Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 545 pakokaasut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fzr 1000
    Bimmer Rookie
    • Mar 2008
    • 53

    E60 545 pakokaasut

    Kuuluuko tyhjäkäynnillä tulla molemmista putkista savua, vai onko putkistossa joku systeemi joka ohjaa ne vaan toiseen putkeen? Itellä syttyi oranssi moottorinkuva mittaristoon ja kun kokeilin kädellä toisen puolen putkea niin tuntui ettei sieltä tule mitään. Toi valo on muutaman kerran syttynyt käynnistäessä mutta häipynyt, kun olen sammuttanut ja käynnistänyt uudelleen. Nyt se valo jäi palamaan mutta ajossa en huomannut mitään ihmeellistä. Aamulla kun lähdin duunista niin valo pysyi sammuneena.
    Mistähän tollaista vikaa kantsis alkaa etsimään?
  • ss900
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 104

    #2
    "check engine" -valo

    Kyseisen valon voi sytyttää niin moni asia, että eteenpäin pääsee parhaiten katsomalla mitä vikakoodeja on jäänyt muistiin. Itsellä on saman valon tiimoilta menossa vian etsintä...

    Comment

    • asvirkku
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 514
      • Bern

      #3
      Autossa on läppäpakoputki, joka aukeaa korkeilla kierroksilla. Eli normaalia että vain toinen putki savuaa tyhjäkäynnillä.
      Alipaineen voi muuten ohjata uudelleen, että läppä on koko ajan auki, vähän möreemmät pöhinät.

      Vianhaku koodit lukemalla....

      AV
      Last edited by asvirkku; 07-04-2014, 16:26.
      e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10043
        • KVLA

        #4
        Originally posted by ss900 View Post
        Kyseisen valon voi sytyttää niin moni asia, että eteenpäin pääsee parhaiten katsomalla mitä vikakoodeja on jäänyt muistiin.
        Tämä on ainoa järkevä vaihtoehto aloittaa vian etsintää.Osia arpomalla ja vaihtelemalla pelkän nettiäänestyksen perusteella voi kustannukset nousta pilviin ihan turhaa.

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Originally posted by asvirkku View Post
          Autossa on läppäpakoputki, joka aukeaa korkeilla kierroksilla. Eli normaalia että vain toinen putki savuaa tyhjäkäynnillä.
          Alipaineen voi muuten ohjata uudelleen, että läppä on koko ajan auki, vähän möreemmät pöhinät.

          AV
          Kerro lisää, miten muutetaan.

          Comment

          • fzr 1000
            Bimmer Rookie
            • Mar 2008
            • 53

            #6
            Kiitoksia vastanneille. Täytyypi käydä lukemassa noi koodit.

            Comment

            • asvirkku
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 514
              • Bern

              #7
              Originally posted by Rale View Post
              Kerro lisää, miten muutetaan.
              Moi,

              Kuskin puolen takalampun karvapeitteen kun kuorii, siinä näkyy alipaineletkusysteemi ja sitä kytkevä solenoidi. Sitten vaan nyppää letkut irti ja uusiksi siten, että spädäriltä tulevan letkun lyö suoraan kiinni siihen alipainesyöttöön mikä tulee koneelta päin.

              Tähän menee kokonaisuudessaan 5 min, ei tarvitse työkaluja, ei lisäosia ja ei aiheuta vikakoodeja.

              Läppä siis aukeaa heti kun kone alkaa tuottaa alipainetta, eli 0,5s käynnistyksen jälkeen. Kuuluu takaata siis "klak" kun käynnistää kun läppä aukeaa.

              Työkaluista, pikkasen laitoin CRC:tä letkuihin että ne plupsahti ehjänä irti.

              Onhan ne saundit ihan pikkasen teinit, mut näillä mennään.

              T AV
              e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                #8
                Originally posted by asvirkku View Post
                Moi,

                Kuskin puolen takalampun karvapeitteen kun kuorii, siinä näkyy alipaineletkusysteemi ja sitä kytkevä solenoidi. Sitten vaan nyppää letkut irti ja uusiksi siten, että spädäriltä tulevan letkun lyö suoraan kiinni siihen alipainesyöttöön mikä tulee koneelta päin.

                Tähän menee kokonaisuudessaan 5 min, ei tarvitse työkaluja, ei lisäosia ja ei aiheuta vikakoodeja.

                Läppä siis aukeaa heti kun kone alkaa tuottaa alipainetta, eli 0,5s käynnistyksen jälkeen. Kuuluu takaata siis "klak" kun käynnistää kun läppä aukeaa.

                Työkaluista, pikkasen laitoin CRC:tä letkuihin että ne plupsahti ehjänä irti.

                Onhan ne saundit ihan pikkasen teinit, mut näillä mennään.

                T AV
                Kiitokset, täytyy kurkistaa jonain päivänä. Onhan toi muuten niin helvetin hiljanen. Broidin micra on jo äänekkäämpi tyhjäkäynnillä.

                Edit. Muutin kanssa letkut. Ei kyllä ääni paljoa muuttunut, mutta vähän miehekkäämmin pakokaasuhöyryt tulee nyt molemmista ulostuloista.
                Last edited by Rale; 07-04-2014, 19:24.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎