e61 525d ei lähde käyntiin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Poksia
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 138
    • Juankoski

    e61 525d ei lähde käyntiin

    Eli homma alkoi sillä että autosta akku tyhjä, eikä pitänyt virtojaan latauksen jälkeen. Nyt autossa uusi akku mutta ei lähde pyörimään,startti pyörii kyllä. Fuelpump faulty ilmoitus ilmestyi myös eikä tätä ilmoitusta ole ennen tullut. Vikakoodien tietysti pitää lähteä liikkeelle mutta onko ideoita mikä tässä nyt on porsinut? vm -04 siis kyseessä.
    e39 M5
    ex:e36 M3 sedan -96
    ex:e30 335 4d M-technic II
  • MNi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2008
    • 3144
    • Tampere

    #2
    E61 tyyppivikalistaa: KLIK.

    Hyvä threadi aiheesta naapurifoorumilla: KLIK.

    Olihan uusi akku koodattu autoon?

    Polttoainepumppu eli EKP tietysti vikailmoituksen perusteella tai EKP:n ohjausmoduli.

    Akun porsimisen syy pitäisi selvittää, lataussäätimen eli IBS:n vika voi aiheuttaa käsittääseni näitä mitä ihmeellisimpia kerrannaisvikoja sekä akun hyytymisiä. Viallinen jännitteensäädin voi myös aiheuttaa virtapiikkejä ja tappaa osia.

    Onko pirssi käynyt kylmänä eli milloin termostaatit on vaihdettu? Jos nääs sähköinen lisälämmitin puskee lämpöä pakkasolosuhteissa --> vaatii virtaa --> kuluttaa akkua enemmän.

    E6x ei valitettavasti ole kunnollista lämpömittaria niin joutuu salavalikosta vilkuilemaan lämpöjä.

    Onko akku tyhjentynyt yllättäen usein, esim. joku satelliitimoduli estää uinahtamisen ja kuluttanut akun loppuun?

    Ensin kuitataan INPAlla vikakoodit veke ja katotaan toipuuko pirssi. Jos EKP tai EKP:n ohjainmoduli on saanut siipeensä, niin siinä on selvä syy.

    E6x:ssä ei ole erikseen siirtopumppua kuskin alla.

    Comment

    • Poksia
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 138
      • Juankoski

      #3
      Onhan tuossa tuo akku temppuillut jo pidemmän aikaa, ilmeisesti pitempään ollut huonolla hapella, ja ei ole uutta akkua koodattu autoon, tarkotus oli tehdä akun vaihdon jälkeen Termarit vaihtelin vajaa vuosi sitten.

      Sain nyt hommattua akulle koodaajan viikonlopulle niin kuittaillaan vikakoodit ja koodataan akku, sitten on varmaan vähän viisaampi asiasta.
      e39 M5
      ex:e36 M3 sedan -96
      ex:e30 335 4d M-technic II

      Comment

      • japemw
        Bimmer Rookie
        • Sep 2006
        • 51
        • Oulu

        #4
        Saitko miten kuntoon

        Omassa tuli tänään keskenajon ensin Engine fault ja sitten fuelpump fault.

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7551
          • Jyväshyvä

          #5
          Originally posted by japemw View Post
          Omassa tuli tänään keskenajon ensin Engine fault ja sitten fuelpump fault.
          Joko pa-pumppu rikki tai löpö lopussa...
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          Working...
          X