Announcement

Collapse
No announcement yet.

Missä kilometreissä ootte vaihtanut alustan osia E61/e60?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Santtu Repo
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 229
    • Siuntio

    Missä kilometreissä ootte vaihtanut alustan osia E61/e60?

    Terve kaikille!


    Mielenkiinnosta aattelin kysyä porukalta missä kilometreissä ootte vaihtanut/ vaihattanut reaktiotankoja (etummainen tukivarsi) ja alatukivarsia (poikittain oleva) ja iskunvaimentimia? Mimmosta oireita ollut kun ootte joutunut vaihtamaan?


    Tällähetkellä omassa autossa ongelmana on ratin täristely 100km/h molemmin puolin, vanteet on suorat ja tasapainoitetut, auto leimattu kuukauden sisään ja leima mies katsoi etupään "tarkkaan" eikä löytänyt väljää. Viimevuonna laitatin uretaanipuslat molempiin tukivarsiin. Ratti vaan vapisee ja jarruttaessa pahenee vaan, tuntuu että jää käteen, levyt vaihdettu 20tkm sitten (voiko olla kierot). Alkaa vituttaa tärinät.

    Autolla ajettu 185tkm eikä iskareista, tukivarsia ole ikinä tietääkseni vaihdettu.


    Santtu
    E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
    E39 BMW M5 -02, 2022->
    C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
    E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
    DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
    FENDT TOPAS 560 -11 2021->
  • Grapes
    BTCF Member
    • Jul 2008
    • 601
    • Hämeenlinna

    #2
    280tkm oli mittarissa kun vaihtoon meni etuiskarit, yläpään laakerit, pohjaanlyöntikumit.
    291tkm vaihdettiin etukallistuksenvakaajan yhdystangot.

    Oireina kolinat etupäästä ja jarruttaessa tuntuva tärinä.
    F11 M550d -13

    ex:
    E60 535d -08 405/800
    E39 M5 -99
    E60 530dA -03 302/660
    E39 523iA -98
    Lada 1600 -91
    Ford Escort Sport -72

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #3
      Jarrulevyt kierot, jarrupala/sylinteri jumissa (laahaa ja painaa jarrutuksessa kieroon toispuoleisesti), tukivarren pusla väljä.
      Noista se väpätys löytyy kun kerran jarruttaessa pahenee.

      Comment

      • Santtu Repo
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 229
        • Siuntio

        #4
        Originally posted by BMW525Xda View Post
        Jarrulevyt kierot, jarrupala/sylinteri jumissa (laahaa ja painaa jarrutuksessa kieroon toispuoleisesti), tukivarren pusla väljä.
        Noista se väpätys löytyy kun kerran jarruttaessa pahenee.
        Tänään menee etulevyt tsekkaukseen, katotaan onko kierot, jos on niin lyödään uudet ja samalla sitten satulat putsaukseen ja herkistykseen.

        Kiitokset neuvoista.
        E39 BMW 530D TOURING M-SPORT INDIVIDUAL -04, 2023->
        E39 BMW M5 -02, 2022->
        C4 CORVETTE 35TH ANNIVERSARY -88, 1996–>
        E64 BMW 645CIA CABRIOLET -05, 2012–>
        DODGE DART 225CID -73 (uudesta asti) 1973-->
        FENDT TOPAS 560 -11 2021->

        Comment

        • Rulla
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 80
          • Porvoo

          #5
          Voin allekirjoittaa tuon jarrulevyjen aiheuttaman täristyksen. Omat olivat vaihtokunnossa 210tkm. kohdalla.

          Alkuperäiseen kysymykseen; iskarit vaihdettu 190tkm. kohdalla toisen takaiskarin korkattua. Etujouset on tarvinnut vaihtaa, kun toinen meni poikki jossain 150tkm. paikkeilla (nämähän eivät kyllä tuohon kysymyksen aiheena olevaan tärinään tietenkään vaikuta). Muuten mennään toistaikseksi alkuperäisillä osilla. Yllättävän kovaa tekoa ovat kyllä alkuperäiset palikat, ei voi valittaa.
          E70 3.0d -07
          Entiset: E61 535dA -05, F07 530dx, Semi-Voll -10 : E60 530iA -06 :Z3 1.9 -96 : E36 316ti -96 : E32 735iA -91 : E32 735iA -88 : E60 530dA -04 : E28 520i -84 : E46 320dA -03

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #6
            Jos ja kun porukka vaihtelee jarrulevyjä, niin on syytä muistaa putsata napa erittäin huolella ennen jarrulevyn asennusta. On todella tyypillistä, että napaa ei putsata kirkkaaksi, jolloin levy ei asetu napaan kunnolla ja kohta käsissäsi on uudet kierot jarrulevyt.

            Comment

            • A62
              Bimmer Rookie
              • Jun 2009
              • 117
              • Oulu

              #7
              250tkm etuiskarit, molemmat tangot, yläpään laakerit ja kumit. Alkoi kolisemaan, ei ravistanut. Toinen iskari oli päästänyt nesteet pihalle.

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #8
                130tkm iskarit ja jouset. Joo ajoissa ollaan, mutta parannuksen huomasi silti. Vakaammin menee maantiellä ja kallistelut lieveni. Töyssyt ottaa paremmin vastaan. Eli rikkoutumisia ei tarvi odotella vaan ajoissa vaan uutta tilalle!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎