Kuten kirjoitin, en tiedä nelivedon vaikutusta ja jakosuhdetta pitävällä pinnalla, lisäksi voi rengaskokokin vaikuttaa paljon. Ainakin nämä Kumhot käyttäytyy sivistyneesti jopa ihan oikeasti uraisilla osuuksilla, esim ohituksen alkaessa ja jälkeisissä paluutilanteissa omalle kaistalle ei mitään vetelyjä ole havaittavissa kuten monissa autoissa tuntuva uriin "imaisu" on tuttu efekti.
Mukavat kesärenkaat koossa 225-245/40/18
Collapse
X
-
mulla e61:n alla michelin pilot sport3 kooossa 235/45 18" oem aluilla.
Mitään radikaalia eroa en huomannu edellisiin kiinan radialeihin rengasliikkeestä lähtiessäni...oli mulle ensimmäiset ja viimeset Premium luokan renkaat.
Seuraavalla kerralla ostan suosiolla ihan kiinalaista ja säästän viikon ulkomaanmatkanverran rahaa..
Comment
-
Last edited by E39touring; 17-05-2014, 08:40.
Comment
-
Originally posted by peeämvee View PostNykyrenkaista ylivoimaisesti paras rengas 245/40-18 kokoon on continental sportcontact 5!!! Viimeisen 5 vuoden aikana ajettu kumhot, hankookit, michelinit ja nyt continental 5, kyllä uus conti 5 on paras ajaa bmw:ssä.
Kokona itselläni 225/45R18 95 Y XL. Osa äänekkyydestä voi mennä kantavuudenkin piikkiin, mutta minkäs teet, kun ei ole saanut 93 ilman XL.
Seuraava satsi tarvitaan kesällä 2015 ja silloin luultavasti päädyn kokeilemaan GoodYear Efficent Grip Performancea, jota on kehuttu mm. saksalaisissa testeissä hiljaikseksi ja täälläkin "premiumrenkaat" ketjussa siitä on pari havaintoa. Muuten en SC5:stä vaihtaisi pois, mutta tuo ääni käy oikeasti hermojen päälle. Samassa autossa ollut myös yhden kevään/alkukesän PS2:t, jotka olivat ajettavuudeltaan 1:1, mutta hiljaisemmat.
M135 vannepaketin päällä tuli aikanaan Hankookin V12 Evot, jotka olen lytännyt täysin. Tämän tasoisiin autoihin ei kannata laittaa huonoja renkaita. Niiden ongelmat olivat jokaisella osa-alueella, eikä mitään hyvää sanottavaa niistä ole. Paitsi se päivä, jolloin ne olivat vaihtokunnossa ja alle tuli nämä SC5:t.
Michelinin PS3 voisi olla myös kokeilemisen arvoinen, mutta muistaakseni sitä ei saa kuin run-flatina (ZP) 225/45R18 koossa. Ja meidän nopeuksilla 245/40 on turhan leveä ja lisäksi uraherkempikin.
Nyt Conteilla olen ajanut kaiketi noin 15tkm ja pintaa on kaikissa tasaisesti 5mm paikkeilla. Eli reilusti yli 20tkm näillä pääsee, eikä tarvitse edes ajaa sinne 2mm paikkeille. Tietenkin ajotyyli (jarrutukset) merkitsee paljon, mutta itse en kuluta jarruja yhtään ylimääräistä, vaan ennakoin ja pidän väliä edellä ajaviin.
Jos jollain on kokemusta noista GY EGP:eistä, niin kuulisin mieluusti lisää.
Lopuksi vielä sivuhyppy, käytän samaa kokoa myös talvella, Contin CVC5 kitkoissa. Sen parempaa talvirengastuntumaa ei ole vielä koskaan ollut.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
Originally posted by MSam View PostJos jollain on kokemusta noista GY EGP:eistä, niin kuulisin mieluusti lisää.
Tulos: Meteli käytännössä putosi puoleen ja 40km työmatkan yhdensuuntainen keskikulutus putosi samantien 0,6l/100km, vaikka tuumakoko nousi yhdellä. BF.illä kulutus oli aina kutakuinkin tasan 7,0l/100km. GoodYeareilla 6,3-6,4l/100km. Huomionarvoinen seikka on, että nuo GoodYearit tuntuu rullaavan todella herkästi ja hiljaisesti. Olivat TM:n parhaat kumit vierintävastukseltaan, joka olikin itselleni päävalintakriteeri. Saattaisin ehkä tämän kokemuksen perusteella ottaa samanlaiset myös Bemuun, jos nyt tekisin valintaani. Tosin olen kyllä edelleen tyytyväinen jo aikaisemin mainostamiini 18" Uniroyaleihin.
Comment
-
Originally posted by eerku View PostE60 530iA, edelliset renkaat Michelin Primacy HP:t ja äänessä ei kovin paljon eroa. GoodYearit hieman hiljaisemmat. Erot kulutuskestävyydessä selviävät aikanaan.
ero vierintäkehässä on kuitenkin muutaman prosentin...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
Originally posted by E39touring View Post
Runflatit pitivät tasaisen jyrinän, mutta näillä sitä ei ole.
Aika näyttää miten on kulutuskestävyyden kanssa!?Last edited by E39touring; 31-05-2014, 20:36.
Comment
Comment