memebuy23buy

520da E60 lastutuskokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    520da E60 lastutuskokemuksia

    Onko jollain kokemuksia E60 520da lastutuksesta? Oletteko olleet tyytyväisiä lopputulokseen?

    Olen suunnittelemassa autoni penkitysohjelmointia ja dpf- hiukkassuodattimen poistoa samalla keikalla.

    Harisella dpf:n poisto, penkitys, ohjelmointi, ja loppupenkitys olisi 1000€. Tehoa kokemuksen mukaan pitäisi irrota 215-225hp ja 450Nm ja automaatin pitäisi vielä kestää hyvin nuo tehot.

    Arvot ovat aika houkuttelevia mitä haluaisinkin.
    Haluaisin kuulla kokemuksia mutta en siis halua ostaa 530da:ta koska olen jo ostanut kohtuu rahalla kohtuu kilometreillä ja kustannuksilla 520da:n
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2335
    • Uusimaa

    #2
    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Onko jollain kokemuksia E60 520da lastutuksesta? Oletteko olleet tyytyväisiä lopputulokseen?

    Olen suunnittelemassa autoni penkitysohjelmointia ja dpf- hiukkassuodattimen poistoa samalla keikalla.

    Harisella dpf:n poisto, penkitys, ohjelmointi, ja loppupenkitys olisi 1000€. Tehoa kokemuksen mukaan pitäisi irrota 215-225hp ja 450Nm ja automaatin pitäisi vielä kestää hyvin nuo tehot.

    Arvot ovat aika houkuttelevia mitä haluaisinkin.
    Haluaisin kuulla kokemuksia mutta en siis halua ostaa 530da:ta koska olen jo ostanut kohtuu rahalla kohtuu kilometreillä ja kustannuksilla 520da:n
    On kokemusta edellisestä 320dA:sta, joka oli siis E91, mutta samalla koneella. Karalan softalla piristyi kummasti. 0-100km/h ajasta lähti likimain pari sekuntia pois. Muistan vaan sen, että ko. koneen kehnohko alavääntö ei perstuntumalta juurikaan muuttunut. Pikemminkin korostui entisestään kun ylärekisteriin tuli lisäherkkyyttä aika reippaasti. Oli kuitenkin hyvä kompromissi taloudellisuutta ja suorituskykyä. DPF:ään en koskenut laisinkaan. Pelkkä softa riitti minulle.
    BMW G30 545e M-Sport

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • Latelammas
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 89
      • Kanta-Häme

      #3
      Edellinen auto E91 320 DA (163hp) kävi Harisella, DPF'n poisto ja softaus --> 196hp & 456nm. Luonne muuttui olennaisesti ja alavääntökin parani ihan kivasti. Samalla keskikulutus tippui litran verran.
      Last edited by Latelammas; 07-05-2014, 09:41. Reason: Typo
      F25 X3 M-Sport 30D

      Comment

      • JKK
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 2335
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by Latelammas View Post
        Luonne muuttui olennaisesti ja alavääntökin parani ihan kivasti.
        Omassa tapauksessani alaväännöllä tarkoitin n.1000-1600rpm:n välistä aluetta, jossa pikkukoneen turbo tuntuu aivan kuolleelta. Tuolle alueelle ei mielestäni juurikaan muutosta tullut. Sitten 1600-1800rpm paikkeille tuli ohjelmoinnin jälkeen sellainen "muulinpotku" jolloin lähdettiin suht. vikkelästi.
        BMW G30 545e M-Sport

        Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

        Comment

        • samii81
          Bimmer Rookie
          • Oct 2013
          • 161
          • Kokkola

          #5
          Täälläkin ohjelmoitu 520d m47 motilla jossa alunperin 163hp. ohjelmoinnin jälkeen 208hp 435nm. Ja tuolla ei tule vielä voima savua.Myös dpf poistettu. ajtechillä homma tehtiin ja ei kustantanut lähellekkän tuota 1000€. Suosittelen ehdottomasti kyllä ohjelmointia muuttuu auton luonne mukavasti..
          F32 430d mineral grey///M-sport.
          EX
          F20 -14 120D Alpinweiss M-Sport
          F11 -10 520d Alpinweiss M-Sport
          E61 520D Alpinweiss M-sport look.

          Comment

          • JarnoE36
            BTCF Member
            • Jun 2009
            • 253
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by samii81 View Post
            Täälläkin ohjelmoitu 520d m47 motilla jossa alunperin 163hp. ohjelmoinnin jälkeen 208hp 435nm. Ja tuolla ei tule vielä voima savua.Myös dpf poistettu. ajtechillä homma tehtiin ja ei kustantanut lähellekkän tuota 1000€. Suosittelen ehdottomasti kyllä ohjelmointia muuttuu auton luonne mukavasti..
            Hyvältä kuulostaa. Harmitti kun edelliseen dieseliin Mb200cdi:n käytin ohjelmoinnissa parin vuoden ajon jälkeen, olisi pitänyt tehdä samantien hankittaessa.
            Jarppa

            Toyota GT86
            (330d Sport F31 N57 2014)
            ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
            (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
            ( 530da E60 M57N2 2006)
            ( 520da E60 2006)
            ( 520 E39x3)
            (E46x2)
            (Z3)

            Comment

            • JarnoE36
              BTCF Member
              • Jun 2009
              • 253
              • Uusimaa

              #7
              Onko Uudenmaan alueella muita ohjelmointipajoja kuin Harinen?

              Aj- tech on hieman kaukana täältä Kirkkonummelta. Haluausin että auto käytetään penkissä ennen ja jälkeen ja juuri ko.autoon tehdään ohjelma eikä asenneta pelkkää perus "viriohjelmaa". Haluaisin kuitenkin saada maksimi hyödyn ja toimivuuden.
              Jarppa

              Toyota GT86
              (330d Sport F31 N57 2014)
              ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
              (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
              ( 530da E60 M57N2 2006)
              ( 520da E60 2006)
              ( 520 E39x3)
              (E46x2)
              (Z3)

              Comment

              • noze75
                Newbiemmer
                • Nov 2009
                • 7
                • Espoo

                #8
                Originally posted by JarnoE36 View Post
                Onko Uudenmaan alueella muita ohjelmointipajoja kuin Harinen?

                Aj- tech on hieman kaukana täältä Kirkkonummelta. Haluausin että auto käytetään penkissä ennen ja jälkeen ja juuri ko.autoon tehdään ohjelma eikä asenneta pelkkää perus "viriohjelmaa". Haluaisin kuitenkin saada maksimi hyödyn ja toimivuuden.
                Ltr-racing, nummi-pusula. Oma e46 320d menossa sinne maanantaina.

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2335
                  • Uusimaa

                  #9
                  Originally posted by JarnoE36 View Post
                  Onko Uudenmaan alueella muita ohjelmointipajoja kuin Harinen?

                  Aj- tech on hieman kaukana täältä Kirkkonummelta. Haluausin että auto käytetään penkissä ennen ja jälkeen ja juuri ko.autoon tehdään ohjelma eikä asenneta pelkkää perus "viriohjelmaa". Haluaisin kuitenkin saada maksimi hyödyn ja toimivuuden.
                  Siellä Harisella varmaan homma hoituu aika tasokkaasti ja tietävät siellä varmasti mitä tekevät. Suomessa on paljon softapajoja, jossa tekijät eivät ymmärrä niiden karttojen päälle yhtään mitään. Eli hoitavat vain uuden softan ajamisen boxiin sisään ymmärtämättä mitä muutoksia niihin karttoihin on tehty.

                  Järvenpäässä Samppasportilla onnistuu Turbotecin softien asennus ja penkitys. Siellä on myös dyno. Itseasiassa Turbotecin entinen dynometri löytyy sieltä. He ovat siis Karalan virisoftien jälleenmyyjä. Hyvin on softien asennus onnistunut siellä.
                  BMW G30 545e M-Sport

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • bear3
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2008
                    • 131
                    • laitila

                    #10
                    Originally posted by JarnoE36 View Post
                    Onko Uudenmaan alueella muita ohjelmointipajoja kuin Harinen?

                    Aj- tech on hieman kaukana täältä Kirkkonummelta. Haluausin että auto käytetään penkissä ennen ja jälkeen ja juuri ko.autoon tehdään ohjelma eikä asenneta pelkkää perus "viriohjelmaa". Haluaisin kuitenkin saada maksimi hyödyn ja toimivuuden.

                    motorbit tuusulassa
                    "itse tein...siksi hyvä "

                    e91 330xd 2007

                    Comment

                    • Kimmolc4
                      Newbiemmer
                      • Oct 2013
                      • 27
                      • Siuntio

                      #11
                      Originally posted by JarnoE36 View Post
                      Onko Uudenmaan alueella muita ohjelmointipajoja kuin Harinen?

                      Aj- tech on hieman kaukana täältä Kirkkonummelta. Haluausin että auto käytetään penkissä ennen ja jälkeen ja juuri ko.autoon tehdään ohjelma eikä asenneta pelkkää perus "viriohjelmaa". Haluaisin kuitenkin saada maksimi hyödyn ja toimivuuden.

                      Kamitec Lohja
                      Timanttiporauksia ja muita timanttitöitä.

                      Pöyryntimantti.fi

                      Comment

                      • JarnoE36
                        BTCF Member
                        • Jun 2009
                        • 253
                        • Uusimaa

                        #12
                        Originally posted by JarnoE36 View Post
                        Onko jollain kokemuksia E60 520da lastutuksesta? Oletteko olleet tyytyväisiä lopputulokseen?

                        Olen suunnittelemassa autoni penkitysohjelmointia ja dpf- hiukkassuodattimen poistoa samalla keikalla.

                        Harisella dpf:n poisto, penkitys, ohjelmointi, ja loppupenkitys olisi 1000€. Tehoa kokemuksen mukaan pitäisi irrota 215-225hp ja 450Nm ja automaatin pitäisi vielä kestää hyvin nuo tehot.

                        Arvot ovat aika houkuttelevia mitä haluaisinkin.
                        Haluaisin kuulla kokemuksia mutta en siis halua ostaa 530da:ta koska olen jo ostanut kohtuu rahalla kohtuu kilometreillä ja kustannuksilla 520da:n
                        Luin huvittuneena omaa postaustani �� "en siis halua ostaa 530da:ta koska olen jo ostanut kohtuu rahalla kohtuu kilometreillä ja kustannuksilla 520da:n "

                        --->No ostin sitten kuitenkin 530d:n ja nyt pitää sitäkin lastuttaa! BÄZÄÄÄM!!! Ruokahalu kasvaa syödessä
                        Jarppa

                        Toyota GT86
                        (330d Sport F31 N57 2014)
                        ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                        (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                        ( 530da E60 M57N2 2006)
                        ( 520da E60 2006)
                        ( 520 E39x3)
                        (E46x2)
                        (Z3)

                        Comment

                        • Nmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 1712
                          • Nurmijärvi

                          #13
                          Originally posted by JarnoE36 View Post
                          Luin huvittuneena omaa postaustani �� "en siis halua ostaa 530da:ta koska olen jo ostanut kohtuu rahalla kohtuu kilometreillä ja kustannuksilla 520da:n "

                          --->No ostin sitten kuitenkin 530d:n ja nyt pitää sitäkin lastuttaa! BÄZÄÄÄM!!! Ruokahalu kasvaa syödessä
                          Tätä menoohan kohta pitää se tuplaturbokin saada
                          E92 335d ///M335d 476hp/866nm

                          Ex.
                          E61 535D ///M-Sport 405hv/773nm
                          E60 530d
                          Audi A6 -07
                          E87 116i -07

                          "Siinä vaiheessa ku katoin et taustapeilistä näkyy valkosta savua nii vedin röökin suuhun ja annoin kaasua" #ESsej

                          Comment

                          • JarnoE36
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 253
                            • Uusimaa

                            #14
                            Originally posted by Nmeri View Post
                            Tätä menoohan kohta pitää se tuplaturbokin saada
                            No vähän käynyt jo mielessä Jos nyt tähän saisi sen 300hp/700nm niin hollin aikaa pärjää. Vanhat merkit kyllä näyttävät että viimeistään vuoden päästä on uusi auto
                            Jarppa

                            Toyota GT86
                            (330d Sport F31 N57 2014)
                            ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                            (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                            ( 530da E60 M57N2 2006)
                            ( 520da E60 2006)
                            ( 520 E39x3)
                            (E46x2)
                            (Z3)

                            Comment

                            • BemariAndy
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 230
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #15
                              Kannattaa laittaa ne 530d viritysjutut omalle forumille, jos auton on "päivittänyt eri malliin" ja tuosta 520sta ei kyllä voi saada ilman muiden osien päivitystä yli 210hv. Ja laatikko ei välttämättä voi kestää kovin paljon yli 400nm vääntöä. Tämä ainakin oman auton suhteen kokemuksena mitä olen kysellyt.
                              * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                              * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                              Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                              Comment

                              Working...
                              X