Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 545i iso nykiminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjamsa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 82
    • Tampere

    E61 545i iso nykiminen

    Eli nyt on kyseessä reilu nykiminen, aivan siis helvetisti, ku painaa kaasua vähän reilummin kiihdyttäessä. Ihan sama kiihdyttääkö 20-60 vai 100-130. Ajoon lähtiessä käynnistyminen oli jo jotenkin outo. Vaikka kone oli lämmin, tyhjäkäynti jäi lähemmäksi 1000. Kun lämpimänä yleensä noin 500.

    Niin ikävä nykäisy, että ajot loppuu nyt tähän. Onneksi pääsin kotipihaan.

    pariviikkoa sitten posahti paisuntasäiliö, ja kone kuumeni aika reippaasti. Voiko kuumeneminen hajottaa jotakin?
    Valvetronic? Vanokset? Ilmamassa mittari?

    Jos joku osaisi diagnosoida, niin korvaan kyllä! Ja auto&minä löydymme Tampereelta. Ei vielä suostuis luovuttamaan tän kanssa.

    Auto 2005 ja ajettu 174800.
    F11 530xd -11
    ___
    E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
    + 2xAudi A4, Volvo S40 T4
  • TFV
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 3080
    • Nurmijärvi

    #2
    Ota ilmamassamittarin johto irti, käynnistä, laita johto takaisin. Jos pelaa näin, niin valvetronocissa häikkää. Ystävän 745 ainakin teki näin.
    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

    Comment

    • jjamsa
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 82
      • Tampere

      #3
      Onko auto ajokelvoton, osaatko sanoa? Tai toisin sanoen, voiko joku mennä kunnolla rikki, jos ajoa jatkaa?
      Onneksi tänään tulee yksi BTCF kaveri diagnosoimaan. Päästään varmasti eteenpäin!
      F11 530xd -11
      ___
      E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
      + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

      Comment

      • djs^
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1177
        • Mikkeli

        #4
        Jommassa kummassa kannessa häikkää veikkaisin. Jos se painetta kerää. Mites kun meinasin itsekki koittaa tuota ajoa ilman imm:män johtoa, onko vaarana että hajottaa jotain? Ja jos toimii paremmin, niin eikös se imm oo hajalla vai millä periaatteella valvetronicissa häikkää?:think
        EX :
        -E36 316
        -E36 325
        -E39 523
        -E39 530dA M-Sportx2
        -E60 525dA M-Sport x2
        -E60 545i Matte white
        -E53 x5
        -E91 3xx

        Comment

        • jjamsa
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 82
          • Tampere

          #5
          Tossa yksi toinenkin kaveri meinasi, että kansipahvin vuotaminen voisi olla yksi syy, miksi jäähdytyssysteemin paineet nousi. Hyvä, eli täytyypä pyytää korjaamolla tarkistamaan!
          F11 530xd -11
          ___
          E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
          + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #6
            nimim. Morkai ainakin aiemmin on diagnosointia hoitanut hyvällä menestyksellä.
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              Originally posted by jjamsa View Post
              Tossa yksi toinenkin kaveri meinasi, että kansipahvin vuotaminen voisi olla yksi syy, miksi jäähdytyssysteemin paineet nousi. Hyvä, eli täytyypä pyytää korjaamolla tarkistamaan!
              Ilmoitteleppa tänne kun vika selviää. Ollaan sitten taas fiksumpia.
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • Havis
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2004
                • 1838
                • Kotona/Poissa

                #8
                Originally posted by jjamsa View Post
                pariviikkoa sitten posahti paisuntasäiliö, ja kone kuumeni aika reippaasti. Voiko kuumeneminen hajottaa jotakin?
                Valvetronic? Vanokset? Ilmamassa mittari?
                Tarkistapa piruuttaas sytytystulppien kunto, ettei joku niistä ois ottanu itteesä koneen kuumentuessa. Jos ne näyttää kärsineiltä voi ainakin kokeilla tilannetta uusilla tulpilla, jos sillä vaikka olis vaikutusta ongelmaan.
                Last edited by Havis; 25-02-2014, 12:33.
                "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                E60 523iA -08

                Comment

                • jjamsa
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 82
                  • Tampere

                  #9
                  Morkai käväs

                  Vikakoodeja siis asiaankuuluvia, ei löytynyt. Moottori vaikutti toimivan niin, kuin pitääkin kylmänä ja lämpöisenä. Käytiin myös ajamassa ja kiihdyttelemässä piuhat kiinni. Lampdat ym ym ok, jolloin ilmeisesti vika ei valvetronicissa, ei ilmamassamittarissa eikä kansissa.

                  Yksi oireeseen ja diagnoosiin sopiva vika voisi olla kampiakselin asentotunnistinanturi. Aiheuttaa kuulemma täyskatkoksen, eikä Vikakoodeja näy. Joten jos vika uusiutuu, niin pyydän RKcitya vaihtamaan. Ja jos nämä muut syylliskandidaatit on vielä ehjiä, niin bravo!

                  Asiantuntemusta löytyy ja sitä on aina mukava seurata. Kiitos ja kumarrus.
                  F11 530xd -11
                  ___
                  E61 545i -05, E61 530xd -07, E30 325e -87
                  + 2xAudi A4, Volvo S40 T4

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎