Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530d -01 Sähkö ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ARDler
    Bimmer Rookie
    • Aug 2012
    • 146
    • Pori

    E39 530d -01 Sähkö ongelma

    Aamusti kun lähdin viemään kersaa tarhaan niin auto lähti nätisti käymään ja kaikki pelasi niinkuin pitääkin, mutta tarhan pihasta kun piti lähteä niin siihen jäi. Autoon mentäessä kyllä sisävalot sytty ja kun avaimen pisti II asentoon niin mittaristoon sytty merkkivalot, mutta ennenku ehdin starttaamaan niin tulee sähkökatkos.

    Eli autosta katoaa kaikki sähkö, mikään ei toimi. Virta avaimesta kun kääntää niin mitään ei tapahdu.

    Onko joku päävirtarele jossakin mikä hajos vai joku moduuli joka päästi toiminta savunsa pihalle?:think
    Last edited by ARDler; 13-02-2014, 08:12.
    E38 730i -95
  • ihu412
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 263
    • Tampere/Rovaniemi

    #2
    Akun varaustilasta lähtisin etenemään.

    Comment

    • ARDler
      Bimmer Rookie
      • Aug 2012
      • 146
      • Pori

      #3
      täytyy mitata jänkä, ensin pitää tyhjentää takapenkki ja takaluukku tavarasta ja kömpiä takaluukkuun takapenkin kautta että pääsee akulle . tarhatäteille ihmettelemistä
      E38 730i -95

      Comment

      • kalevik
        BTCF Member
        • Apr 2009
        • 958
        • Salo

        #4
        Originally posted by ARDler View Post
        täytyy mitata jänkä, ensin pitää tyhjentää takapenkki ja takaluukku tavarasta ja kömpiä takaluukkuun takapenkin kautta että pääsee akulle . tarhatäteille ihmettelemistä
        Varaustilan saa helpomminkin selville, konepellin alta, siitä lisävirtanavasta.

        Onhan siinä piuhaa välissä, mutta se on paksua ja älä laita mitään kuormaa päälle. Siis virta pois. Ainahan se auto jotain kuitenkin vie jos aktiivinen, mutta ei niin paljon kuin vaikkapa valot, puhallin jne.

        Siihen lisävirta-napaan voi myös laittaa jonkun työvalon tms. Sen kirkkaudesta voi starttausyrityksen aikana vetää lisää johtopäätöksiä. Jos himmenee oikein kunnolla, akun kimppuun. Toimii paremmin kuin digimittari jossa numerot vaan vilistää... Napojen kireys ?

        PS. Jos alat siinä päiväkodin pihalla johonkin isompaan, liimaa ensin skoda-tarrat bwm-logojen päälle
        E61 525i, Suzuki VS1400
        Exät: Jaana, Susanna, Maija

        Comment

        • ARDler
          Bimmer Rookie
          • Aug 2012
          • 146
          • Pori

          #5
          no plussa napa siellä oli löysässä.

          edellisellä omistajalla menny ilmeisesti akun vaihdossa se kiristys nippeli rikki niin siellä oli joku helvetin patentti tehty. Saako niitä kiristys nippeleitä mistään erikseen, onko kukaan huomannu?
          E38 730i -95

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            #6
            Originally posted by ARDler View Post
            no plussa napa siellä oli löysässä.

            edellisellä omistajalla menny ilmeisesti akun vaihdossa se kiristys nippeli rikki niin siellä oli joku helvetin patentti tehty. Saako niitä kiristys nippeleitä mistään erikseen, onko kukaan huomannu?
            Riippuu miten se on rikki, ehkä purkamolta löytyy jotain. Jos itse kenkä on vaurioitunut, on siihen on paha tehdä kestäviä patentteja. Tuossa plussakengässä on integroituna räjäytysnalli, joka kolaritilanteessa bägijärjestelmän aktivoituessa"tussauttaa" kaapelin irti kengästä.
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by ARDler View Post
              no plussa napa siellä oli löysässä.

              edellisellä omistajalla menny ilmeisesti akun vaihdossa se kiristys nippeli rikki niin siellä oli joku helvetin patentti tehty. Saako niitä kiristys nippeleitä mistään erikseen, onko kukaan huomannu?
              Ei ole ne nippelit erikseen myynnissä. Eli purkamolta etsimään niitä. BMW myy vaa sitä paukun korjaussarjaa, mutta se maksaa ~350€. Ellei paikalliselta purkaamolta löydy niin ebaystä löytyy sitten sitä paukkua, jonka mukana ne tulee.

              Originally posted by schwarze View Post
              Riippuu miten se on rikki, ehkä purkamolta löytyy jotain. Jos itse kenkä on vaurioitunut, on siihen on paha tehdä kestäviä patentteja. Tuossa plussakengässä on integroituna räjäytysnalli, joka kolaritilanteessa bägijärjestelmän aktivoituessa"tussauttaa" kaapelin irti kengästä.
              Ei ole mikään ongelma kengän vaurioittuminen. Etsii vaan purkamolta/ebay:stä ja vaihtaa tilalle. Youtube:sta löytyy jopa ohjevideo.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • schwarze
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 2017
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Ei ole mikään ongelma kengän vaurioittuminen. Etsii vaan purkamolta/ebay:stä ja vaihtaa tilalle. Youtube:sta löytyy jopa ohjevideo.
                No kyllä se perinteisen akunkengän vaihtoon verrattuna on huomattavasti työläämpi ja kalliimpi, ostat sitten mistä hyvänsä. BMW:ltä et saa vaihtoa varten katkaistun päävirtakaapelin liittämiseksi tarvittavaa korjaus-sarjaa ilman paukkukaapelia, jos siis mennään TIS:n mukaan. Voit tietysti vaihtaa kaapelin täysimittaisena akulta rintapeltiin, ilman yhtään ylimääräistä liitosta Kolmaskin toimiva vaihtoehto on, mutta ei siitä sen enempää. Mun mielestä, tuon homman kerran tehneenä, akunkengän vioittuminen on nimenomaan ongelma ja helposti kallis.
                Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by schwarze View Post
                  No kyllä se perinteisen akunkengän vaihtoon verrattuna on huomattavasti työläämpi ja kalliimpi, ostat sitten mistä hyvänsä. BMW:ltä et saa vaihtoa varten katkaistun päävirtakaapelin liittämiseksi tarvittavaa korjaus-sarjaa ilman paukkukaapelia, jos siis mennään TIS:n mukaan. Voit tietysti vaihtaa kaapelin täysimittaisena akulta rintapeltiin, ilman yhtään ylimääräistä liitosta Kolmaskin toimiva vaihtoehto on, mutta ei siitä sen enempää. Mun mielestä, tuon homman kerran tehneenä, akunkengän vioittuminen on nimenomaan ongelma ja helposti kallis.
                  No toki se nyt normaalia akunkengän vaihtoa hankalampi & työläämpi on, mutta jos vaihdon tekee varttiin niin ei voida mielestäni hirveän hankalasta hommasta puhua. Ei sitä kaapelia kannata katkaista eikä liiemmin kokonaan vaihtaa. Vaihtaa vaan sen akunkengän siihen. Kuten sanoin Youtubista löytyy ohjeet. Hintakaan ei kovin paha ole mielestäni kun vertaa nyt vaikka siihen, että yksi lemförderin tukivarsi maksaa enemmän. BMW kanssa on parempi asennoitua siihen, että osiin menee rahaa "hieman" enemmän kuin vaikka toyotaan.

                  Kaikkia remppoja nyt ei kannata tehdä TIS:in mukaan. Mainitaan nyt vaikka facelift ajovalojen säätötapit poikki. TIS sanoo, että ostappa uudet umpiot
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2017
                    • Kangasala

                    #10
                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Kuten sanoin Youtubista löytyy ohjeet.
                    Laitapa linkkiä, millainen se vartin korjaus on. Uteliaisuuteni heräsi
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9158
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by schwarze View Post
                      Laitapa linkkiä, millainen se vartin korjaus on. Uteliaisuuteni heräsi
                      Tätä varmaan haettiin. KLIK
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by schwarze View Post
                        Laitapa linkkiä, millainen se vartin korjaus on. Uteliaisuuteni heräsi
                        Clavurion jo linkittikin yhden videon eli juuri noin korjaamista. Itse en ainakaan näe tuossa mitään miksi noin ei voisi korjata.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • schwarze
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 2017
                          • Kangasala

                          #13
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Tätä varmaan haettiin. KLIK
                          Ok ja toivoskellaan, että kartioliitos tulee kenttäolosuhteissa riittävään tiukkuuteen . Kiitos linkistä Clavu
                          Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                          Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                          Comment

                          • ARDler
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2012
                            • 146
                            • Pori

                            #14
                            siirsin miinus kengän kiristys nippelin plussa kenkään ja tein kokonaan uuden miinus johdon erillaisilla kengillä.
                            E38 730i -95

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9158
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by ARDler View Post
                              siirsin miinus kengän kiristys nippelin plussa kenkään ja tein kokonaan uuden miinus johdon erillaisilla kengillä.
                              Käyhän se noinkin. Orkkis maakaapelin hinta n. 20€.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎