Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530D LCI Moottorin Dampperin vaihto/Laatu, Dampperin kiinnipito työkalu, Kuva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eerop87
    replied
    Febin numero vahvistetulle pyörälle: 33602

    Leave a comment:


  • toitsu
    replied
    Kiitos vastauksista! Omalla ajettu 171tkm, täytyy vähän tutkailla miltä se hihnapyörä näyttää, voisi ehkä hommata uuden, samalla, kun vaihdan vesipumpun ja hihnat. Eero, jos viitsit katsoa sen osanumeron, niin olisin kiitollinen!

    Leave a comment:


  • Eerop87
    replied
    Nykyisin tulee fixukselta ainakin febin pyörää ja on vahvistettua mallia, kumitettu täyteen käytännössä.

    Taitaa olla oem pyörä josta hiottu bemarin numerot vaan pois. Voisin vielä vilkasta mitä numeroita laatikossa oli

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Peilin ja taskulampun kanssa kurkkaa, kuinka pahoja halkeamia siinä vulkanoidussa kumiosassa näkyy. Joka tapauksessa nykyinen päivitetty versio on kumiosan osalta jämäkämpää tekoa. Vaihtaessa kannattaa siis laittaa orkkis tai Gates:n valmistama, jotka on tuota uudempaa versiota.

    Leave a comment:


  • TommiT
    replied
    Minulta meni omasta -05 535d 181tkm ajetusta kulkineesta damperi muutama viikko sitten. Dampperi näytti päällisin puolin kuin uudelta mutta hajosi ihan kerrasta ilman mitään varoitusta.

    Leave a comment:


  • KOMBI7
    replied
    Omasta meni dampperi n.310tkm ja pelkästään pitkää työmatka-ajoa. Autona -07 525dA LCI ja ihan vakio peli.

    Leave a comment:


  • Eerop87
    replied
    425tkm kesti itsellä, paljon kiinni millasta ajoa.
    Jos pelkkää maantie köröttelyä niin varmaan 460tkm menee, reippaammalla jalalla polkiessa aiemmin.
    Last edited by Eerop87; 22-03-2016, 11:03.

    Leave a comment:


  • toitsu
    replied
    Missä kilometreissä on mennyt rikki noita hihnapyöriä, oma kulkine BMW 530XD -07, jokohan pitäisi varautua???

    Leave a comment:


  • HaTa
    replied
    Pulttien kiristys

    Originally posted by 325E View Post
    Ehkä kallistun tuohon Motonet GATES versioon, eli nyt hinta on suurin syy ellei joku tuo huomattavaa juttua muuttaa suunnitelmaani...oliko kiristys Dampperin pulteille...4Nm ja 60-astetta ja sitten vielä 60-astetta..onko oikein kiristys tieto? Eikö silti tuo Gates ole laatu-Dampperi vaikka vanhanmallinen ja ei vahvistettu....niin tulee mieleen onko tuo paremmuus vaan vanhaan verrattuna, että 5-apulaiteuran tilalle tulee 6-urainen versio ja jos vain tämä on ero ei se kai sitä vahvemmaksi tee. Kumminkin autossani on kaikki lisälaitteet vaan 5-uraisia ja tuleeko uudemmassa esim. F10:ssä lisälaitteet 6-uraisellla hihnalla..tälläistä vaan mietiskelin..onko kellään tuohon kommentoitavaa, kiitokset hyvistä vastauksista ja toki nyt on vielä aikaa ottaa hyviä neuvoja vastaan ennen maanantaita...
    Oliko tuo kiristys nyt noin, kuten tuossa yllä on mainittu?
    "Vastaus löytyi eli 40 Nm + 120 ast"
    Last edited by HaTa; 22-07-2015, 07:37. Reason: Kiristystiedot löydetty

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Dampperin kiinnipito työkalu tehty, tässä kuva..

    Tänään orginal BMW Vahvistettu Dampperi hankittu, mutta siihen tarvii tehdä Dampperin kiinnipito työkalu, jolla pitää kiinni noita M10 4-kiinnityspulttia kiristettäessä jottei kamapiakseli pyöri, tämä bemarin orginaalia parempi ei tarvii irroittaa pohjamuoveja saati autoa turhaan nosturille voi tehdä työn konehuoneesta käsin.

    Niin Orginal dampperi jaa pultit maksoi yht. 480€

    Tein tänään loppuun tuon BMW Orgilal Teile, "Vahvistetun Dampperin" kiinnipito "työkalun", alla siitä kuva , sitä joutuu jokaisen kiristettävän pultin jälkeen asettaa sen taas uudelle pultille kohdilleen selviää kun katsoo kuvaa... Kyseinen työkalu käy BMW Vahvistettuun osaan...
    Last edited by 325E; 03-11-2017, 22:42.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Niin no,
    jos meinaat autolla sen 100 tkm vielä itse ajaa, osta orkkis osa,
    jos reilusti vähemmän, parempi osa ei tule sinun eduksesi...

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Haen parasta vaihtoehtoa...

    Eli jos haetaan parasta vaihtoehtoa, toki minulla alussa asiaa näytteli raha etten viitsisi sijoitaa siihen...mutta kun ilmeni ettei tuo halpa ole paras eli jo se kun tiedetään sen olevan heikompi kestoltaan, miksi sellaisen laittaisin sellaisen kun köyhällä ei ole siihen varaa laittaa kuin parasta. Noihin turhiin säästöihin (huonot/halvat osat) joilla hämätään omaa mieltä on minulla oppirahat maksattanut...eli ei kai ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin mennä maanantaina tilaamaan BMW Orginaali vahvistettu ns. päivitetty parempi versio Dampperista..



    Originally posted by Mikiis View Post
    Siis tämähän on nyt tuosta postauksesta, mistä minä puhuin, ja jonka e46touring oli jo linkittänyt(mitä en huomannut) tähän threadiin.

    Mulle ei mee jakeluun mitä sinä nyt haet

    ELI joko ostat halvemman, joka ei ole yhtä vahva kuin, orggis päivitetty osa. Mutta varmaan tuolla halvemmallakin pärjää, josta sulle on jo aika monesti täällä sanottu:think

    Leave a comment:


  • Matson^
    replied
    Yhtä helppoa kuin läppien poistaminen?

    Leave a comment:


  • Mikiis
    replied
    Originally posted by 325E View Post
    bmw 11 23 8 511 371 vs. Febi
    Quote:
    Originally Posted by MNi View Post
    M57N-koneen dampperi (samannäköinen kuin omaan E46:een vaihdettu eli 11238511371) tuossa: KLIK. Pöljältä tuntuu että olisi oma versionsa mutta olisiko kehämitassa eroa tjsp.

    Pultit on ainakin samat RealOEM:stä katsoen eli 4 x 11232247932.

    Pitäisi päästä mittailemaan vierekkäin jotta osaisi sanoa varmaksi.

    Gates TVD1050 eli 11238511371 löytyy mitat: KLIK. Tosin vain ulkomitat, halkaisija 193 mm ja syvyys 73 mm.

    E38-versiolle todetaan findpartissa lakonisesti: Damper of shifting jerks. KLIK.

    M57-koulutusdokusta löytyy kuva E38 M57-moniurahihnakäytöstä: KLIK.
    hämmennetään soppaa vielä lisää. M57 ja M57N koneissa värinän vaimentimissa HIHNOJEN osalta ero koska M57 5 urainen hihna apulaitteille ja M57N koneissa 6 urainen hihna.
    Lisäksi tuossa M57N värinän vaimentimessa tullut päivitys BMW orggis osaan. Huomaatteko kuvasta erot. Vasen tarvike FEBI ja Oikea original BMW.
    Nyt luulisi kestävän tuon päivitys osan.
    Attached Thumbnails
    Click image for larger version Name: M57N värinän vaimennin.jpg Views: 114 Size: 62.3 KB ID: 118016 Click image for larger version Name: M57N värinän vaimennin päivitys.
    Siis tämähän on nyt tuosta postauksesta, mistä minä puhuin, ja jonka e46touring oli jo linkittänyt(mitä en huomannut) tähän threadiin.

    Mulle ei mee jakeluun mitä sinä nyt haet

    ELI joko ostat halvemman, joka ei ole yhtä vahva kuin, orggis päivitetty osa. Mutta varmaan tuolla halvemmallakin pärjää, josta sulle on jo aika monesti täällä sanottu:think

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Löysin tälläisen postauksen aiheesta..

    bmw 11 23 8 511 371 vs. Febi
    Quote:
    Originally Posted by MNi View Post
    M57N-koneen dampperi (samannäköinen kuin omaan E46:een vaihdettu eli 11238511371) tuossa: KLIK. Pöljältä tuntuu että olisi oma versionsa mutta olisiko kehämitassa eroa tjsp.

    Pultit on ainakin samat RealOEM:stä katsoen eli 4 x 11232247932.

    Pitäisi päästä mittailemaan vierekkäin jotta osaisi sanoa varmaksi.

    Gates TVD1050 eli 11238511371 löytyy mitat: KLIK. Tosin vain ulkomitat, halkaisija 193 mm ja syvyys 73 mm.

    E38-versiolle todetaan findpartissa lakonisesti: Damper of shifting jerks. KLIK.

    M57-koulutusdokusta löytyy kuva E38 M57-moniurahihnakäytöstä: KLIK.
    hämmennetään soppaa vielä lisää. M57 ja M57N koneissa värinän vaimentimissa HIHNOJEN osalta ero koska M57 5 urainen hihna apulaitteille ja M57N koneissa 6 urainen hihna.
    Lisäksi tuossa M57N värinän vaimentimessa tullut päivitys BMW orggis osaan. Huomaatteko kuvasta erot. Vasen tarvike FEBI ja Oikea original BMW.
    Nyt luulisi kestävän tuon päivitys osan.
    Attached Thumbnails
    Click image for larger version Name: M57N värinän vaimennin.jpg Views: 114 Size: 62.3 KB ID: 118016 Click image for larger version Name: M57N värinän vaimennin päivitys.
    Last edited by 325E; 01-03-2014, 11:05.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎