhnää sisällä mutta mikään ei näyttänyt olevan rikki.
              Miten ihmeessä se pystyy vetämään 5 litraa öljyä sitäkautta imusarjaan muutamassa minuutissa????
              Kait separaattori on ollut myös jäätä täynnä kun oli ulkona ja mennyt tukkoon.
              F25 X3 35d
              E87 118i
              E46 330ti
              E46 M3
              E30 M3
              E30 M3 Convertible
              Z3 Roadster

              Comment

              • Paabo
                BTCF Member
                • Jul 2007
                • 4325
                • Lapinlahti City

                #8
                Sitä tulee uskomattoman paljon putkesta sitä öljyä, itselläkin meinasi usko loppua aikoinaan juuri samasta syystä.
                E39 M5

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎