Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI Moottorin Dampperin vaihto/Laatu, Dampperin kiinnipito työkalu, Kuva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 325E
    replied
    Yritään vielä Kiitos

    Kun olet asioista hyvin selvillä sano Suomeksi mitä teen sen Damperin suhteen ja poistetaan rajoite "raha"...eli onko paras vaihtoehto se BMW Orginaali päivitetty Dampperi?



    Originally posted by e46touring View Post
    Et käsittänyt OIKEIN vieläkään noita koneiden tyyppi merkintöjä
    Ole tyytyväinen ETTEI sinulla OLE N sarjan moottoria vaan M57N2 eli tuo
    Damper 11 23 8 511 371 KÄY AINOASTAAN M57N ja M57N2 koneisiin.

    lisää rautalankaa ??

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    Tosiaan nukuttuani yön yli, ja totuushan näyttäs vihdoin valkenevan, siis miksi laittaisin jo tiedettävän huonon vanhan mallisen Dampperin joka varmasti menee rikki, eli rahat menee hukkaan eli ns. oppirahoiksi. Taitaapi mieleni ja päätökseni muuttua...BMW Orginaalin Dampperin puoleen...ja käsitinkö myös oikein senkin , että tuohon autooni E60 530D LCI vm-2008 ns. N koneeseen ei voi laittaa nyt muuta kuin tuon orginaalin vahvistetun.
    Et käsittänyt OIKEIN vieläkään noita koneiden tyyppi merkintöjä
    Ole tyytyväinen ETTEI sinulla OLE N sarjan moottoria vaan M57N2 eli tuo
    Damper 11 23 8 511 371 KÄY AINOASTAAN M57N ja M57N2 koneisiin.

    lisää rautalankaa ??

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Tosiaan, puhut asiaa

    Tosiaan nukuttuani yön yli, ja totuushan näyttäs vihdoin valkenevan, siis miksi laittaisin jo tiedettävän huonon vanhan mallisen Dampperin joka varmasti menee rikki, eli rahat menee hukkaan eli ns. oppirahoiksi. Taitaapi mieleni ja päätökseni muuttua...BMW Orginaalin Dampperin puoleen...ja käsitinkö myös oikein senkin , että tuohon autooni E60 530D LCI vm-2008 ns. N koneeseen ei voi laittaa nyt muuta kuin tuon orginaalin vahvistetun.


    Originally posted by e46touring View Post
    Psta.
    Siis mikä V...u tässä nyt se ongelma on ??

    F10 ja N sarjan "paska" koneet ei liity tähän M57N koneen Damperiin mitenkään

    Vahvistettu maksaa pultteineen n.400€
    M57 eli E39, E38, E53 jne. jne. 185 hv. ja 193 hv. versiot = 5 urainen hihna
    M57N ja M57N2 eli E53, E60, E61 E90 jne. jne. 218 hv. alkaen = 6 urainen hihna.

    katso tuo linkkaamani kuvat kyllä luulisi silmällä vahvistetun hihnapyörän eron huomaavan.
    MIKSI tehdas on VANHAAN markkinoilta poistuneeseen koneeseen teettänyt vahvistetun Damperin ?!?!

    Mikiis tuossa aiemmin lienee se linkki (post. #2 )jota tarkoitit?

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    Mihin hintaa tuota BMW Orginaalia Dampperia saisi?
    Sen hintaa en ole edes kysynyt Lahdesta.

    Voisko Clauriovon selventää Dampperien ero asiaa vielä, Kiitos.
    Psta.
    Siis mikä V...u tässä nyt se ongelma on ??

    F10 ja N sarjan "paska" koneet ei liity tähän M57N koneen Damperiin mitenkään

    Vahvistettu maksaa pultteineen n.400€
    M57 eli E39, E38, E53 jne. jne. 185 hv. ja 193 hv. versiot = 5 urainen hihna
    M57N ja M57N2 eli E53, E60, E61 E90 jne. jne. 218 hv. alkaen = 6 urainen hihna.

    katso tuo linkkaamani kuvat kyllä luulisi silmällä vahvistetun hihnapyörän eron huomaavan.
    MIKSI tehdas on VANHAAN markkinoilta poistuneeseen koneeseen teettänyt vahvistetun Damperin ?!?!

    Mikiis tuossa aiemmin lienee se linkki (post. #2 )jota tarkoitit?

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Johan tuli ajatuksia...Orginaali Dampperi?

    Mihin hintaa tuota BMW Orginaalia Dampperia saisi?
    Sen hintaa en ole edes kysynyt Lahdesta.

    Voisko Clauriovon selventää Dampperien ero asiaa vielä, Kiitos.


    Originally posted by Mikiis View Post
    e46touring on kyllä hyvin kirjoittanu, tuosta päivitetystä osasta. Varmaan vois linkittää tänne sen, minä en muista nyt sitä mistä löytyy. Eli laitat nyt sen halvemman dampperin, jos ei raski parempaa laittaa. Jos Clavurion sanoo jotain, kannattee uskoa

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    Ehkä kallistun tuohon Motonet GATES versioon, eli nyt hinta on suurin syy ellei joku tuo huomattavaa juttua muuttaa suunnitelmaani...oliko kiristys Dampperin pulteille...4Nm ja 60-astetta ja sitten vielä 60-astetta..onko oikein kiristys tieto? Eikö silti tuo Gates ole laatu-Dampperi vaikka vanhanmallinen ja ei vahvistettu....niin tulee mieleen onko tuo paremmuus vaan vanhaan verrattuna, että 5-apulaiteuran tilalle tulee 6-urainen versio ja jos vain tämä on ero ei se kai sitä vahvemmaksi tee. Kumminkin autossani on kaikki lisälaitteet vaan 5-uraisia ja tuleeko uudemmassa esim. F10:ssä lisälaitteet 6-uraisellla hihnalla..tälläistä vaan mietiskelin..onko kellään tuohon kommentoitavaa, kiitokset hyvistä vastauksista ja toki nyt on vielä aikaa ottaa hyviä neuvoja vastaan ennen maanantaita...
    e46touring on kyllä hyvin kirjoittanu, tuosta päivitetystä osasta. Varmaan vois linkittää tänne sen, minä en muista nyt sitä mistä löytyy. Eli laitat nyt sen halvemman dampperin, jos ei raski parempaa laittaa. Jos Clavurion sanoo jotain, kannattee uskoa

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Ehkä Gates?

    Ehkä kallistun tuohon Motonet GATES versioon, eli nyt hinta on suurin syy ellei joku tuo huomattavaa juttua muuttaa suunnitelmaani...oliko kiristys Dampperin pulteille...4Nm ja 60-astetta ja sitten vielä 60-astetta..onko oikein kiristys tieto? Eikö silti tuo Gates ole laatu-Dampperi vaikka vanhanmallinen ja ei vahvistettu....niin tulee mieleen onko tuo paremmuus vaan vanhaan verrattuna, että 5-apulaiteuran tilalle tulee 6-urainen versio ja jos vain tämä on ero ei se kai sitä vahvemmaksi tee. Kumminkin autossani on kaikki lisälaitteet vaan 5-uraisia ja tuleeko uudemmassa esim. F10:ssä lisälaitteet 6-uraisellla hihnalla..tälläistä vaan mietiskelin..onko kellään tuohon kommentoitavaa, kiitokset hyvistä vastauksista ja toki nyt on vielä aikaa ottaa hyviä neuvoja vastaan ennen maanantaita...

    Originally posted by e46touring View Post
    Viisaista en tiedä, mutta samaa "KURAA" nuo kaikki vanhan malliset Dampperit ovat.
    Kait se tuo GATES Mätänetin Dampperi aikansa kestää JOS uuden päivitys osan hinta hirvittää.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Hae vaan se dampperi Motonetista. Case closed!

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    Miten GATES Merkkinen Dampperi?
    Nyt on Motonetissä GATES Merkkinen Dampperi saatavilla 249€, onko se hyvä käyvä E60 530D LCI vm-2008 malliin...voiko joku viisaampi ottaa siitä selvää, kiitos.
    Viisaista en tiedä, mutta samaa "KURAA" nuo kaikki vanhan malliset Dampperit ovat.
    Kait se tuo GATES Mätänetin Dampperi aikansa kestää JOS uuden päivitys osan hinta hirvittää.

    Leave a comment:


  • MNi
    replied
    Dampperisi ilmeisesti siis osa 1 täältä: KLIK eli 11238511371.

    Findpart.org kertoo vaihtoehdoiksi nämä: KLIK.

    Näin ollen Gatesin versio on TVD1050. Sitä löytyy esim. Prinz Autoteilelta hintaan 193€ + ~17€ postikulut: KLIK.

    e46touringia myötäillen, alkuperäinen lienee vahvistettua mallia.

    Joka tapauksessa tarvitset uudet pultit siihen eli 4 x KLIK eli noin 20€.

    Itse tilasin vajaat pari vuotta sitten juuri Prinz:ltä tuon TVD1050 E46 330d:hen, on se nyt ~45tkm pyörinyt sujuvasti.

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Miten GATES Merkkinen Dampperi, sopivuus ja laatu

    Miten GATES Merkkinen Dampperi?
    Nyt on Motonetissä GATES Merkkinen Dampperi saatavilla 249€, onko se hyvä käyvä E60 530D LCI vm-2008 malliin...voiko joku viisaampi ottaa siitä selvää, kiitos.


    Originally posted by e46touring View Post
    Osta ehdottomasti uusi päivitetty versio Dampperista. Tuota uutta versiota en ole löytänyt muuta kuin orggis versiona BMW:ltä. Joko marmorilta, KL varaosat ? tai tilaat Saksasta. Vaikuttaa huomattavasti jämäkämmältä versiolta tuo päivitetty malli. tässä pari kuvaa aiheesta postaus # 7 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=294574

    Ja muista ostaa 4 kpl uudet pultit Damperin kiinnitykseen

    Leave a comment:


  • e46touring
    replied
    Damper

    Originally posted by 325E View Post
    Mistä ostaa em E60 530D LCI vm-2008 Moottorin Hihnapyörä eli Dampperi on rikki kai kun tulee kuminkäryä konehuoneesta, soitin Motonettiin sieltä saa tilaamalla Gates merkkisen uuden Dampperi hihnapyörän hintaan 249€. Kysymys kuuluu tekeekö tuolla em. mitään ja käykö se LCI-malliin 2008:siin, jossakin joskus olin lukevinani, että näissä uudemmissa on joku vahvistettu malli ja onhan tuo kone jo 173kw...
    Osta ehdottomasti uusi päivitetty versio Dampperista. Tuota uutta versiota en ole löytänyt muuta kuin orggis versiona BMW:ltä. Joko marmorilta, KL varaosat ? tai tilaat Saksasta. Vaikuttaa huomattavasti jämäkämmältä versiolta tuo päivitetty malli. tässä pari kuvaa aiheesta postaus # 7 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=294574

    Ja muista ostaa 4 kpl uudet pultit Damperin kiinnitykseen

    Leave a comment:


  • E60 530D LCI Moottorin Dampperin vaihto/Laatu, Dampperin kiinnipito työkalu, Kuva

    Mistä ostaa em E60 530D LCI vm-2008 Moottorin Hihnapyörä eli Dampperi on rikki kai kun tulee kuminkäryä konehuoneesta, soitin Motonettiin sieltä saa tilaamalla Gates merkkisen uuden Dampperi hihnapyörän hintaan 249€. Kysymys kuuluu tekeekö tuolla em. mitään ja käykö se LCI-malliin 2008:siin, jossakin joskus olin lukevinani, että näissä uudemmissa on joku vahvistettu malli ja onhan tuo kone jo 173kw...
    Last edited by 325E; 07-03-2014, 21:52.
Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎