Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530d 2002 webasto ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miekkonen
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 42
    • karkkila

e39 530d 2002 webasto ongelma

Elikkä kun tuo puhallin sisällä lähtee heti pyörimään kun webasto käynnistyy. pyörii vieläpä mielestäni liian tehokkaasti. Saakos tuota inpalla säädettyä mitenkään.

alkuperäinen webasto ja ohjaillaan kaukosäädöllä tai tuolla omalla navi/monitori hässäkällä.
  • zoonas
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2008
    • 300
    • Vantaa

Originally posted by miekkonen View Post
    Elikkä kun tuo puhallin sisällä lähtee heti pyörimään kun webasto käynnistyy. pyörii vieläpä mielestäni liian tehokkaasti. Saakos tuota inpalla säädettyä mitenkään.

alkuperäinen webasto ja ohjaillaan kaukosäädöllä tai tuolla omalla navi/monitori hässäkällä.
    Tästä on ollut puhetta aikaisemmin ja ainakin minä olen tullut siihen tulokseen että sitä webaston aikaista puhallustehoa ei voi muuttaa.
    Kokeile silti jääkö viimeisin käytetty puhallusteho muistiin kun sammutat auton, esim: laita puhallus mahdollisimman pienelle. (ei auto-asento) ja kokeile käyttää webastoa. Ilmeisesti tälläinen ominaisuus on joillakin ollut.
    E28 m30b34 HX55

Comment

• Sipa
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 60
      • Pohjois-Karjala

Originally posted by zoonas View Post
      Tästä on ollut puhetta aikaisemmin ja ainakin minä olen tullut siihen tulokseen että sitä webaston aikaista puhallustehoa ei voi muuttaa.
      Kokeile silti jääkö viimeisin käytetty puhallusteho muistiin kun sammutat auton, esim: laita puhallus mahdollisimman pienelle. (ei auto-asento) ja kokeile käyttää webastoa. Ilmeisesti tälläinen ominaisuus on joillakin ollut.

Itsellä vähän samoja murheita, mut omassa ei jää ainakaan tuo puhallusteho "muistiin".
      530da e39, exät: 330d e46, 520i e60, 520ia e39,
      325i e36

Comment

• miekkonen
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 42
        • karkkila

ei jää muistiin vaan hakee sen webaston puhallustehon omista tiedoistaan. tänään leikitty vähäsen ja alkaa tosiaan sisäilman puhalluskin heti jo ennen kuin edes webasto kunnolla kerkee starttaa.

Jokusen noita asennellu ja ainakin audiin sai sen puhallustehon määrittää itse ja käynnistyi vasta jonkun ajan kuluttua koko puhallus. Eihän tuo kerkeä lämmetä yhtään kun puhaltaa niin että tukka irtoo ja jää hileet lentää.

Comment

• miekkonen
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 42
          • karkkila

olikos nyt kellään tietoa saako tuota puhallusta muutettua vai ei??

Alkaa kyrsii jo kun tuo puhaltelee aivan liian kovaa tuonne sisälle. pitäis olla varmaan 10kw webasto,että tossa olis jotain järkee

perkeleen inpakin tunnistaa moottorin ohjaus puolen ei muuta.

Comment

• ARDler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 146
            • Pori

sain eile kans webaston toimii mut tuo puhaltimen teho on kyl liian kova.
            E38 730i -95

Comment

• zoonas
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2008
              • 300
              • Vantaa

Jännä että toisilla se puhallus on liian kova ja esim mulla se on aivan onneton. (orginaali webasto) :think
              E28 m30b34 HX55

Comment

• Pääkkäri
                Bimmer Rookie
                • May 2013
                • 54
                • E-Savo

Mulla ainakin puhallus jää sille voimakkuudelle mihin säätää, eli voi ihan itse valita puhallusvoimakkuuden. Outoa ettei kaikilla toimi.

Comment

• miekkonen
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 42
                  • karkkila

webasto alkuperäinen ja silti puhallus teho on liian kova. pakkohan tuossa nyt on olla joku millä tuota ohjataan. Taitaa saada mennä talviunille koko paska ja katotaan kesällä uudestaan.

Comment

• ARDler
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2012
                    • 146
                    • Pori

itellä huutaa sisätilapuhallin jollai 70% teholla kun webasto päällä. ei paljon kabiini lämpiä ku webasta loppuu teho
                    E38 730i -95

Comment

• AnDDu
                      Newbiemmer
                      • Dec 2013
                      • 2
                      • Vaasa

Itekkin ostin kyseisen 530dA:n -02.. Ei toimi perkules webasto vaikka on resetoitu ja vaihdeltu kaikki sisuskalut.. Mikähän mahtaas olla onkkelmana.. :think

Comment

• ARDler
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 146
                        • Pori

Originally posted by AnDDu View Post
                        Itekkin ostin kyseisen 530dA:n -02.. Ei toimi perkules webasto vaikka on resetoitu ja vaihdeltu kaikki sisuskalut.. Mikähän mahtaas olla onkkelmana.. :think
                        antaako vikakoodeja? onko piirikortti huollettu?
                        E38 730i -95

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎