Kyseessä siis manuaaliaskilla oleva M47 motilla oleva kulkine.
Tasakaasulla (ns. "vedon rajamailla") ajettaessa kuuluu jostain kummallinen "kalkatus". Parhaiten ääni esiintyy 2,3 ja 4 vaihteilla 1500-2000 kierroksen paikkeilla. Reilummin kiihdyttäessä tai moottorilla jarruttaessa ei ääntä esiinny. Tyhjäkäynnillä käy sievästi eikä paikallaan kytkintä painellessakaan kuulu ihmeellisyyksiä. Vaihde päällä paikaltaan kun kytkintä sievästi nostaa niin havaittavissa samanlaista ääntä mutta vaimeampana. Mutta parhaiten se kuuluu ajossa. Eikä kyseessä todellakaan ole mikään älytön rymistys tai vapina, outo rallatus vaan..
Kytkin ja kaksoismassakin noin 40tkm ajettu. Dampperi vaihdettu omasta toimesta vasta.
Itellä herännyt kysymyksiä kuitenkin sen kaksoismassan suuntaan, että oisko siihen keskiasentoon tullut pieni välys.?
Oisko muilla kokemuksia vastaavasta?
Kiitokset etukäteen
Tasakaasulla (ns. "vedon rajamailla") ajettaessa kuuluu jostain kummallinen "kalkatus". Parhaiten ääni esiintyy 2,3 ja 4 vaihteilla 1500-2000 kierroksen paikkeilla. Reilummin kiihdyttäessä tai moottorilla jarruttaessa ei ääntä esiinny. Tyhjäkäynnillä käy sievästi eikä paikallaan kytkintä painellessakaan kuulu ihmeellisyyksiä. Vaihde päällä paikaltaan kun kytkintä sievästi nostaa niin havaittavissa samanlaista ääntä mutta vaimeampana. Mutta parhaiten se kuuluu ajossa. Eikä kyseessä todellakaan ole mikään älytön rymistys tai vapina, outo rallatus vaan..
Kytkin ja kaksoismassakin noin 40tkm ajettu. Dampperi vaihdettu omasta toimesta vasta.
Itellä herännyt kysymyksiä kuitenkin sen kaksoismassan suuntaan, että oisko siihen keskiasentoon tullut pieni välys.?
Oisko muilla kokemuksia vastaavasta?
Kiitokset etukäteen

Comment