Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d siirtopumpulle ei tule virtaa eikä löpöä!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Japeli
    Bimmer Rookie
    • Oct 2011
    • 45
    • Salo

    E39 530d siirtopumpulle ei tule virtaa eikä löpöä!

    Uutta siirtopumppua koitettu paikalleen, kun oletettiin vian olevan siinä vaan eipä ollutkaan! Uusi pumppu yhtä mykkä kuin vanha, ei pidä mitään ääntä virrat päällä. Myös uusi pumppujen rele on vaihdettu, mutta eipä auttanut sekään. Myös kaikki sulakkeet on ok. Äkkiseltään katottuna siirtopumpun liittimeen ei tule virtaa, eikä pumpulle tule kuin ihan pieni liraus löpöä. Missäköhän nyt mättää?? Mielessä kävi, jotta jos tuo tankin (kardaanin päällä oleva) siirtopumppu on sökönä se selittäis sen ettei löpö liiku putkissa, mutta mikäs selittää sen ettei kuskin penkin alla olevaan pumppuun tule virtaa liittimen kautta? Autona E39 530d -99.
    edit: Auto siis ei lähde käyntiin. On ajettu katokseen muutama viikko sitten kovien pakkasten aikaan ja sinne jämähti. Ei mitään nykimistä tai muitakaan oireita. Toimi hienosti siihen asti kunnes ei enää lähtenyt käymään. Antaa startata muttei lähde käyntiin.
    Last edited by Japeli; 12-02-2014, 06:47.
    Faktoilla ei ole merkitystä.
    - George W. Bush
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    #2
    Varmistetaan nyt, että faktat on kunnosssa. Siirtopumppu ja tankin pumppu saavat syötön saman sulakkeen ja releen kautta.

    Rele kontissa akun yläpuolella.

    Releen aktivoinnin jännite sulakkeelta F31, ohjattu maadoitus DDE:ltä.
    Releen kautta syöttö sulakkeelta F54.

    Releen kannalta voi mitata, tuleeko sinne aktivointi normaalisti (virrat 2 asennossa, aktivointi loppuu 60 sek. jälkeen, jos moottori ei käynnisty). Releen kannalta voi mitata myös syöttöjännitteen ja yhteyden pumpuille.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Japeli
      Bimmer Rookie
      • Oct 2011
      • 45
      • Salo

      #3
      Juurikin näin. Mittari antoi jotain lukemaa kyllä releen kannasta ja rele naksui kun virrat laittoi 2-asentoon. Nuo sulakkeet on ok. Millaista lukemaa releen kannasta pitäisi tulla?

      edit: Ja myös aktivointi loppuu n.60 sekunnin jälkeen kun ei käynnistä moottoria
      Last edited by Japeli; 08-02-2014, 11:31.
      Faktoilla ei ole merkitystä.
      - George W. Bush

      Comment

      • Japeli
        Bimmer Rookie
        • Oct 2011
        • 45
        • Salo

        #4
        Onko jollain ollu tuossa releen kannassa jotain sähköhäikkää?
        Faktoilla ei ole merkitystä.
        - George W. Bush

        Comment

        • Japeli
          Bimmer Rookie
          • Oct 2011
          • 45
          • Salo

          #5
          Vikakoodit luettu. Seuraavat ovat aktiivisia:

          Glow-plug system
          Pre-supply pressure monitoring
          Power on reset

          Voisko olla kampiakselinasentotunnistin kun ei lyö pumppuja päälle vai antaako kone siitä aina vikakoodin?

          Pari muuta ei-aktiivista koodia mitkä pistivät silmään: Wrong identification, key1 sekä Toleration of changing key increased, key1
          Jos auto ei tunnista avainta niin katkaiseeko se virran polttoainepumpuilta, mutta antaa kuitenkin yrittää sahata käyntiin?
          Faktoilla ei ole merkitystä.
          - George W. Bush

          Comment

          • Japeli
            Bimmer Rookie
            • Oct 2011
            • 45
            • Salo

            #6
            Apuja kaivataan! Perheen ainoa auto on nyt seissyt kuukauden autokatoksessa, leima on menny jo umpeen enkä mä omineni tunnu saavan mitään järkevää järkeiltyä kun tuntuu olevan käynnistymättömyydelle niin tuhottomasti eri vikavaihtoehtoja.
            Kampiakselin asentotunnistin?
            Tankin siirtopumppu?
            Korkeapaineanturi?
            Johtovika/huono kontakti = Ei virtaa pumpuille?
            Releen kannassa vikaa?
            Releessä vikaa (uusittu, ei auttanu)
            Siirtopumppu (uusittu, ei auttanu)

            Löysin ooppelifoorumilta tämmöisen tiedon kun jollain oli astrassa ollut käynnistysongelmia: "Ohjainyksikkö ECU säätelee releen maanapaa 85. Mikäli ECU saa hälyttävän viestin joltain anturilta, katkaisee releen maayhteyden, jolloin pumppu ei saa virtaa"
            Onko sama homma bemarissa?
            Faktoilla ei ole merkitystä.
            - George W. Bush

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Tuleehan releen kannassa jännite KAHTEEN napaan?

              Todennäköisesti kuva näkyy miten sattuu mutta koittakaa saada selvää.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Japeli
                Bimmer Rookie
                • Oct 2011
                • 45
                • Salo

                #8
                Kyllä tulee kahteen napaan. Toinen antoi muistaakseni lukemaksi jotain 11.7-12.0 ja toinen jotain 3-3.5
                Faktoilla ei ole merkitystä.
                - George W. Bush

                Comment

                • vexu524tdic
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 776
                  • Gallia = Kinnula

                  #9
                  Mun järjen mukaan tuo alemmalla jännitteellä oleva liitos on viallinen.

                  Jos epäilet relettä tai sen ohjausta niin lyö relekannasta navat 30 ja 87 yhteen jolloin rele on ohitettu ja pumpun pitäisi pyöriä.

                  Kytkentää ei saa jättää pysyväksi, pumppu pyörii aina ja tyhjentää akun hetkessä.

                  Toinen on sitten kolariturvallisuus yms.
                  e70 X5 3.0sd -08
                  f30 320i xdrive -16
                  e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                  e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                  e30 316 -88 2,2TIC M10
                  e21 323i -81 ruostekasa...

                  Comment

                  • Japeli
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2011
                    • 45
                    • Salo

                    #10
                    Eli häikkä olisi releen kannassa tai sen johdotuksessa eikä esim kampiakselin asentotunnistimessa ja siinä että se syöttää väärää lukemaa releelle?
                    Faktoilla ei ole merkitystä.
                    - George W. Bush

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by Japeli View Post
                      Kyllä tulee kahteen napaan. Toinen antoi muistaakseni lukemaksi jotain 11.7-12.0 ja toinen jotain 3-3.5
                      Mihin nastoihin nuo jännitteet tulevat?

                      Originally posted by Japeli View Post
                      Eli häikkä olisi releen kannassa tai sen johdotuksessa eikä esim kampiakselin asentotunnistimessa ja siinä että se syöttää väärää lukemaa releelle?
                      Sinun tehtäväsi on tuo selvittää

                      Päättelyä:

                      Rele vetää mutta pumppu ei pyöri, releellä outoja jänniteitä =

                      Tarkista releen kanta + sulakkeet.

                      Sulaketta ei tarkisteta silmällä, palaneen sulakkeen voi useimmiten varmasti todeta mutta sitä että sulake on varmasti ehjä, ei koskaan.
                      Mittarillakin tunnistus on vähän kiikunkaakun, koska mittausvirta normimittarissa on pieni. Voi johtaa, mutta ei kuorman alla.

                      Vaihda siis molemmat, 54 ja 31.

                      Jos ei tokene, seuraavaksi releen ohitus ja siten että otat syötön suoraan akusta. Tällä selviää onko vika ennen vaiko jälkeen relettä.

                      Tuon mukaan sitten johdotusta kaivelemaan...
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • Japeli
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 45
                        • Salo

                        #12
                        Originally posted by kalevik View Post
                        Mihin nastoihin nuo jännitteet tulevat?
                        Kävin äsken mittaamassa. Akku parhaillaan latauksessa ja hieman vajaa (11,3V näytti mittari), virta-avain II-asennossa.
                        Takaluukusta katsottuna (tavaratilan puoli = alimmainen nasta, takasivuikkunan puoli = ylimmäinen nasta):
                        Alimmainen: ei mitään
                        Keskimmäinen: ei mitään
                        Vasen puoli: ei mitään
                        Ylimmäinen: 10.9
                        Oikea puoli: 3.6

                        Mun täytyy myöntää etten ymmärrä sähköhommista tuon taivaallista, muuta kun akun osaan ladata ja yleismittaria käyttää, joten tuo ohituskaapelointi tarvii tehdä sitten kun saan jonkun osaavamman kaveriksi. Eiköhän sellainen löydy viimeistään alkuviikolla =)
                        Last edited by Japeli; 14-02-2014, 19:09.
                        Faktoilla ei ole merkitystä.
                        - George W. Bush

                        Comment

                        • Japeli
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2011
                          • 45
                          • Salo

                          #13
                          Vika fiksattu. Releeltä tankin pumpulle menevä johto poikki...
                          Faktoilla ei ole merkitystä.
                          - George W. Bush

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            Mistä kohdin oli poikki?
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • Japeli
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2011
                              • 45
                              • Salo

                              #15
                              Aika liki tankin pumppua. Tiedä sitten mikä sen on aiheuttanut Liitokset oli kunnossa.
                              Faktoilla ei ole merkitystä.
                              - George W. Bush

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎