Elikkäs autona olis 528i 10/96. Ja ongelma on tämä: Auto starttaa kylmänä ja lämpimänä huonosti. Parin päivän seisomisen jälkeen lähti laakista käymään, mutta kävi aluksi vain muutamalla pytyllä. Noin kymmenen sekunnin jälkeen loputkin sylinterit tulivat mukaan. Kuumana tilanne ei ole yhtään parempi, välillä joutuu sahaamaan kymmenkunta sekuntia, joskus taas pyörähtää heti käymään, mutta ei nosta tarpeeksi kierroksia että jäisi päälle vaan sammuu lähes samantien. Ja uudelleen käynnistäminen on taas sahaamista. Tyhjäkäynnillä (kun auton viimein saa käymään) tuntuu ajoittain tärähdys, kone tärähtää viitaten sytkävikaan?
Autosta on tutkittu imuvuodot ja tyhjäkäyntiventtiili. Vaihdoin myös tulpat ja bensasuotimen.
Käytin auton paikallisessa BMW-huollossa (Kotkan seudulla Autosalpa, merkkiedustus siirtyi kyseiselle puljulle vuoden alusta), jossa luettiin vikamuisti. Mitään vikaa ei ollut päällä eikä ollut tallentunut koko tänä aikana. Koska vikoja ei löytynyt, siihen loppuivat ideat huollon puolelta. Korjaamon tyyppi sattui mainitsemaan, että ei ollut pahemmin baijerilaisten kanssa pelannut.
Että tälläistä taas tällä kertaa...
Autosta on tutkittu imuvuodot ja tyhjäkäyntiventtiili. Vaihdoin myös tulpat ja bensasuotimen.
Käytin auton paikallisessa BMW-huollossa (Kotkan seudulla Autosalpa, merkkiedustus siirtyi kyseiselle puljulle vuoden alusta), jossa luettiin vikamuisti. Mitään vikaa ei ollut päällä eikä ollut tallentunut koko tänä aikana. Koska vikoja ei löytynyt, siihen loppuivat ideat huollon puolelta. Korjaamon tyyppi sattui mainitsemaan, että ei ollut pahemmin baijerilaisten kanssa pelannut.
Että tälläistä taas tällä kertaa...
Comment