Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 hammastangon korjaus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zaumer
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 96
    • Mikkeli

    e61 hammastangon korjaus?

    No nyt tuli sotaratsu purettua ja näyttää hammastanko työntävän kuskin puolelta öljyt pihalle..
    Otin kumin pois ja sieltä tuli öljyä ihan riittävästi :-)

    Eli pystyykö sen korjaamaan vai meneekö vaihto hommiksi?

    Jos menee vaihtoon niin löytyisikö jostain ohjeita operaatioon. Ei ollut niin mukavan näköinen homma.
    Ja saako jostain lyhyellä varo ajalla uutta/ hyvää käytettyä?
    E61 530da LCI ex. E91 320da -06
  • zaumer
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 96
    • Mikkeli

    #2
    Sen verran katselin noiden uusien osien hintoja että näyttäisi kunnostettuja saavan esim. schmiedmann:lta n.600e.

    Onko tuo vakio tehostimen tyyppi nyt tuo servotronic?
    Autossa ei ole aktiivi ohjausta.
    E61 530da LCI ex. E91 320da -06

    Comment

    • Anzafin
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 3747
      • Kajaani

      #3
      www.varaosahaku.fi ? :think

      Comment

      • zaumer
        Bimmer Rookie
        • Jul 2010
        • 96
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by Anzafin View Post
        No vvähän ajettu käytetty maksaa 550e-750e ja tuosta schmiedmann:n hinnasta saa vielä panttia pois 130e joten hintaa jää n.500e...

        Eli käytetty ei taida olla vaihtoehto ainakaan noilla hinnoilla
        E61 530da LCI ex. E91 320da -06

        Comment

        • Pe-te
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2008
          • 198
          • Ylöjärvi

          #5


          Tuolta tilailin aikanaan E39:n ja nyttemmin myös tähän sigun kulkineeseen.
          319e + rahti (taisi olla 30e) + pantti. Pantin saa takaisin kun vanha lähetetty sinne.

          Edit: Toimitus oli myös molemmilla kerroilla nopea.
          Last edited by Pe-te; 17-02-2014, 21:00. Reason: toimitusnopeudesta..
          F11 520dA (N47N) -13
          ex E60 530dA (M57N2D30) M-Sport -06
          ex E39 530dAT (M57) M-Sport Individual-03

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            #6
            Eikö noihin myydä ihan stefa sarjojakin että voi huoltaa vanhan tangon? ainakin juuri omaan e36 tankoon tilasin smiidistä stefasarjan..

            EDIT: Joo ei smiidillä ainakaan ollu e61 tangolle stefasarjaa..
            Last edited by grab_; 17-02-2014, 21:41.
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • zaumer
              Bimmer Rookie
              • Jul 2010
              • 96
              • Mikkeli

              #7
              No nyt on tanko vaihdeltu(40tkm ajettu käytetty) ja projekti meni ihan hyvin, mutta...

              Osaisiko joku antaa vinkkiä mistä voi johtua ohjauksen ajoittainen jäykistyminen??
              Alkuun ohjaus oli normaali yht äkkiä se muuttui samantuntuiseksi kuin ei olisi tehostinta lainkaan ja sama homma tapahtunut jo muutaman kerran..

              Voika asiaan vaikuttaa se että ratti on hieman vinossa?
              Vai voiko johtua siitä nopeuden mukaan tehostumisesta?
              Anturissa vika?
              Tarvitseeko sitä kalibroida tms.?
              Last edited by zaumer; 18-02-2014, 20:21.
              E61 530da LCI ex. E91 320da -06

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3111

                #8
                Originally posted by zaumer View Post
                No nyt on tanko vaihdeltu(40tkm ajettu käytetty) ja projekti meni ihan hyvin, mutta...

                Osaisiko joku antaa vinkkiä mistä voi johtua ohjauksen ajoittainen jäykistyminen??
                Alkuun ohjaus oli normaali yht äkkiä se muuttui samantuntuiseksi kuin ei olisi tehostinta lainkaan ja sama homma tapahtunut jo muutaman kerran..

                Voika asiaan vaikuttaa se että ratti on hieman vinossa?
                Vai voiko johtua siitä nopeuden mukaan tehostumisesta?
                Anturissa vika?
                Tarvitseeko sitä kalibroida tms.?
                Kuulostaa siltä että rattiakseli ei ole sattunut asennuksessa hammastangon zeropointtiin. Ja ainakin kulkusuunta-anturi on syytä tarkistella tuollaisen operaation jälkeen. Eli töpselihommia.

                Onko autossasi perusohjaus vai aktiivi tms?

                Niin ja saattaahan se olla, että tehostajanpumppu ehti käydä hetken kuiviltaan kun hammastanko korkkasi. Ts. vikaantui silloin hieman ja pelasi hetken, mutta hajosi sitten lopullisesti.
                Last edited by poke; 19-02-2014, 12:48.
                Kulkineet/projektit:

                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3111

                  #9
                  Originally posted by grab_ View Post
                  Eikö noihin myydä ihan stefa sarjojakin että voi huoltaa vanhan tangon? ainakin juuri omaan e36 tankoon tilasin smiidistä stefasarjan..

                  EDIT: Joo ei smiidillä ainakaan ollu e61 tangolle stefasarjaa..
                  Liekö E60:ssä hammastanko ZF:n tekemä? Korjaus/stefasarjaa kannattaa kysellä ATOY:ltä. Ainakin aikanaan E39:n stefasarjaa sai heiltä.
                  Kulkineet/projektit:

                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • zaumer
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 96
                    • Mikkeli

                    #10
                    Originally posted by poke View Post
                    Kuulostaa siltä että rattiakseli ei ole sattunut asennuksessa hammastangon zeropointtiin. Ja ainakin kulkusuunta-anturi on syytä tarkistella tuollaisen operaation jälkeen. Eli töpselihommia.

                    Onko autossasi perusohjaus vai aktiivi tms?

                    Normi ohjauksella oleva auto kyseessä joten sen ei pitäisi olla niin tarkka kuin aktiivilla olevien.
                    Soittelin tänään paikalliseen huoltoliikkeeseen ja siellä oltiin sitö mieltä että kerran ei syty häiriövaloja niin ei pitäisi olla siinä vikaa..

                    Kyllä ohjaus taas palautui normaaliksi.. Aamulla oli jäykkä ja nyt kotiin ajellessa normaali.
                    Pitää varmaan vielä kertaalleen pyöräyttää uudet öljyt jos sinne on roska jäänyt mikä välillä kummittelee.

                    Onko tässä mikkelin lähistöllä henkilöä joka olisi innokas tuon tarkastamaan??

                    Vai vaatiiko operaatio merkkiliikkeen testerit?
                    Last edited by zaumer; 19-02-2014, 12:58.
                    E61 530da LCI ex. E91 320da -06

                    Comment

                    • Saarikoski
                      R.I.P.
                      • Feb 2005
                      • 726
                      • KOKKOLA

                      #11
                      Pakko jakaa tällanen, että aikanaan X5:n ohjausvaihde vuoti tosi rajusti ja ennen uuden hommaamista ajattelin kokeilla forten ko vaivaan tarkoitettua litkua.

                      Lillingin kaatamisen jälkeen ei tullut tippaakaan enää läpi/öljyä ei tarvinnu lisäillä enää oman reilun vuoden autonpidon aikana.

                      Tiedä sitten kauanko tollanen stefoja turvottava aine pelittää.

                      Comment

                      • zaumer
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2010
                        • 96
                        • Mikkeli

                        #12
                        No mrillä oli jostain päässyt kosteutta reilusti sisälle kun oli tanko jo kunnolla ruosteen syövyttämä.
                        Ilmeisesti kumien vaihto oli ex-omistajalta jäänyt tekemättä...
                        E61 530da LCI ex. E91 320da -06

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎