Announcement

Collapse
No announcement yet.

Abs- ja asc-ongelmat(523 -97)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Point
    Bimmer Rookie
    • Jun 2013
    • 33
    • Lempäälä

    Abs- ja asc-ongelmat(523 -97)

    Moi! Mulla on tommonen -97 523 ajossa ja kaikki toimii muuten vallan mainiosti lukuunottamassa abseja ja asc:tä. Yleensä auton käynnistäessä systeemit on ok ja toiminnassa, mutta kun ajaa oikeanpuoleiset pyörät tietynlaiseen töyssyyn, syttyy toi luistonesto- ja abs-valo tauluun ja ne lähtee pois käytöstä. Soittelin korjaamoille, niin veikkasivat koko helvetin ohjausyksikköä rikkinäiseksi ja heittivät semmosen kustannusarvion, että tuli fyysisesti paha olo. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja mikä oli ratkasu? Kai toi täytyy viedä johonkin nyrkkipajaan näytille joka tapauksessa, mutta kysyn täältä siitä huolimatta.
    E39 523i -97
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Ihan turha viedä minnekkään nyrkkipajalle, ellei se ole erikoistunut BMW:hen. Muualla vaan lottoavat ja vaihtavat osia. Vika on tuon ikäisessä yleensä anturissa, johdoissa tai liitoksissa. Näissä vanhemmissa ei kovin paljo ole ollut tuota ABS boksi vikaa. Itse suosittelen, että otat yhteyttä johonkin foorumilaiseen, jolla on vikakoodien lukulaitteet ja tutkailette live-dataa antureilta.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Vainooja
      Newbiemmer
      • Dec 2013
      • 9
      • Kotona

      #3
      tuttu juttu..

      Tossa omassa "kaksvitosessa" abs ja asc valot palo ensin sillontällön ja n. 2kk jälkeen aina syttyivät, ku ajanut hetken, sammutti auton ja starttasi uudestaan. carsoft herjasi edestä oikeelta anturia, se vaihdettiin ja sen jälkeen tuli taas anturin vika ja uutena "asc switch valve". Syynä tähän oli abs-boxin alumiiniset maadoitusjohdot. Olivat irronnet liimastaan lämmettessään lakkasivat yhdistämästä. Soitappa tonne ja kerro tilanne: http://www.autorepair.fi/?page=contact

      Hinta on kiintee 150e ja takuu 2v.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8973
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Ihan turha viedä minnekkään nyrkkipajalle, ellei se ole erikoistunut BMW:hen. Muualla vaan lottoavat ja vaihtavat osia. Vika on tuon ikäisessä yleensä anturissa, johdoissa tai liitoksissa. Näissä vanhemmissa ei kovin paljo ole ollut tuota ABS boksi vikaa. Itse suosittelen, että otat yhteyttä johonkin foorumilaiseen, jolla on vikakoodien lukulaitteet ja tutkailette live-dataa antureilta.
        Just näin, boksiviat on arkipäivää sitten 9/98->
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Point
          Bimmer Rookie
          • Jun 2013
          • 33
          • Lempäälä

          #5
          Originally posted by Vainooja View Post
          Tossa omassa "kaksvitosessa" abs ja asc valot palo ensin sillontällön ja n. 2kk jälkeen aina syttyivät, ku ajanut hetken, sammutti auton ja starttasi uudestaan. carsoft herjasi edestä oikeelta anturia, se vaihdettiin ja sen jälkeen tuli taas anturin vika ja uutena "asc switch valve". Syynä tähän oli abs-boxin alumiiniset maadoitusjohdot. Olivat irronnet liimastaan lämmettessään lakkasivat yhdistämästä. Soitappa tonne ja kerro tilanne: http://www.autorepair.fi/?page=contact

          Hinta on kiintee 150e ja takuu 2v.
          Kiitos vinkistä! Pitääkin soittaa tonne huomenna.
          E39 523i -97

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Vainooja View Post
            Tossa omassa "kaksvitosessa" abs ja asc valot palo ensin sillontällön ja n. 2kk jälkeen aina syttyivät, ku ajanut hetken, sammutti auton ja starttasi uudestaan. carsoft herjasi edestä oikeelta anturia, se vaihdettiin ja sen jälkeen tuli taas anturin vika ja uutena "asc switch valve". Syynä tähän oli abs-boxin alumiiniset maadoitusjohdot. Olivat irronnet liimastaan lämmettessään lakkasivat yhdistämästä. Soitappa tonne ja kerro tilanne: http://www.autorepair.fi/?page=contact

            Hinta on kiintee 150e ja takuu 2v.
            Ei pidä mennä sekoittamaan näiden uudempien ja vanhempien ABS vikoja. Kuten no aiemmin sanoin niin näissä vanhemmissa ei juuri (<-9/98) ole ABS boksi vikoja. Noissa uudemmissa sitten on. Sulla onkin uudempi, koska 525 tuli markkinoille vasta 2000.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎