Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 530DA 2006 ei ota kierroksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jonzeri
    Newbiemmer
    • May 2014
    • 9
    • finland

    e60 530DA 2006 ei ota kierroksia

    Anteeksi vaivani mutta en pystynyt käyttämään hakua puhelimella. Eli auto on lastutettu ja dpf poistettu sekä vapaavirtaus suodatin on asennettu. Tänä aamuna töihin mennessä ei auto enää kickdownin jälkeen ottanut kuin 3500 kierrosta ja ei liikkunut enää eteenpäin...kuin olisi laatikko sylkäissyt vapaalle..puolikaasulla kiihdyttäessä toimii normaalisti...koitin sitten manuaali puolella ja ongelma on kaikilla vaihteilla (kun ei kickdown nappia polkaise) eli ei ota yli 3500 kierrosta. Paikallaan vapaalla sama ongelma. Mutta P vaihde silmässä kiertää kyllä iloisesti. Missäköhän mahtaa vikaa olla?
  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #2
    Vikakoodeista tuo varmasti alkais selviämään
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • jonzeri
      Newbiemmer
      • May 2014
      • 9
      • finland

      #3
      Eikö kellään ole tälläistä ongelmaa ollut???...vikakoodejakaan ei pääse tälläviikolla lukemaan

      Comment

      • exautisti
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1267
        • oulu

        #4
        Vaihda nyt sitten vaikka dpf ensin. Arvellaan sitten lisää.
        -99 punane passatti

        https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

        Tuikun softat
        Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
        BMW Maahantuonti ammattitaidolla
        Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
        Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

        www.mcars.fi

        Kysy 041-5056506

        https://www.facebook.com/MCarsOulu/

        INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

        Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

        Comment

        • VolvoTDi
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2006
          • 1576
          • Tampere - Pori

          #5
          Originally posted by jonzeri View Post
          Eikö kellään ole tälläistä ongelmaa ollut???...vikakoodejakaan ei pääse tälläviikolla lukemaan
          Mistä päin olet jos vaikka joku kerkiää tällä viikolla...
          Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
          Check:
          www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
          Tampere 044-5867096

          Comment

          • e46touring
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1327
            • Tornio

            #6
            Originally posted by jonzeri View Post
            Anteeksi vaivani mutta en pystynyt käyttämään hakua puhelimella. Eli auto on lastutettu ja dpf poistettu sekä vapaavirtaus suodatin on asennettu. Tänä aamuna töihin mennessä ei auto enää kickdownin jälkeen ottanut kuin 3500 kierrosta ja ei liikkunut enää eteenpäin...kuin olisi laatikko sylkäissyt vapaalle..puolikaasulla kiihdyttäessä toimii normaalisti...koitin sitten manuaali puolella ja ongelma on kaikilla vaihteilla (kun ei kickdown nappia polkaise) eli ei ota yli 3500 kierrosta. Paikallaan vapaalla sama ongelma. Mutta P vaihde silmässä kiertää kyllä iloisesti. Missäköhän mahtaa vikaa olla?
            Ei sitä POISTETTUA DPF tarvitse alkaa vaihtamaan vaikka näin ohjeistivat.
            Olet sitten pöljyyttäsi asentanut noita helvetin "vapaavirtaus" suodattimia jotka paskovat ilmamassamittarin rikki. Eli paikkakuntaa esiin ja vikakoodit/livedata lukuun ja aloitetaan vika arvaukset ilmasuodatin / Ilmamassamittarin vaihdolla.
            __________________________________________________ ____________
            Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

            Comment

            • jonzeri
              Newbiemmer
              • May 2014
              • 9
              • finland

              #7
              auto ollut piuhan päässä kiinni.

              Noniiiin. Eli auto oli eilen läppärin päässä kiinni ja putsattiin maf ja map anturit. Autolla olin ennen sitä ajanut maffin johto irti ja satunnaisesti oireili kuvailemallani tavalla. No silloinhan auto haistelee mapilla tuota ilman määrää mutta molempien putsauksen jälkeen tehot vain laskivat...tosi laiskasti kulkee. MUTTA ajossa kyllä läppäriltä katsottuna maffi vastaa suhteellisen hyvin pyyntiin. Ahtopaine sen sijaan ei. Ahtolämmöt oli 80 tietämillä koko ajan.uusi lämpöanturi ahtoputkeen ja ahtolämmöt oli sen jälkeen 35-45 astetta,ei vaikutusta itse vikaan. Säätyvien siipien solenoidi ajettiin testissä ja se oli ihan kunnossa,pyöri siis jouhevasti molempiin suuntiin. Vika kun on ajoittaista eli jos menee vika päälle ja pysähtyy bussipysäkille,sammuttaa niin sitten toimii taas hyvin.. ps..egr on ohjelmallisesti suljettu,voiko se vika silti olla maffissa? Tiedä sitä kun koneen mukaan se oli kunnossa....mistäköhän seuraavaa vikaa etsimään?

              Comment

              • Kissvesala
                Moderator
                • Jun 2010
                • 3110
                • Liminka

                #8
                Kyllä se vaan meikän mielestä turbossa se vika on. Siinä oli pari milliä pitkittäis välystä, poikittais välystäkin normaalia enemmän ja sormin pyöritellessä takerteli ne siivet kun painoi ns seinää vasten.
                Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                Kissvesala.fi
                Priva tai o443424479

                Comment

                • exautisti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 1267
                  • oulu

                  #9
                  Mikäli ahtimen laakerointi on loppu rupeaa akseli resonoimaan nopeasti kiihdytettäessä,sievästi osakaasulla kiihdyttäessä voi pelata silti suht. normaalisti.
                  -99 punane passatti

                  https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                  Tuikun softat
                  Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                  BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                  Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                  Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                  www.mcars.fi

                  Kysy 041-5056506

                  https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                  INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                  Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                  Comment

                  • jonzeri
                    Newbiemmer
                    • May 2014
                    • 9
                    • finland

                    #10
                    turbo väljä.

                    Turbo tuossa menee jokatapauksessa vaihtoon. Mutta kun äskönkin pihasta lähti niin toimi moitteetta ekan kilsan,vetoja oli hyvin mutta sitten ihan yhtä äkkiä katosivat ja ei tahdo kulkea sitten ei yhtään. Osakaasulla kiihdyttäessä samaa vikaa.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎