Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D LCI vm-2008 Läpätönimusarja Mistä...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 325E
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 1227
    • LAHTI

    530D LCI vm-2008 Läpätönimusarja Mistä...

    Otatin tuossa em. autosta läpät pois ja tilalle tuki Englannista alumiiniset eloksoidut tulpat, mutta niiden tiivistys sarjan mukana tulleilla normi O-renkaalla on ala-arvoinen eli kun jo Orginaali BMW läppien O-renkaat oranssin punaiset on vuotaneet todella paljon. Niin tämän johdosta tuli mieleeni minkä mallin 530D LCI mallin läpätön imusarja kävisi tuon orginaalin tilalle, olen kullut huhuja , että 525D LCI:ssä ja X5:ssa ei olisi läppiä ollenkaan imusarjassa jos näin on tulee imusarjan olla LCI-malliin sopiva eli autoni on 530D LCI vm-2008..voisitteko selvittää minkä mallin Imusarja käy heittämällä tuohon LCI-malliin koska anturi ja muissa paikoissa voi olla eroa esim. 2004 alkuiseen 530D moottorissa. Meniskö siis 525D LCI ja X5:se imusarjat autooni ja löytyskö vielä oikea varaosanumero siihen ja mistä kannattaa tuo läpätön imusarja hommata.
    Tuota imusarja tiivistystä tutkineena ei ole mitään järkeä tulpata pelkkien läppien kotaa tai saati poistaa ne vaan akselilta pelkät läpät ja tuo imusarjan öljy-vuoto ongelma silti jää autoon ja vuodon öljy valuu hehkureleeseen ja starttiin, joista on saanut lukea täältä foorumilta , tässä syy siihen miten joku vikojen ketju reaktio saa alun. Minusta läppien ongelma pitää hoitaa yhdellä tavalla eli uusimalla koko imusarja, vain siten saavutetaan 100% onnistunut korjaus.
    Last edited by 325E; 17-02-2014, 23:26.
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    #2
    Ostamasi tulpat liiman kanssa paikalleen ja/tai haet hydrauliikka tms. liikkeestä paksummat o-renkaat?
    Tai kuten itse olen aina tehny; Akselit poikki läpistä ja ruuvi/pultti liiman kanssa tilalle ja vaikka vielä varmistukseksi "o-renkaisiinkin" liimaa?

    + tietenkin uudet (6+6) imusarjan tiivisteet.

    Ei se sen kummempaa ole, ja takuulla pysyy moottorin kylki siistinä.
    Last edited by Matson^; 17-02-2014, 23:52.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • e46touring
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1327
      • Tornio

      #3
      Originally posted by 325E View Post
      Otatin tuossa em. autosta läpät pois ja tilalle tuki Englannista alumiiniset eloksoidut tulpat, mutta niiden tiivistys sarjan mukana tulleilla normi O-renkaalla on ala-arvoinen eli kun jo Orginaali BMW läppien O-renkaat oranssin punaiset on vuotaneet todella paljon. Niin tämän johdosta tuli mieleeni minkä mallin 530D LCI mallin läpätön imusarja kävisi tuon orginaalin tilalle, olen kullut huhuja , että 525D LCI:ssä ja X5:ssa ei olisi läppiä ollenkaan imusarjassa jos näin on tulee imusarjan olla LCI-malliin sopiva eli autoni on 530D LCI vm-2008..voisitteko selvittää minkä mallin Imusarja käy heittämällä tuohon LCI-malliin koska anturi ja muissa paikoissa voi olla eroa esim. 2004 alkuiseen 530D moottorissa. Meniskö siis 525D LCI ja X5:se imusarjat autooni ja löytyskö vielä oikea varaosanumero siihen ja mistä kannattaa tuo läpätön imusarja hommata.
      Tuota imusarja tiivistystä tutkineena ei ole mitään järkeä tulpata pelkkien läppien kotaa tai saati poistaa ne vaan akselilta pelkät läpät ja tuo imusarjan öljy-vuoto ongelma silti jää autoon ja vuodon öljy valuu hehkureleeseen ja starttiin, joista on saanut lukea täältä foorumilta , tässä syy siihen miten joku vikojen ketju reaktio saa alun. Minusta läppien ongelma pitää hoitaa yhdellä tavalla eli uusimalla koko imusarja, vain siten saavutetaan 100% onnistunut korjaus.
      Matsonin kanssa samoilla linjoilla huolellisesti tekemällä ja Keski-Suomalaisia PELTIKATTORUUVEJA välttäen homma onnistuu 100%

      Peitelätkät tiivisteineen täältä http://www.ebay.de/itm/6-x-33-mm-BMW...-/181069421089
      Nämä Puolalaisen tekemät lätkät (hox VITON O-rengas) ja Reinz tiivisteet olleet 100% laatukamaa tähän mennessä. Nuo kun vielä liimaa kannen ja O-renkaan välistä oikealla tiiviste liimalla, niin hipoo täydellistä.

      tai sitten tuossa on pöydällä yhdet valmiiksi tukitut ylimääräiset 100% tiiviit rungot jotka liimataan imusarjaan ja sillä saadaan tiivistys rungon ja imusarjan väliin.
      __________________________________________________ ____________
      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        Joo ei se niistä peitelätkistä varmasti oo kiinni. Asennuksesa se syy on jos vuotaa!
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • peeämvee
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 283
          • Taivalkoski

          #5
          525 lci

          525 LCI imusarja on valmiiksi läpätön, sopii myös 530d.

          Comment

          • 325E
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1227
            • LAHTI

            #6
            Onko sen 525D LCI sopivuudesta kokemuksia, entä X5:sen..

            Onko 525D LCI imusarjasta kokemuksia sehän on pienitehoisen sarja ettei tuo teho laske...entäs X5:sen imusarja siinähän ei ole läppiä onko muoto sama ja käykö anturinpaikat yms.



            Originally posted by peeämvee View Post
            525 LCI imusarja on valmiiksi läpätön, sopii myös 530d.

            Comment

            • e46touring
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1327
              • Tornio

              #7
              Originally posted by 325E View Post
              Onko 525D LCI imusarjasta kokemuksia sehän on pienitehoisen sarja ettei tuo teho laske...entäs X5:sen imusarja siinähän ei ole läppiä onko muoto sama ja käykö anturinpaikat yms.
              Fyysisesti nuo imusarjat on saman kokoisia.
              Ainoastaan imusarjassa oleva ahtopaine anturin paikka / fyysinen malli vaihtelee.

              M57N esim X5:ssa imusarjan takana tämän kuvan mukaan http://bmwfans.info/parts-catalog/E5...ld_system_agr/

              E6x sama varaosa kuva "valehtelee" tämän anturi paikan samaan kohtaan, vaikka se anturi on siinä imusarjan päällä painamalla kiinni noin 5 ja 6 pytyn kanavan kohdalla
              __________________________________________________ ____________
              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                #8
                Kyllä meen ukon -08 X5:ssa läpät löytyi, mutta ei enää
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Tuo linkittämäsi on 2004 mallinen X5 ei 2008 LCI

                  Tuo linkittämäsi X5 on 2004 vuosimallinen, korvattava imusarja pitäisi olla samanvuotisesta LCI mallista 2008:ta, autoni on E60 530D LCI vm-2008.
                  Siksi kai pitäisi saada samanvuosimallin käyvä imusarja jotta ne anturit osuisi paikoilleen ...



                  Originally posted by e46touring View Post
                  Fyysisesti nuo imusarjat on saman kokoisia.
                  Ainoastaan imusarjassa oleva ahtopaine anturin paikka / fyysinen malli vaihtelee.

                  M57N esim X5:ssa imusarjan takana tämän kuvan mukaan http://bmwfans.info/parts-catalog/E5...ld_system_agr/

                  E6x sama varaosa kuva "valehtelee" tämän anturi paikan samaan kohtaan, vaikka se anturi on siinä imusarjan päällä painamalla kiinni noin 5 ja 6 pytyn kanavan kohdalla

                  Comment

                  • peeämvee
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 283
                    • Taivalkoski

                    #10
                    Ainakin -07 lci ahtopaineanturi on imusarjan kyljessä 5 pytyn kohilla. Lci 525 3.0d ja 530 3.0d on samalaiset imusarjat, paitsi 530 on läpät:(

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      #11
                      Oliko niistä joku läpätön

                      Oliko niistä joku malli läpätön?


                      Originally posted by peeämvee View Post
                      Ainakin -07 lci ahtopaineanturi on imusarjan kyljessä 5 pytyn kohilla. Lci 525 3.0d ja 530 3.0d on samalaiset imusarjat, paitsi 530 on läpät:(

                      Comment

                      • peeämvee
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 283
                        • Taivalkoski

                        #12
                        Originally posted by 325E View Post
                        Oliko niistä joku malli läpätön?
                        525d LCI on sama 3.0 litran moottori kuin 530d paitsi 525 imusarjassa EI ole läppiä. Tässä näin http://www.realoem.com/bmw/showparts...57&hg=11&fg=40

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎