Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virtalukko vai mikä paskana...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m5bimmeri
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2011
    • 250
    • Suomi

    Virtalukko vai mikä paskana...?

    -98 528 ja ei sammunut talliin ajettaessa. Avain pyörii vaan virtalukossa ja lähtee pois missä asennossa tahansa. Piti ottaa muovit irti virtalukon ympäriltä että sai liittimen irti virtalukon pohjasta. Onko tietoa mikä siinä lukossa hajoaa, onko korjattavissa vai pitääkö hommata uusi. Saako vanhoja avaimia enää käymään. Mikä on se vaijeri mikä tulee siihen lukon runkoon, pitääkö irrottaa ennen kun yrittää sitä lukkoa irti.
    Last edited by m5bimmeri; 02-02-2014, 05:41.
    Köyhä ja BMW, huono yhtälö...
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10080
    • KVLA

    #2
    Edit:Ei mitään,luin hieman hätäisesti...
    Last edited by Heguli 31; 01-02-2014, 20:12.

    Comment

    • aripaa
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 520
      • Kuhmo

      #3
      Originally posted by m5bimmeri View Post
      -98 528 ja ei sammunut talliin ajettaessa. Avain pyörii vaan virtalukossa ja lähtee pois missä asennossa tahansa. Piti ottaa muovit irti virtalukon ympäriltä että sai liittimen irti virtalukon pohjasta. Onko tietoa mikä siinä lukossa hajoaa, onko korjattavissa vai pitääkö hommata uusi. Saako vanhoja avaimia enää käymään. Mikä on se vaijeri mikä tulee siihen lukon runkoon, pitääkö irrottaa ennen kun yrittää sitä lukkoa irti.
      Uusi lukkopesä valmistenumerolla, vaijeri tulee vaihteenvalitsimelta.
      Ext. bmw:t
      e28 518i -87
      e34 518i -92
      e39 540ia sedan 7/98
      e39 540ia sedan 9/98
      e39 540ia tour. 12/98
      E34 525i Touring 7/92

      Vikakoodien lukua/nollausta.

      e39 540 ia sedan 7/96

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        #4
        Originally posted by m5bimmeri View Post
        -98 528 ja ei sammunut talliin ajettaessa. Avain pyörii vaan virtalukossa ja lähtee pois missä asennossa tahansa. Piti ottaa muovit irti virtalukon ympäriltä että sai liittimen irti virtalukon pohjasta. Onko tietoa mikä siinä lukossa hajoaa, onko korjattavissa vai pitääkö hommata uusi. Saako vanhoja avaimia enää käymään. Mikä on se vaijeri mikä tulee siihen lukon runkoon, pitääkö irrottaa ennen kun yrittää sitä lukkoa irti.
        Jos haluaa halvemmalla harjoitella niin minulla on lukko kaukosäätöavaimella + rattiakselikin jouten...
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14504
          • Oulu

          #5
          Löytyy myös virtalukko+kaukosäätö avain, jos tarvetta tulee. Pelkkä virtalukkohan irtoaa helposti paikastaan. Näin: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=641314
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • m5bimmeri
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2011
            • 250
            • Suomi

            #6
            Kiitos jelpistä mutta auto toimii taas, 7h aherruksen jälkeen käynnistyi.
            En tiedä miten nämä yleensä korjataan, mutta tämä tuli kuntoon kunnon pesulla ja uudelleen rasvaamalla.
            Suurin työ oli purkaa pöydälle se koko runko missä virtalukko on kiinni, koska sitä lukkoa ei saanut pois pesästä kun ei saanut käännettyä oikeaan asentoon. Se pitää kääntää avaimella juuri oikeaan asentoon että saa sen hiuspinnin työnnettyä oikeaan kohtaan.

            Purkamista vaikeutti ne kaksi pulttia siinä päällä joissa kannat olivat vain kupumaiset kohoutumat. Dremelillä ja hammaslääkäriterällä hahlo ja iskumeisselillä auki. Kun sai koko hässäkän päydälle niin pihdeillä toisesta päästä heiluttelemalla ja avaimella toisesta päästä sai kun saikin nappaamaan kiinni sen verran että löytyi oikea asento että pääsi pujottamaan sen huispinnin sinne koloon.

            Kun lukko pienen rassaamisen jälkeen putosi käteen alkoi tutkiminen. Missään ei näkynyt mitään halkeamia ta irronneita paloja. Siitä ajattelin että jos rasvaisi ja kokeilisi. Suihkuttelin bräckcleanilla läpi ja paineilmaa perään. Sitten synteettisellä vaseliinilla rasvaus ja kasaan. Yllätys se toimikin todella herkästi jumittelematta. Tunnin kasaus ja akun kenkä kiinni. Avain lukkoon ja sehän toimi. Nyt on sellainen tosi napakan tuntuinen, eikä ole löysää yhtään. Käynnistelin ja sammuttelin useaan kertaan ja hyvältä tuntui. En tosiaan tiedä mikä siinä oikein oli kun vaan pyöri tyhjää, se oireili jo kauan silloin tällöin. Eli ei välttämättä tarvitse ostaa uutta, kunnon putsaus ja rasvaus saattaa auttaa !
            Köyhä ja BMW, huono yhtälö...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎