Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dpf poltto lisää vikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larzza
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 147
    • Suo

    Dpf poltto lisää vikaa

    Muutamasta viasta kun päästiin niin nyt tuli jo vähän vakavampaa.
    Eli kun poltto alkaa ja loppuu niin savut tulee konepellin alta kartturin puolelta jostain alhaalta.

    Mikähän hauskuus nyt odottaa laukeamista.

    Kiitos vinkeistä etukäteen.
    e61 525 dat
    ex.e36 318ti compact m-sport
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #2
    Jossain sielä varmasti vuoto kohta on. Esim.pakosarja halki,putken liitos yms. Voihan se dpf olla myös olla niin tukossa ,että vastapaineet nousee kovaksi ja se puskee sitten jostain välistä kaasut pihalle.

    Lamppu ja peili käteen. Mahdollisia vuotokohtia etsimään.

    Dpf pois ja auton uudelleen ohjelmointi lienee viisainta.
    E61 M-sport

    Comment

    • Larzza
      Bimmer Rookie
      • Dec 2011
      • 147
      • Suo

      #3
      Originally posted by atte.o View Post
      Jossain sielä varmasti vuoto kohta on. Esim.pakosarja halki,putken liitos yms. Voihan se dpf olla myös olla niin tukossa ,että vastapaineet nousee kovaksi ja se puskee sitten jostain välistä kaasut pihalle.

      Lamppu ja peili käteen. Mahdollisia vuotokohtia etsimään.

      Dpf pois ja auton uudelleen ohjelmointi lienee viisainta.


      huh on tää touhua.yhestä kun pääsee niin toinen kolkuttaa ovella.
      e61 525 dat
      ex.e36 318ti compact m-sport

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3143
        • Tampere

        #4
        Siksi tämä vertaistukiryhmä onkin niin aktiivinen.

        Voi olla myös pakoputken jousto-osa.

        RealOEM:n mukaan 525d:tä on ollut M57N-koneinen aina LCI-malliin asti, onko tosiaan näin?

        Jos siellä on M57N, niin siinä on todennäköisesti halkeileva peltipakosarja. M57N2:ssa palattiin valupakosarjaan joka ei halkeile, en ole ainakaan lukenut ensimmäistäkään dokumentoitua tapausta.

        Comment

        • Larzza
          Bimmer Rookie
          • Dec 2011
          • 147
          • Suo

          #5
          Originally posted by MNi View Post
          Siksi tämä vertaistukiryhmä onkin niin aktiivinen.

          Voi olla myös pakoputken jousto-osa.

          RealOEM:n mukaan 525d:tä on ollut M57N-koneinen aina LCI-malliin asti, onko tosiaan näin?



          Jos siellä on M57N, niin siinä on todennäköisesti halkeileva peltipakosarja. M57N2:ssa palattiin valupakosarjaan joka ei halkeile, en ole ainakaan lukenut ensimmäistäkään dokumentoitua tapausta.

          oisko kellään paikkaa / kiinnostusta ton dpf poistoon?

          jos pakosarja ois halki niin eikös ns.kaasuja tulis kokoajan + haisis sisällä?
          e61 525 dat
          ex.e36 318ti compact m-sport

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #6
            Motonetistä/Biltemasta 7€ varsipeili ja vilkuilemaan sen avulla. Halkeama(t) tulee aina turbolle menevän yhteen juureen, esimerkki: KLIK.

            Onhan tietty mahdollista että lohkon/pakosarjan tai pakosarja/turbo väliset tiivisteet vuotavat.

            Ajoviima työntää pakokaasut pois sisäilman otolta ajon aikana. Paikallaan ollessa eli käytännössä käynnistyksen yhteydessä pössyttää sisälle - olipa syy pakosarja tai jousto-osa.

            Muita mahdollisia vuotopaikkoja on EGR-jäähdyttimelle menevä jousto-osa, siitäkin zoomailemaan varsipeilillä tai sen liitos pakosarjaan.

            Joskus harvemmin on myös EGR-putki jonkun 90-mutkan kohdalta syöpynyt reiälle.

            Comment

            • Larzza
              Bimmer Rookie
              • Dec 2011
              • 147
              • Suo

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              Motonetistä/Biltemasta 7€ varsipeili ja vilkuilemaan sen avulla. Halkeama(t) tulee aina turbolle menevän yhteen juureen, esimerkki: KLIK.

              Onhan tietty mahdollista että lohkon/pakosarjan tai pakosarja/turbo väliset tiivisteet vuotavat.

              Ajoviima työntää pakokaasut pois sisäilman otolta ajon aikana. Paikallaan ollessa eli käytännössä käynnistyksen yhteydessä pössyttää sisälle - olipa syy pakosarja tai jousto-osa.

              Muita mahdollisia vuotopaikkoja on EGR-jäähdyttimelle menevä jousto-osa, siitäkin zoomailemaan varsipeilillä tai sen liitos pakosarjaan.

              Joskus harvemmin on myös EGR-putki jonkun 90-mutkan kohdalta syöpynyt reiälle.
              kiitos kuvasta pitää päästä tutkimaan.
              Tosissaan ei tuo ole sisälle mitään tuonut oli auto tyhjä käynnillä tai ei.
              Ainut milloin tosiaan pöläyttää konepellin alta on kun tuo dpf poltto on päällä ja auto sammutetaan.
              e61 525 dat
              ex.e36 318ti compact m-sport

              Comment

              • atte.o
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 894
                • haukipudas

                #8
                Dpf käy kyllä kohtuu lämpösenä polttotapahtuman aikana. Eihän roiku mitään ylimääräistä pöntön lähellä?
                E61 M-sport

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎