Moi! Mulla on tommonen -97 523 ajossa ja kaikki toimii muuten vallan mainiosti lukuunottamassa abseja ja asc:tä. Yleensä auton käynnistäessä systeemit on ok ja toiminnassa, mutta kun ajaa oikeanpuoleiset pyörät tietynlaiseen töyssyyn, syttyy toi luistonesto- ja abs-valo tauluun ja ne lähtee pois käytöstä. Soittelin korjaamoille, niin veikkasivat koko helvetin ohjausyksikköä rikkinäiseksi ja heittivät semmosen kustannusarvion, että tuli fyysisesti paha olo. Onko muilla ollut samanlaista ongelmaa ja mikä oli ratkasu? Kai toi täytyy viedä johonkin nyrkkipajaan näytille joka tapauksessa, mutta kysyn täältä siitä huolimatta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Abs- ja asc-ongelmat(523 -97)
Collapse
X
-
Ihan turha viedä minnekkään nyrkkipajalle, ellei se ole erikoistunut BMW:hen. Muualla vaan lottoavat ja vaihtavat osia. Vika on tuon ikäisessä yleensä anturissa, johdoissa tai liitoksissa. Näissä vanhemmissa ei kovin paljo ole ollut tuota ABS boksi vikaa. Itse suosittelen, että otat yhteyttä johonkin foorumilaiseen, jolla on vikakoodien lukulaitteet ja tutkailette live-dataa antureilta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
tuttu juttu..
Tossa omassa "kaksvitosessa" abs ja asc valot palo ensin sillontällön ja n. 2kk jälkeen aina syttyivät, ku ajanut hetken, sammutti auton ja starttasi uudestaan. carsoft herjasi edestä oikeelta anturia, se vaihdettiin ja sen jälkeen tuli taas anturin vika ja uutena "asc switch valve". Syynä tähän oli abs-boxin alumiiniset maadoitusjohdot. Olivat irronnet liimastaan lämmettessään lakkasivat yhdistämästä. Soitappa tonne ja kerro tilanne: http://www.autorepair.fi/?page=contact
Hinta on kiintee 150e ja takuu 2v.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostIhan turha viedä minnekkään nyrkkipajalle, ellei se ole erikoistunut BMW:hen. Muualla vaan lottoavat ja vaihtavat osia. Vika on tuon ikäisessä yleensä anturissa, johdoissa tai liitoksissa. Näissä vanhemmissa ei kovin paljo ole ollut tuota ABS boksi vikaa. Itse suosittelen, että otat yhteyttä johonkin foorumilaiseen, jolla on vikakoodien lukulaitteet ja tutkailette live-dataa antureilta.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by Vainooja View PostTossa omassa "kaksvitosessa" abs ja asc valot palo ensin sillontällön ja n. 2kk jälkeen aina syttyivät, ku ajanut hetken, sammutti auton ja starttasi uudestaan. carsoft herjasi edestä oikeelta anturia, se vaihdettiin ja sen jälkeen tuli taas anturin vika ja uutena "asc switch valve". Syynä tähän oli abs-boxin alumiiniset maadoitusjohdot. Olivat irronnet liimastaan lämmettessään lakkasivat yhdistämästä. Soitappa tonne ja kerro tilanne: http://www.autorepair.fi/?page=contact
Hinta on kiintee 150e ja takuu 2v.E39 523i -97
Comment
-
-
Originally posted by Vainooja View PostTossa omassa "kaksvitosessa" abs ja asc valot palo ensin sillontällön ja n. 2kk jälkeen aina syttyivät, ku ajanut hetken, sammutti auton ja starttasi uudestaan. carsoft herjasi edestä oikeelta anturia, se vaihdettiin ja sen jälkeen tuli taas anturin vika ja uutena "asc switch valve". Syynä tähän oli abs-boxin alumiiniset maadoitusjohdot. Olivat irronnet liimastaan lämmettessään lakkasivat yhdistämästä. Soitappa tonne ja kerro tilanne: http://www.autorepair.fi/?page=contact
Hinta on kiintee 150e ja takuu 2v.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment