Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI Moottorin Dampperin vaihto/Laatu, Dampperin kiinnipito työkalu, Kuva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • permanent
    replied
    Onko tämä vahvistettu malli vai vahvistamaton? Viittaa numeroon 33602 joka edellisen postauksen perusteella vahvistettu, mutta kuva näyttää vahvistamattomalta.




    Edit samantien:

    Näitä Febin malleja näyttää olevan kahdella numerolla, kumpikohan on vahvistettu?

    33602:


    27340:
    Last edited by permanent; 30-09-2017, 22:49. Reason: vaihtoehtoja lisätty

    Leave a comment:


  • pertsa
    replied
    Dampperin vaihdon jälkeen alkoi tuntua pientä värinää ohjaamoontyhjäkäynnillä. Voiko tuossa hommassa mennä joku pieleen, että tälläistä aiheuttaisi?
    Last edited by pertsa; 30-09-2017, 17:25. Reason: typo

    Leave a comment:


  • levis69
    replied

    Leave a comment:


  • levis69
    replied
    Originally posted by Kulmikas View Post
    Mistäs tämä lukitusreikä löytyy? Jostain luin, että pitäisi olla sininen suojus päällä muttei näkynyt :think
    Olisiko siis kuvaa missään tästä kohdasta, omalla googlettamisella en onnistunut löytämään kuvaa..
    Tuollaisen kuvan löysin... Bensakoneesta mutta luultavasti samassa paikassa M57:ssa?

    Leave a comment:


  • Kulmikas
    replied
    Originally posted by levis69 View Post
    Minä pyöräytin konetta puristustahtia vasten ja rivakalla nykäisyllä lähti kaikki pultit aika helposti auki... Jos ei lähde niin varmaan laitettava se lukitus tappi lohkoon joka lukitsee vetolevyn?
    Mistäs tämä lukitusreikä löytyy? Jostain luin, että pitäisi olla sininen suojus päällä muttei näkynyt :think
    Olisiko siis kuvaa missään tästä kohdasta, omalla googlettamisella en onnistunut löytämään kuvaa..

    Leave a comment:


  • levis69
    replied
    Originally posted by Kulmikas View Post
    Milläs porukka on irroitellut näitä damppereita? Itse yritin hihnan avulla mutta keskiö oli ihan irti eikä auttanut mitään.
    Minä pyöräytin konetta puristustahtia vasten ja rivakalla nykäisyllä lähti kaikki pultit aika helposti auki... Jos ei lähde niin varmaan laitettava se lukitus tappi lohkoon joka lukitsee vetolevyn?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by BreeZi View Post
    Lyhyt moniurahihna, kahdet lukkopihdit riittää.
    Hihna laturin tai tehostajan pyörän ympäri ja lukkopihdeillä jumiin.
    Tällöin saat hihnapyörän irti ihan käsityökaluilla
    Miten tuo auttaa, jos se damperin keskiö on irti? Jos se damperin ulkokehä ei vielä ole irti, niin onnistuu kyllä sillä omalla hihnallakin.

    Leave a comment:


  • BreeZi
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko käytössä lyhyttä pulttipyssyä/paineilmaräikkää? Ellei noita löydy, niin sitten ulkokehä pois ja putkipihdit pitämään kiinni keskiöstä
    Lyhyt moniurahihna, kahdet lukkopihdit riittää.
    Hihna laturin tai tehostajan pyörän ympäri ja lukkopihdeillä jumiin.
    Tällöin saat hihnapyörän irti ihan käsityökaluilla

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Kulmikas View Post
    Milläs porukka on irroitellut näitä damppereita? Itse yritin hihnan avulla mutta keskiö oli ihan irti eikä auttanut mitään.
    Onko käytössä lyhyttä pulttipyssyä/paineilmaräikkää? Ellei noita löydy, niin sitten ulkokehä pois ja putkipihdit pitämään kiinni keskiöstä

    Leave a comment:


  • Kulmikas
    replied
    Dampperin irroitus

    Milläs porukka on irroitellut näitä damppereita? Itse yritin hihnan avulla mutta keskiö oli ihan irti eikä auttanut mitään.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by levis69 View Post
    Neste on kyllä kirkasta eikä haise pakokaasulle,toivottavasti tuo olisi vaan ilmauksesta kiinni.... Ihmetyttää vaan tuo kun ei 1500 kierroksen tuntumassa puhalla lämmintä,heti kun laskee kierrokset tyhjäkäynnille tai kierrättää enemmän niin rupeaa tulemaan lämmintä...Painekkaan ei järjestelmässä nouse kylmällä koneella eikä lämpöisenäkään niin paljoa että korkista tulisi "läpi"...Tekeeköhän mielikuvitus taas tepposia?:think
    Toisaalta tuo nesteen häviäminen...?
    Kun tuo kansipahvin kunto selvästi askarruttaa, niin siihen saat selvyyden kun testaa/testautat onko siellä jäähdytysnesteen joukossa pakokaasua. Tähän on olemassa liuskoja, nestettä ja tietenkin pakokaasutesteri. Toki isomman vuodon huomaa ihan paisarin kuplimisesta. Jäähdytysjärjestelmän vuoto paikkoja näissä on riittävästi. Paljon muovia, niin 10v iässä ei mikään ihme, jos jostain vuotaa. EGR vuoto ei näy kunnolla kun neste haihtuu heti.. Viimeiseksi itse alkaisin sitä kansipahvia epäilemään.

    Leave a comment:


  • levis69
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Tuossa on BMW ohje: http://tis.bmwcats.com/doc1081504/ (käännä vaikka chromella). Näillä foorumeilla on vaan melko tiuhaan tapauksia, joissa epäillään kansipahvin menneen, mutta melkein kaikki on tulleet kuntoon ilmaamalla. Monesti jopa korjaamoilla ei olla saatu ilmattua jäähdytysjärjestelmää. Toki se kansipahvi on voinut mennä, mutta ennen kannen irroitteluita testaisin, että sieltä jäähdytysnesteen joukosta löytyy pakokaasua. Ellei löydy, niin kansipahvi on ehjä.
    Neste on kyllä kirkasta eikä haise pakokaasulle,toivottavasti tuo olisi vaan ilmauksesta kiinni.... Ihmetyttää vaan tuo kun ei 1500 kierroksen tuntumassa puhalla lämmintä,heti kun laskee kierrokset tyhjäkäynnille tai kierrättää enemmän niin rupeaa tulemaan lämmintä...Painekkaan ei järjestelmässä nouse kylmällä koneella eikä lämpöisenäkään niin paljoa että korkista tulisi "läpi"...Tekeeköhän mielikuvitus taas tepposia?:think
    Toisaalta tuo nesteen häviäminen...?
    Last edited by levis69; 29-10-2016, 10:06.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by levis69 View Post
    Ylävesiletku on kivikova ja korkin kun avaa niit tulee ihan reilun kokoisia kuplia... Ja hukkaa nestettä..
    Miten tuo järjestelmä ilmataan "kunnolla"?
    Tuossa on BMW ohje: http://tis.bmwcats.com/doc1081504/ (käännä vaikka chromella). Näillä foorumeilla on vaan melko tiuhaan tapauksia, joissa epäillään kansipahvin menneen, mutta melkein kaikki on tulleet kuntoon ilmaamalla. Monesti jopa korjaamoilla ei olla saatu ilmattua jäähdytysjärjestelmää. Toki se kansipahvi on voinut mennä, mutta ennen kannen irroitteluita testaisin, että sieltä jäähdytysnesteen joukosta löytyy pakokaasua. Ellei löydy, niin kansipahvi on ehjä.

    Leave a comment:


  • levis69
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Miten tämä paineen tekeminen on todettu? Mittasit paineen vai arvelet siellä olevan painetta? Jäähdytysjärjestelmä on paineistettu, joten kyllä siellä kuuluu painetta ollakkin. Onko järjestelmä ilmattu kunnolla?
    Ylävesiletku on kivikova ja korkin kun avaa niit tulee ihan reilun kokoisia kuplia... Ja hukkaa nestettä..
    Miten tuo järjestelmä ilmataan "kunnolla"?

    Leave a comment:


  • levis69
    replied
    Originally posted by Art_Zi View Post
    Iha mielenkiinnosta, että tuliko se ylikuumenemisherja punasena vai keltasena? Jostain oli lukevinani että näissä ois keltanen ja punanen kuva tolle ylikuumenemiselle?

    Omasta losahti vaimokkeella remmi kuukausi takaperin ja oli jatkanu ajoa ja sit syttyny keltanen ylikuumenemisvalo ja sit sammuttanu auton ni ei ainakaan itellä porsinu vielä kannentiiviste..

    Eli vaimokkeella tuli tällanen: http://5series.net/forums/attachment...ngine_temp.jpg

    Ja sit on vissii tällanenki herja: http://www.bimmerfest.com/forums/att...3&d=1397166607
    Keltaisella tuli mulle ilmoitus..

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎