Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530D e39 Aut. kytkin luistaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OikeeJuGi
    Newbiemmer
    • Aug 2013
    • 17
    • Jämsä

    BMW 530D e39 Aut. kytkin luistaa?

    Esimerkiksi ohitustilanteessa kun painaa kaasua reilummin niin kierrokset vain nousee ja vauhtia ei tule pahemmin lisää..

    Luistaako kytkin vai onko jokin muu vika? Ja voiko automaattiin vaihtaa kytkimen "normaalisti" niinkuin bensa-autoihin? :think
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #2
    Turbiini vaihtoon ja laatikon huuhtelu uusilla öljyillä.
    E61 M-sport

    Comment

    • OikeeJuGi
      Newbiemmer
      • Aug 2013
      • 17
      • Jämsä

      #3
      Alhaalta vääntää ihan normaalisti ja turbon vihellys kuuluu mutta sitten korkeammilla loppuu "veto".

      Onko muita vaihtoehtoja kuin tuo turbo?

      Comment

      • JermuS
        BTCF Member
        • Jul 2008
        • 4213
        • Kaustinen

        #4
        Originally posted by OikeeJuGi View Post
        Alhaalta vääntää ihan normaalisti ja turbon vihellys kuuluu mutta sitten korkeammilla loppuu "veto".

        Onko muita vaihtoehtoja kuin tuo turbo?
        Laatikon turbiini, ei turboahdin..
        -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
        -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
        -Volvo S60 2.4i -04
        -LMC Munsterland LUX 495 -98

        https://www.instagram.com/jermus_h/

        Pohjanmaa - Connection

        Kaustinen connection

        Comment

        • OikeeJuGi
          Newbiemmer
          • Aug 2013
          • 17
          • Jämsä

          #5
          Minkähän näkönen vekotin se on ja missä sellanen sijaitsee?

          Comment

          • atte.o
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2009
            • 894
            • haukipudas

            #6
            Originally posted by OikeeJuGi View Post
            Minkähän näkönen vekotin se on ja missä sellanen sijaitsee?
            Löytyy vaihdelaatikon ja moottorin välistä. Vaihto vaatii vaihteiston irroituksen.

            En suosittele autolla ajamaan hirveitä. Kuluneesta turbiinista lähtee metalli silppua automaatin öljynkiertoon,rikkoen koko laatikon.

            Suosittelen viemään auton osaavalle korjaamolle.

            Tuon näköinen limppu.

            E61 M-sport

            Comment

            • Fastpiksu
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2010
              • 1571
              • Kajaani-Paltamo

              #7
              Juu kyllä minustakin ihan siltä kuulostaa että kannattaa korjaamolle viedä.
              Chevrolet Express van
              Ford Escort -76 powered by Holset-Megasquirt-Cosworth. Vappuna -16 ajossa??
              E36 325i group F

              Ex:
              e34 525i
              e34 525tds "superturbo"
              e39 530d M-Sport

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by OikeeJuGi View Post
                Esimerkiksi ohitustilanteessa kun painaa kaasua reilummin niin kierrokset vain nousee ja vauhtia ei tule pahemmin lisää..

                Luistaako kytkin vai onko jokin muu vika? Ja voiko automaattiin vaihtaa kytkimen "normaalisti" niinkuin bensa-autoihin? :think
                Jos sinne ei syty laatikon vikavalo, eli ratasvalo tauluun, niin vika ei kyllä ole laatikossa(sytyttää heti ratasvalon jos haistaa liikaa luistoa).
                Eli sen toki kuuluukin "luistaa" jos painat reilummin kaasua tasanopeudesta? Minkä kokoiset renkaat? Jos ne on ok, niin veikkaisin ongelmaksi enemmänkin koneen puhdittomuutta?

                Comment

                • vexu524tdic
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 776
                  • Gallia = Kinnula

                  #9
                  Komppaan tuota koneen tehottomuutta.

                  Kerran lojahti ahtoletku irti ja meno oli sen jälkeen kuin wanhalla 200dee mersulla. Turbo vinkuu ja ei mene mihinkään vaikka kierroksia olis kuinka.
                  e70 X5 3.0sd -08
                  f30 320i xdrive -16
                  e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                  e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                  e30 316 -88 2,2TIC M10
                  e21 323i -81 ruostekasa...

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by vexu524tdic View Post
                    Komppaan tuota koneen tehottomuutta.

                    Kerran lojahti ahtoletku irti ja meno oli sen jälkeen kuin wanhalla 200dee mersulla. Turbo vinkuu ja ei mene mihinkään vaikka kierroksia olis kuinka.
                    Joo, kyllä minunkin mielestä tämä nyt viittaa enemmänkin konepuolelle ja juurikin ahtopuolelle, varsinkin jos/kun laatikon liiallisesta luistosta kertovaa ratasvaloa ei ole syttynyt?

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎