Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535 lci lämmöt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ipii79
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 107
    • ylöjärvi

    E61 535 lci lämmöt?

    eli voiko egr: ohjelmointi pois toiminnasta ja dpf:n tyhjennys ja pois käytöstä ohjelmointi vaikuttaa että kone ei lämpiä? termostaatti on uusi mutta silti ämmöt nousee vaan 70
  • Matson^
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2113
    • Seinäjoki

    #2
    Originally posted by ipii79 View Post
    eli voiko egr: ohjelmointi pois toiminnasta ja dpf:n tyhjennys ja pois käytöstä ohjelmointi vaikuttaa että kone ei lämpiä? termostaatti on uusi mutta silti ämmöt nousee vaan 70
    Voi kai, kun jälkipoltot jäi pois, joilla kone on koittanut itseään lämmittää.. joko polttaakseen dpf:ää, tai tuottaakseen lisälämpöä jonka vähän ohivuotavat termarit ovat päästäneet ja päästävät maailmalle.

    Veikkaan kuitenkin että kone on käynyt dynossa(?) lämpöisempänä kuin aikoihin, niin paskat termarit otti tästä nokkiinsa ja jumiutuivat auki. Vaikkei siis mitään ylikuumentumista ole tapahtunutkaan.
    Last edited by Matson^; 14-03-2014, 20:19.
    | BMW G30 X-Drive M-Sport |
    | Nissan Navara TREK-1 |
    ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

    Comment

    • ipii79
      Bimmer Rookie
      • Jan 2008
      • 107
      • ylöjärvi

      #3
      ennen näitä toimenpiteitä (vakiona) lämmöt oli 75. vaihoin egr termostaatin. ei auttanut nyt kun poistettiin dpf ja egr ja laitettiin ohjelma niin sen jälkeen vielä vaihdoin termostaatin eli se on ihan uus. ens talvena vaan taitaa olla aika kylmät oltavat...

      Comment

      • peeämvee
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 283
        • Taivalkoski

        #4
        Vaihteiston lämmönvaihdin

        Originally posted by ipii79 View Post
        ennen näitä toimenpiteitä (vakiona) lämmöt oli 75. vaihoin egr termostaatin. ei auttanut nyt kun poistettiin dpf ja egr ja laitettiin ohjelma niin sen jälkeen vielä vaihdoin termostaatin eli se on ihan uus. ens talvena vaan taitaa olla aika kylmät oltavat...
        Viel vaihtoon vaihteiston lämmönvaihdin/termari, eiköhän sitte ala lämpö pysymään.

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 841
          • Espoo

          #5
          Originally posted by ipii79 View Post
          ennen näitä toimenpiteitä (vakiona) lämmöt oli 75. vaihoin egr termostaatin. ei auttanut nyt kun poistettiin dpf ja egr ja laitettiin ohjelma niin sen jälkeen vielä vaihdoin termostaatin eli se on ihan uus. ens talvena vaan taitaa olla aika kylmät oltavat...
          Originally posted by peeämvee View Post
          Viel vaihtoon vaihteiston lämmönvaihdin/termari, eiköhän sitte ala lämpö pysymään.
          Täällä ihan sama kuvio. Vaihdat vielä tosiaan laatikon lämmönvaihtimen, niin kipuaa lämmöt sinne reippaaseen 90 asteeseen. Joulukuussa poistin DPFän ja EGR blokattiin/ohjelmointiin. Lämmöt nousi vielä silloin noin 85-88. Alku vuodesta lämmöt ei enää noussut kuin 75C. Sitten vaihdoin EGR- ja päätermarin, mutta ei vaikutusta lämpöihin. Sitten vielä lämmönvaihdin uusintaa ja johan alkoi auto lämpenemään. Vaikuttaa muuten kulutukseen todella paljon.
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #6
            Melkein uskaltaisin sanoa että jos termarit on kunnossa niin kaasun asennolla ei lämmöt putoa.

            Ja jos on joku termari viallinen, ja lämmöt vaikka 70 astetta, niin kierroksia nostamalla jos ne putoaa kymmenen viistoista astetta niin jossain kiertää kylmä vesi.

            Se että termareita on kolme tekee sit oman haasteensa noiden lämpöjen vahtimiseen, mut ei mahottomia.

            Samat temput neon omassakin autossa tehty ja lämpenee kyllä 20 kilometrin aikana 90 asteeseen ja pysyy siinä. Toisinaan nousee ylikin, mut ei putoa terveillä termareilla juurikaan sen alle.
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎