Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan: -97 523, jossa kierrosmittari ei pelaa, kulutusmittari ja koko muu mittaristo toimii. Kierrosmittari näyttää kuin olisi jumittunut n. 600 rpm kohdalle. Ongelma ilmennyt entisellä omistajalla, joten ei tietoa miten alkanut, kuulemma testattu että signaali tulee mittaristolle.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 523 kierrosmittari ei toimi
Collapse
X
-
Originally posted by aliasJ View PostOnko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan: -97 523, jossa kierrosmittari ei pelaa, kulutusmittari ja koko muu mittaristo toimii. Kierrosmittari näyttää kuin olisi jumittunut n. 600 rpm kohdalle. Ongelma ilmennyt entisellä omistajalla, joten ei tietoa miten alkanut, kuulemma testattu että signaali tulee mittaristolle.
Eikö toimi edes mittariston testin aikana?"Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
-
-
Originally posted by kaol View Posthttp://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=113747
ja tuosta test 2. Muistaakseni tuossa test 2:ssa ei tarvinnut edes poistaa lukitusta test 19 kohdan kautta."Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"
E60 523iA -08
Comment
-
-
Eipä pelaa kierrosmittari testeistä huolimatta. Katselin tuossa jo kuvasarjan mittariston irroituksesta kromirinkuloiden kiinnitystä varten. Itse mittaristo-osa näytti aika yhtenäiseltä, joten kierrosmittaria ei taida voida erikseen vaihtaa? Vanhemmissa bemuissahan tämäkin onnistui. Entä voiko tuon "ajotietokone" osan, joka näyttää kilsat vaihtaa toiseen täysin ehjään mittaristoon?_____________
e28 520i -vm.84
Comment
-
-
Jos se mittaristo on joskus avattu niin voi olla että kierroslukumittarin viisari on painettu liian pohjaan jonka takia ottaa taustaan kiinni eikä sen takia liiku.Vika voi olla myös viisarin moottorissa tai itse piirilevyssä.Viisarin moottorin voi vaihtaa erikseen ja näytön pixelit saa myös korjattua jos tietää mitä tekee.
Comment
-
-
Asia on hieman edennyt. Eli otin mittariston irti ja tutkailin viisareiden toimintaa. Muissa mittareissa (bensa, lämpötila, nopeus, kulutus) on "vastusta" eli kun viisaria liikuttaa niin se palaa aina nollasentoon itsestään. Kierrosmittari ei tehnyt näin vaan jää siihen asentoon mihin sen laittaa sormella, kuuluisiko sen tehdä? Otin myös kierrosmittarin neulan irti ja kokeilin asetella sen paremmin sekä katsoin että liikkuu kevyesti eikä takeltele.
No, kun starttasin auton niin kiekkamittari hyppäsi 2,5 tonniin mutta jäi nyt siihen kohtaan, eli eloa oli hetken aikaa mutta se loppui lyhyeen. Huomasin myös että mittaristoa voi purkaa lisää, mutta kun kokeilin hieman irroittaa muiden mittareiden neuloja niin ne ovat todella tiukassa, uskaltaako niitä vetää miten kovaa? Olisiko itse kierrosmittarin moottori sitten viallinen, tällöin varmaan joudun irroittamaan koko mittarilevyn ja kaikki neulat tieltä?_____________
e28 520i -vm.84
Comment
-
-
Taas hieman jatkoa, eli mitä ulkomaisia foorumeita olen selaillut, niin ilmeisesti myös kierrosmittarin neulan pitäisi liikkua samoin muiden neulojen kanssa, eli että liikuttaessa sormella se palaa takaisin "zero" -asentoon itsestään. Ymmärsin myös ulkomaisilta foorumeilta että mikäli neuloja menee irroittamaan, on niiden "kalibroiminen" ja takaisin saaminen niin, että näyttämä on oikea, erittäin vaikeaa. Eli useimmissa paikoissa neulojen irroitusta ei suositeltu.
Tuosta omastani mietin kuitenkin että kun neula liikkui sormella miten sattui ilman mitään vastusta ja sitten käynnistettäessä pomppasi n. 2,5 tRPM ja jäi siihen, niin voisikohan moottori olla ehjä mutta itse neulassa on nyt joku ongelma eikä se saa kunnolla kontaktia moottorin kanssa?_____________
e28 520i -vm.84
Comment
-
-
Näin se varmaankin on, että moottori on sökö. Järkevämpää hommata toinen ehjä mittaristo ja vaihtaa se, koska jokatapauksessa joutuisin hankkimaan moottorin jostain kiekkamittarille ja purkamaan mittaristoa lisää. Kuten sanottu, lähes kaikilla foorumeilla todettiin että neulojen takaisinsaaminen oikeaan näyttämään on paljon vaikeampaa kuin mitä luulisi.
Jos haluaisin tuon "ajotietokone" -osan vaihtaa toiseen mittaristoon, joutuisinko silti purkamaan mittariston osiksi ja irroittamaan neulat? Eli sen osan, missä on kilsat ja ulkolämpötila näkyvissä tavallisissa mittaristoissa._____________
e28 520i -vm.84
Comment
-
Comment