Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38/E39/X5 mittariston neulojen irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    E38/E39/X5 mittariston neulojen irrotus

    Oiskohan joku onnistunu irrottaa ite noita neuloja, niin ettei mitään hajoa?

    Koitin ottaa niitä irti pitämällä sieltä takaa akselista pihdeillä kiinni ja samalla vetämällä neulaa poispäin (niin kalastajalangalla, haarukalla kuin pihtien avullakin), mutta ei se pe***le lähteny mihinkään. Bensamittarin neula ei tahtonut palautua enää oikeeseen asentoon ton jälkeen, mutta kun sitä paino sisäänpäin, niin se rupes taas pelittään. Luulen, että noi viisarit saa kyllä irti väkivallalla, mutta sieltä tuntuu menevän herkästi kyllä sisuskalut rikki. Kaikkein pahin taitaa olla se kulutusmittari, koska sinne taakse ei mahdu edes pihdit.

    Koko homman tarkoitus on siis pikseliveirheiden korjaus, mutta se onnistuu vain jos mittariston saa aivan täysin atomeihin.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
  • wille
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 356
    • Mäntsälä

    #2
    Älä hyvä mies mene repimään ainakaan lämpömittari viisaria! ole kokeillut kyseistä operaatiota 2000 mallin m5:seen, ja siinä lämpömittarin viisarissa on sitten sellanen palautus jousi joka on sulatettu siihen viisariin kiinni ja kun sen irrottaa niin se on entinen jousi (sain toimimaan suht hyvin vielä)! purin sen mittarin niin osiin kun sain (en irrottanu viisareita) ja raotin muoveja sen verran että sain suihkutettua piirilevyyn crc:n elektroniikka komponentteihin tarkotettua sprayta! mutta eipä se mitään auttanu ne pikselit on vaan pimeenä! kyseiseen autoon laitettiin sitten uusi mittaristo (820e), koska vanhasta ei enää saanu selvää kilometreistä!
    E30 325i cabrio
    E21 315
    E70 x5 30xd

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Niissä neuloissa ei oo mitään jousia, sillä neulathan on kokonaan etupuolella, mutta siellä takana akselien seassa meni jotain tosi väkäsen ohuita kuparilankoja ja sitten ne palautusjouset, joita saa varoa kyllä tosissaan.

      Oon kyllä melko varma, että joku osais irrottaa noi jollain oikeella tyylillä, koska jotkut niitä pikselivirheitä ammattimaisesti korjaa.

      Kokeilin omaan autoon kans jotain kontaktispraytä ja sitten sitä että laitoin sen näytön peltikehyksen alle jonkun muovisiivun, jotta sais ees vähä jännitettä siihen, mutta ei niistä ny juuri mitään apua ollu.

      Ainoo millä ne pikselit saa kondikseen on sen näytön purkaminen kokonaan irti ja tunkemalla sinne alapuolelle jotain biittiä, jotta ne kontaktit ottais koko ajan taas kiinni. Kiva fiilis tietää miten sen saa fiksattuu, muttei osaa irrottaa osia ehjänä.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • TJJ
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 7591
        • Jyväskylä

        #4
        Oletko kokeillut lämmittää neulojen keskustaa hiustenkuivaajalla? Tai vastaavasti viilentää neulaa tai akselia kylmäsprayllä?
        E39 528iA

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          En oo kyllä tota kokeillu ja näin lonkalta voisin sanoa, että neulat on niin sa***nan pieniä, ettei niitä voi kyllä lämmittää vain jostain kohdasta vaan samalla tulis lämmitettyy puolikasta mittaristoa. Toinen ongelma on se paffi, jossa ne kilsat ja muut tekstit on. Se on jotain kummallista muovia johon jää kaikki mokailut näkyviin kuten esim. sormenjäljet jne. eli ei oo varaa oikeen kokeilla mitään mistä ei ole varma. Aluks epäilin, että niissä vois olla joku sellanen snadi lukitus, mutta ei siinä mitään näkyny. Se taitaa olla muovi muovia vasten liitos ainakin jonkun näkemäni kuvan mukaan, mutta aikas kovaa vaan kiinni.

          wille
          Mihin sä hävitit sen vanhan mittarin? Menikö jo kaupaks? Oiskohan jollain myydä harjottelumittaristoa. Omaa en viittis hajottaa kun ei oo toistakaan varalla, enkä kyllä toisaalta ostaa uuttakaan parin puuttuvan pikselin takia. Tulee pikseleille jokseenkin kilohintaa...
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #6
            Kyllä ne ohjeet tuohon hommaan netistä löytyy mutta en nyt vaan muista missä näin ne
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Muistatko Rahu millä kielellä ne ohjeet oli ja oliko pdf, doc, html tms.?

              Oon ite löytäny kans parit ohjeeet, mutta en yhtään sellaista, joista todella selviäisi miten ne neulat saa varmasti mitään rikkomatta pois. Parissa kerrotaan vaan, että vedä kovaa irti pihdeillä ja rukoile. Kasatessa huomaat sitten onko rukoilu mennyt perille ja kaikki toimii kuten ennen. Jos ei, niin osta uusi mittaristo....
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by KFZ-Koenig
                Muistatko Rahu millä kielellä ne ohjeet oli ja oliko pdf, doc, html tms.?

                Oon ite löytäny kans parit ohjeeet, mutta en yhtään sellaista, joista todella selviäisi miten ne neulat saa varmasti mitään rikkomatta pois. Parissa kerrotaan vaan, että vedä kovaa irti pihdeillä ja rukoile. Kasatessa huomaat sitten onko rukoilu mennyt perille ja kaikki toimii kuten ennen. Jos ei, niin osta uusi mittaristo....
                Oiskohan ollu pdf:nä ja tais olla 700 srj mittaristosta vielä kyse.
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎