Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ongelman ratkaisuja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yrd3
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 163
    • Ylistaro

    E61 ongelman ratkaisuja

    Takaluukun johtosarjat:
    täma vaikuttaa moneen asiaan
    -rekisterikilven valot.
    -takasumuvalot.
    -takavalot.
    -radion mykistyminen.
    -kaukkarin vastaanostin.
    -takalasin mikrokytkin

    jos itse korjaatte, niin laittakaa silikooni johtoa, sekä tinajuotosliittimet
    kerralla kun tekee hyvin niin ei tartte hetkeen ajatellakkaan asiaa.

    linkki hyödylliseen topikkiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205980
    -------------------------------------------------------------------------------

    Perän tasonsäätö ongelmat: imuletkut hapertuneet ajan kanssa rikki
    ja sieltä sitä myöden hotaissut moskaa/kosteutta kompuran sisään,
    ja siitä kallis remontti.
    voidaan ehkäistä vaihtamalla kunnon letkut.

    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=183207
    ---------------------------------------------------------------
    Kylmäkäynnistysongelmat ovat merkki esimerkiksi:
    rikkinäisistä hehkuista/hehkureleestä (joka todennäköisesti yleisin syypää)
    auto lähtee käyntiin vaivoin mutta
    käy muutaman sekunnin kuin traktori täristäen rajusti.
    muistathan vaihtaa molemmat samaan aikaan.
    rikkinäinen rele rikkoo hehkut ja toisinpäin.

    Vinkki! kannattaa imusarjan tiivistesarja hakea samalla niin tulee nekin laitettua kun käyttää imusarjan irti.

    Hehkut ja hehkuyksikön vaihto ohjetta:

    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=209693
    --------------------------------------------------------

    Salavalikon avausohje: (käytätte ja säätelette omalla vastuulla)
    lämpötila löytyy numerosta 07 kun lukko on aukaistu.

    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...9&postcount=15
    --------------------------------------------------------------------

    puhaltimen moottori humppaa,ei lähde käyntiin tai toimii
    vaihtelevasti. jos pienellä paukautuksella lähtee pyörimään,
    tod.näk.kollektori kulunut.
    vika voi myös olla puhaltimen etuvastuksessa.
    niin tai näin, sanoisin että jos uusii niin uusii molemmat kerralla,
    ei niin kiva homma että montaa kertaa aukaisee.

    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=238893
    --------------------------------------------------------------------

    Kattoluukku vuotaa varapyöräkoteloon vettä ja sotkee sähköjä:

    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread....&highlight=e61
    ----------------------------------------------------------------------

    Panoraman ongelmia:
    (itse ottanut johdot irti talven ajaksi ja taaempi lasi on kokonaan pois käytöstä)


    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=183952
    -----------------------------------------------------------------------

    Increased emissions (kone ilmoittaa ja keltainen sukellusvene palaa mittaristossa):
    -konehuoneen puolella mustia alipaineletkuja. saattaa olla hapertuneita letkuja tai
    lähtenyt irti esim EGR-venttiilistä. tarkista ne ensin.
    ------------------------------------------------------------------------------------

    Mikäli akku rupeaa olemaan elämänsä ehtoopuolella saattaa heitellä mitä mielenkiintoisimpia virheilmoituksia.
    muista uutta akkua asentaessa että se pitää koodata.

    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=289700
    linkki2: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=197142
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Termostaatit, ne surullisen kuuluisat. mikäli lämmöt ei nouse ja puhaltaa haaleaa,
    tod.näköisesti termostaatti jumissa. joku näistä kolmesta.
    -EGR termostaatti
    -Lämmönvaihtimen termostaatti
    -Normaali termostaatti

    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=153197
    ----------------------------------------------------------------------------------

    Pakokaasun hajua hytissä, varaudu uusimaan pakosarja.
    pakkaa olla ainakin joissain malleissa tyyppivikana etä pakosarja halkeaa jossain kohtaa.

    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=181910
    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Ovet natisee/kitisee, täältä vinkkejä:

    linkki: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=139015
    --------------------------------------------------------
    MNi siinä jo lisäsikin mukavasti lisää tietoa kylmäkäynnistysongelmista.
    yritän jotenkin lisätä nuota tähän ensimmäiseen topikkiin kuitenkin niin ettei tule aivan tukkoon,
    yleisempiä ongelmia olen yrittänyt tähän kerätä juuri siitä syystä ettei menisi tämä topikki aivan tukkoon.
    mikäli admini toteaa tämän huonoksi topikiksi, poistakoon, mielestäni olisi hyvä tuonne FAQ osioon saada selvä
    joku edes tämänsuuntainen paikka josta voisi yleisempiä vikoja katselemaan, ainakin iteseä olisi auttanut huomattavasti.
    MNi:n tyyliin lisäilkää ongelmia joihin löytyisi ratkaisuja niin päivitellään lisää.
    Last edited by yrd3; 05-03-2014, 17:06. Reason: lisätty tietoja.
  • Mikiis
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2013
    • 906
    • Oulu

    #2
    F11 530d -11
    E91 -06 320d
    x2 Tuikut
    Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

    Comment

    • teppo_h
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 337
      • Finland

      #3


      Hieno homma.
      Oliko tuo FAQ -alue jonkun päivitettävänä? Näistäkin linkeistä vois kasata sinne varmasti hyvin ohjeistusta...
      Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
      Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
      EX:
      Chevy Suburban K2500 4x4 -97
      Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
      E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
      E36 320i Coupe, E21 318i
      MB W115 240D

      Comment

      • MNi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2008
        • 3144
        • Tampere

        #4
        Kylmäkäynnistykseen dieseleissä lisää:

        - nokka-akselin ja kampiakselin antureista toinen pimeänä --> DDE ei anna käynnistyslupaa
        - akulta tuleva jännite liian vähäinen --> ei jaksa kiertää starttia
        - akun navat löysällä tai hapettuneet --> startti ei saa riittävästi virtaa
        - startti finaalissa --> korkeapainepumppu ei saa nostettua railpainetta yli 300 --> ei käynnisty
        - railin paineanturi viallinen --> anturi ei anna yli 300 bar lukemaa --> ei käynnisty
        - lohkon lämpötila-anturi viallinen, näyttää liian suurta lukemaa esim. -30 pakkasella näyttää +10 --> ei hehkutusta --> ei käynnistystä
        - edellinen voi tulla sopivalla lohkolämmitykselläkin, jos pääsee lämmittämään vain lämpötila-anturin ympäristöä
        - vuotava suutin --> ei nosta paineita
        - startilta hehkunohjaimelle menevä johdin särki tai liittimen päästä hapettunut tai liitimen jousivoiman kuoleentumisen takia kipinöinyt liitin --> hehkunohjain ei saa riittävästi virtaa --> ei hehkuta
        - siirtopaine vähäinen, EKP ei nosta paineita tarpeeksi korkeapainepumpulle
        Last edited by MNi; 13-03-2014, 22:29. Reason: EKP

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          #5

          Comment

          • Mikiis
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2013
            • 906
            • Oulu

            #6
            Voiskos tuon otsikon muuttaa E6x. Kuites samoja vikoja, mitä nyt peräpäissä vähän eroa
            F11 530d -11
            E91 -06 320d
            x2 Tuikut
            Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

            Comment

            • Neppo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 721
              • Laihia

              #7
              Originally posted by MNi View Post
              Kylmäkäynnistykseen dieseleissä lisää:

              - nokka-akselin ja kampiakselin antureista toinen pimeänä --> DDE ei anna käynnistyslupaa
              - akulta tuleva jännite liian vähäinen --> ei jaksa kiertää starttia
              - akun navat löysällä tai hapettuneet --> startti ei saa riittävästi virtaa
              - startti finaalissa --> korkeapainepumppu ei saa nostettua railpainetta yli 300 --> ei käynnisty
              - railin paineanturi viallinen --> anturi ei anna yli 300 bar lukemaa --> ei käynnisty
              - lohkon lämpötila-anturi viallinen, näyttää liian suurta lukemaa esim. -30 pakkasella näyttää +10 --> ei hehkutusta --> ei käynnistystä
              - edellinen voi tulla sopivalla lohkolämmitykselläkin, jos pääsee lämmittämään vain lämpötila-anturin ympäristöä
              - vuotava suutin --> ei nosta paineita
              - startilta hehkunohjaimelle menevä johdin särki tai liittimen päästä hapettunut tai liitimen jousivoiman kuoleentumisen takia kipinöinyt liitin --> hehkunohjain ei saa riittävästi virtaa --> ei hehkuta
              - siirtopaine vähäinen, EKP ei nosta paineita tarpeeksi korkeapainepumpulle
              Tämä viesti auttoi omassa x5 vm 2006 3.0d:ssä tänään. Lämpimillä keleillä toimi ja nyt kylmillä pyöritti konetta, muttei käynnistynyt. Otin suojamuovin koneen päältä ja kävin kaikki liittimet läpi. Common rail paine-anturin liitin rikki ja löysässä. Paremmin kiinni ja prym prym! Kiitosta listasta!

              Comment

              • MNi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2008
                • 3144
                • Tampere

                #8
                Oivaa että siitä oli apua! Lisäisin vielä suuttimien johtosarjan joskin se taitaa enemmäkin sammuttaa moottorin ajossa. Johtosarjaa on saatavana erillisenä, eikä hintakaan ole paha.


                Tuo railpaineanturin johdin heti liittimeltä lähtien oli ainakin E46:ssä vähän alttiina mekaaniselle vauriolle, jos jotain konepellin alla korjailee niin se on syytä suojata. Liitintä ja johdinliuskoja löytyy varaosana.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎