Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E60 automaattilaatikon outo ääni vaihtaessa kakkoselle

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWE60
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 2
    • Suomi

BMW E60 automaattilaatikon outo ääni vaihtaessa kakkoselle

Hei

Eli autoni on bmw e60 530d 06 automaatilla ja pari päivää sitten huomasin ensimmäisen kerran, että automaatin vaihtaessa ykköseltä kakkoselle kuuluu pieni karhea napautuksen kaltainen ääni.:( Ääntä ei ole ennemmin kuulunut ja nytkään se ei aina kuulu ykköseltä kakkoselle vaihtaessa. Ääni tuntuu tulevan erityisesti jos lähden autolla pysähdyksistä matkaan erittäin rauhallisesti tasakaasulla. Sama ääni kuuluu jos lähden autolla peruuttamaan ja vauhti kasvaa hieman kovemmaksi.
    Autolla on ajettu 145tkm ja vaihdelaatikon öljyjä ei ole vaihdettu. Muovisen öljypohjan olen noin 4 kuukautta sitten tarkistanut ja silloin ainakin näytti ehjältä.

Mikähän mahtaa olla vialla? Onko tiedossa tuhansien eurojen korjaus?:(
  • BMWE60
    Newbiemmer
    • Apr 2014
    • 2
    • Suomi

Nyt kun olen tarkemmin asiaa alkanut seuraamaan niin kyseistä ääntä ei kuulu ollenkaan kun olen pienen matkan autolla ajanut. Pihasta lähtiessä ääni kuuluu lähes aina eli voisiko tuon äänen syy olla huonot vaihteistoöljyt? Niillä kun on tuo +145 tkm. jo ajettu. Kylmänä öljyt eivät ehkä voitelisi jotain kohtaa vaihteistosta täydellisesti ja tuo hiljainen rahiseva ääni ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tulisi sen takia? Kun öljyt ovat hieman lämminneet en ole kyseistä ääntä ainakaan vielä kuullut.

Comment

• Pile jr
      Bimmer Rookie
      • Jan 2011
      • 186
      • Savonlinna

Öljyt vaan vaihtoon ja sen jälkeen jos ei auta parempaan syyniin. Pidä huoli, öljyt vaihdetaan huuhtelemalla.

Comment

• hoopertti
        Newbiemmer
        • Oct 2011
        • 15
        • seinämäjoki

Kannattaa katsoa laatikon ja kartaanin välissä oleva kuminen nivel, siinä jos väljää niin pitää kaikenmaailman kolahteluja .

-jukka

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎