Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d tutina

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juspa
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 1225
    • Pori

    535d tutina

    Vaihde päälle jarru ylös ja rauhallisesti kaasulla liikkeelle. Tekee välillä ihmeellisen "tutinaefektin", koko auto tutisee heti kun kierrokset nousee tyhjäkäynniltä.

    Ajattelin ensin, että olisi edessä jokin tukivarsi tai raidetangonpää löysä kun tuntui rattiin, mutta mistä tuollainen voisi johtua.. jossain löysää on..
    Koneen tuki"tyynyt"? (näihinhän menee myös alipaineletkut)
    Kardaanin rättinivel?
    Last edited by Juspa; 01-05-2014, 10:55.
    E70 M-Sport AlpinWeiß 3

    Ex.
    F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
    E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
    E90 320d -05 Schwartz 2
    E36 328i touring -97 Diamantschwartz
    E36 352i -91 Diamantschwartz
  • casino
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 663
    • Keski-Suomi

    #2
    Originally posted by Juspa View Post
    Vaihde päälle jarru ylös ja rauhallisesti kaasulla liikkeelle. Tekee välillä ihmeellisen "tutinaefektin", koko auto tutisee heti kun kierrokset nousee tyhjäkäynniltä.

    Ajattelin ensin, että olisi edessä jokin tukivarsi tai raidetangonpää löysä kun tuntui rattiin, mutta mistä tuollainen voisi johtua.. jossain löysää on..
    Koneen tuki"tyynyt"? (näihinhän menee myös alipaineletku8t)
    Kardaanin rättinivel?
    kuulostaisi kovasti olevan rättinivel antautumassa...?
    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

    e39 -530d touring 11/1999
    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

    Comment

    • Juspa
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 1225
      • Pori

      #3
      Nyt kun koitin, niin tekee kyseistä "tutinaa" ihan vapaallakin. Hiukan kun nostaa kierroksia, johonkin tonnin kieppeille, niin alkaa. Eikä tee aina.

      Miten se kampuran pään värähtelynvaimennin oireilee jos on särki? Ei silmämääräisesti ainakaan ole heittoa tms. Ja luulisi, että se pahentuisi isommilla kierroksilla jos siitä kiinni..

      Jotain muuta ideaa?
      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

      Ex.
      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
      E90 320d -05 Schwartz 2
      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
      E36 352i -91 Diamantschwartz

      Comment

      • Mlatvala
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 3553
        • Kuopio

        #4
        Suuttimien korjaus-arvot?
        E61 535d alkuunsa viritetty.

        Comment

        • Juspa
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 1225
          • Pori

          #5
          Originally posted by Mlatvala View Post
          Suuttimien korjaus-arvot?
          Tuokin on käynyt mielessä, mut en oo tarkemmin ajatellut kun käy tyhjäkäyntiä kuitenkin nätisti. Täytyy lukea vähän livedataa.
          E70 M-Sport AlpinWeiß 3

          Ex.
          F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
          E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
          E90 320d -05 Schwartz 2
          E36 328i touring -97 Diamantschwartz
          E36 352i -91 Diamantschwartz

          Comment

          • VolvoTDi
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 1576
            • Tampere - Pori

            #6
            Originally posted by Juspa View Post
            Nyt kun koitin, niin tekee kyseistä "tutinaa" ihan vapaallakin. Hiukan kun nostaa kierroksia, johonkin tonnin kieppeille, niin alkaa. Eikä tee aina.

            Miten se kampuran pään värähtelynvaimennin oireilee jos on särki? Ei silmämääräisesti ainakaan ole heittoa tms. Ja luulisi, että se pahentuisi isommilla kierroksilla jos siitä kiinni..

            Jotain muuta ideaa?
            Vapaalla eli N:llä vai P:llä? Pyöriikö turbiini N:llä... Jos se siellä vapisuttelee...
            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
            Check:
            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
            Tampere 044-5867096

            Comment

            • Juspa
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 1225
              • Pori

              #7
              Originally posted by VolvoTDi View Post
              Vapaalla eli N:llä vai P:llä? Pyöriikö turbiini N:llä... Jos se siellä vapisuttelee...
              Samanlainen tutina, oli vaihde N tai P...

              2. ja 5. pytyn suuttimissa korjausarvot ylä- ja alalaidassa. Kierroksilla nuo korjaantuivat kohdalleen.



              Jotenkin en silti usko, että on suuttimista johtuvaa tämä. Tietyllä kierrosnopeudella, siinä hieman alle 1000rpm tapahtuva vapina on ennemminkin sellaista, kuin joku olisi epätasapainossa. Miten sen värähtelynvaimentimen kunnon pystyy toteamaan, jotenkin vääntämällä tms. antaako periksi?
              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

              Ex.
              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
              E90 320d -05 Schwartz 2
              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
              E36 352i -91 Diamantschwartz

              Comment

              • Mlatvala
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 3553
                • Kuopio

                #8
                Kokeileppas ensin puhdistella suuttimet tankkiin tungettavien litkujen kanssa ja sen perään vaikka Redlinen RL2 (muistaaksein) tai öljyä sekään että pareneeko.

                Tuleekos smooth control tai mikähän se oli vikakoodia?

                Mullakin aikoinaan tutisi auto mut seon vain hetkittäistä.

                Vitosella alkaa korjausarvoa olla kuitenkin jo yli kolmen. Meneekö neljään viiteen millään kierroksilla?

                Kakkos suutin sulla uus.
                E61 535d alkuunsa viritetty.

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1225
                  • Pori

                  #9
                  Originally posted by Mlatvala View Post
                  Kokeileppas ensin puhdistella suuttimet tankkiin tungettavien litkujen kanssa ja sen perään vaikka Redlinen RL2 (muistaaksein) tai öljyä sekään että pareneeko.

                  Tuleekos smooth control tai mikähän se oli vikakoodia?

                  Mullakin aikoinaan tutisi auto mut seon vain hetkittäistä.

                  Vitosella alkaa korjausarvoa olla kuitenkin jo yli kolmen. Meneekö neljään viiteen millään kierroksilla?

                  Kakkos suutin sulla uus.
                  RL2:sta menossa toinen pullo, nyt eka tankki reilummalla annostuksella. Vikakoodeja ei tule suuttimista eikä mistään muustakaan.

                  Edellisessä autossa (E90 320d) tutisi tyhjäkäynnillä ja silloin oli suuttimessa korjausarvo liian suuri. Lähti silloin RL2:lla pois. Mutta se suuttimista johtuva "pätkiminen" on nyt erilaista kuin tämän hetkinen tutina.

                  Seuraavana syynäykseen moottorin kannatinkumit ja kampuran värinänvaimennin kun saan vaan auton ylös. Kokeilin jarrua vasten vaihde päällä, miten paljon kone liikkuu josko pystyisi päättelemään moottorin kannatinkumeista jotakin. Kone kallistui karkeasti reilu 5cm silmällä katottuna kun antoi kuormitusta. minkä verran lie kuuluu kallistua..
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • Dimmu!!
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 49
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Onkos tähän tutinaan tullut minkäänlista selvyyttä?
                    Mulla tulee kanssa tonnin kieppeillä ja reilussa kahessa tonnissa semmoinen aaltomainen 〰 tutina ja basson kumina, tärisyttää pikkusen persettä ja rattia.
                    Semmosta 30hz taajuista basson testiraitaa.
                    Eioo väliä onko ajossa vai P:llä parkssa.

                    Comment

                    • Juspa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1225
                      • Pori

                      #11
                      Suuttimista johtuvaa oli mulla. Huolsin itse kaikki suuttimet ja sen jälkeen on käynti ollut kuin pilvellä kävelisi.
                      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                      Ex.
                      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                      E90 320d -05 Schwartz 2
                      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                      E36 352i -91 Diamantschwartz

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎