Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E60 520d 525d 530d 520i 525i 530i tyyppiviat? E60 ostossa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juggeri
    BTCF Member
    • Nov 2013
    • 3
    • Oulu

    Bmw E60 520d 525d 530d 520i 525i 530i tyyppiviat? E60 ostossa.

    Moi!

    Onko täällä foorumilla E60.n osalta kattavaa ja vertailukelpoista listaa tyyppivioista bensa tai diesel ja manuaali tai automaatti?.

    E60 miellyttää silmää, ajo-ominaisuudet hyvät ja olisi sopiva kulkine / hankittavissa. Mikä moottori / käyttövoima / vaihteisto ??? vai jätänkö hankkimatta??? Monta eri merkkiä omistaneena (gm, mb, vw, bmw), pikku remontin teko ei haittaa, mutta tuhansien eurojen jumppatuokiot jättäisi suosiolla väliin.

    Hakusessa E60 Sedan 2003 - 2009 väliin. Bensa tai diesel , manuaali tai automaatti. (mielellään automaatti).

    Väri, sisusta ja varusteet ovat tässä kohtaa epäolennaista, jos tiedossa on tekniikan rikkoontuessa kalliita korjaamopäiviä. Tarkennukseksi varusteista: vakionopeudensäädin, sähkölasit, kääntyvät takapenkit ja mahdollisesti se automaatti.

    Sen normaalin bensa tai diesel väännön voi tässäkohtaa unohtaa, molemmissa on etunsa, haen vain kestävää käyttöautoa, jolla ajetaan kailenlaista ajoa (pitkää ja lyhyttä) kaikissa Suomen keleissä.

    Lähinnä yritän minimoida tulevaisuuden tappioita, korjaamisien/käyttökustannuksien osalta. Bensan ja Dieselin kulutus ja hinta erot tiedostan. Autoa on tarkoitus pitää vähintään se 5.-vuotta ja jälleenmyyntiarvoa esim. varusteiden kohdalta ei tarvitse miettiä.

    Täällä foorumissa on paljon asiaa , mutta täsmätiedon löytäminen ja kerääminen tuskaista. Monenlaisia vikoja ja monenlaisia mielipiteitä. Autothan on yksilöitä ja niitä on ajettu / korjattu yksilöllisesti tarpeen mukaan.

    Moottoreista:

    Mitä tyyppivikoja on odottettavissa?:

    520d N47 jakoketju, läpät
    525d ?
    530d läpät

    520i ? 6.sylinterinen tai 4.
    525i ?
    530i ?

    Miten bensakoneiden jakoketjut?

    Automaatti vanhempi / uudenpi Lci: , kierrosten humpaaminen, onko tuo laatikkoremontti kaikissa, bensa / diesel?

    Manuaali: miten kestävät ja kestääkö kytkin?.


    Auton hankinta on menossa nyt ja muutamat artikkelit saivat harkitsemaan E60 hankintaa uudelleen.

    Jos saisi edes linkkejä foorumiin, mistä vois katsella, nyt luettuna:

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=284059 tämä pysäytti :think

    http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=Humppaa :think

    Kiitoksia!
  • Vana
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 49
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by juggeri View Post
    Moi!


    Jos saisi edes linkkejä foorumiin, mistä vois katsella, nyt luettuna:

    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=284059 tämä pysäytti :think

    http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=Humppaa :think

    Kiitoksia!
    Tässä pari linkkiä ostopohdintoihin.

    E60/E61 ostamassa

    E60/E61 ostamassa II

    Comment

    • Toni L
      Bimmer Rookie
      • May 2012
      • 45
      • Kokkola

      #3
      Itselläni ollut nyt viidettä vuotta 530i bensa manuaali 06. Aj 100tkm ja nyt mittarissa n140tkm. Eipä ole tarvinnut korjaamolla seisottaa normi öljyhuoltojen lisäksi kuin ibs kaapelin vaihdon vuoksi ja kuskin etuovi vaihdettiin takuuseen nuppineulanpään kokoisen ruostetäpän vuoksi. Tyytyväinen voin olla ainakin omaan yksilöön.

      Comment

      • Kramer77
        Bimmer Rookie
        • May 2013
        • 77
        • Kokkola

        #4
        Itsellä ollut nyt vuoden automaatti 520d E61 M47 koneella eli ei tuolla uudemmalla ketjuongelmaisella, toisaalta eipä ne kaikki varmasti laukea. Hehkut olen joutunut vain vaihdattamaan, muuten mennyt moitteetta tähän asti. Kyyti on hyvää ja mielestäni riittävän tehokas tuollakin moottorilla, en ole mikään revittelijä. Lähtee liikkeelle ja ohitukset sujuu vaivatta.

        Comment

        • Basillicus
          Bimmer Rookie
          • Feb 2010
          • 153
          • Turku

          #5
          Henkilökohtaisesti olen päätynyt siihen, että automaattivaihteinen 525 tai 530 bensakoneella (N52 tai N53) on paras yhdistelmä tehoa, mukavuutta, luotettavuutta ja taloudellisuutta. Pienemmät bensakoneet ovat liian mopoja olematta kuitenkaan merkittävästi taloudellisempia. Jakoketjuista en ole ikinä kuullut mainittavan mitään, tuskin niissä mitään vikaa on.

          Manuaalina tällaista laivaa on pidemmän päälle rasittava ajaa vaikka periaatteen miehet ovat tietty asia erikseen. Manuaalilaatikko on sinäänsä tosin on erittäin hyvä, en tiedä onko montaa parempaa olemassa.

          Dieseleissä taas on kaikenlaista pientä laittoa käsittääkseni paljon enemmän, plus itselle tulee kilometrejä niin vähän ettei niissä ole muutenkaan oikein järkeä.

          Varusteista comfort-penkit ja professional Hifit ovat aika ehdottomat, kannattaa kokeilla jos pystyy ja ihme on jos ei vakuuta. Muut on sitten plussaa. Vakkarit sun muut on vakiona.
          BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
          ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau

          Comment

          • Shappire
            Bimmer Rookie
            • Oct 2009
            • 124
            • Sisä-Suomi

            #6
            EI IKINÄ 4-pyttyistä BMW:tä jos jakopäätä ei ole äskettäin uusittu.
            BMW VAIN 6 pyttyisenä. Siinä paras ohje.
            Mulla on 3 ltr 6-diesel ja se ainakin on pelannut moitteetta ja ilmeisesti bensa kutosetkin pelaavat ok.
            F11 530 xD LCI

            Comment

            • Kramer77
              Bimmer Rookie
              • May 2013
              • 77
              • Kokkola

              #7
              Originally posted by Shappire View Post
              EI IKINÄ 4-pyttyistä BMW:tä jos jakopäätä ei ole äskettäin uusittu.
              BMW VAIN 6 pyttyisenä. Siinä paras ohje.
              Mulla on 3 ltr 6-diesel ja se ainakin on pelannut moitteetta ja ilmeisesti bensa kutosetkin pelaavat ok.
              Käsittääkseni neljäpyttyisessä M47 koneessa ei ole jakopääongelmia, toki kuuspyttyinen on varmasti mukava.

              Comment

              • N54
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2012
                • 526
                • Satakunta

                #8
                Originally posted by Basillicus View Post
                Henkilökohtaisesti olen päätynyt siihen, että automaattivaihteinen 525 tai 530 bensakoneella (N52 tai N53) on paras yhdistelmä tehoa, mukavuutta, luotettavuutta ja taloudellisuutta. Pienemmät bensakoneet ovat liian mopoja olematta kuitenkaan merkittävästi taloudellisempia. Jakoketjuista en ole ikinä kuullut mainittavan mitään, tuskin niissä mitään vikaa on.

                Varusteista comfort-penkit ja professional Hifit ovat aika ehdottomat, kannattaa kokeilla jos pystyy ja ihme on jos ei vakuuta. Muut on sitten plussaa. Vakkarit sun muut on vakiona.
                N52 on melkeinpä luotettavampi kuin N53 jossa voi tulla suutin, korkeapainepumppu, nox-sensori yms. häikkää. Tosin N53 pitäisi kuluttaa vähemmän ja olla vähän tehokkaampi ja lci:stähän siis löytyy tämä N53.

                Comfortit ja hifipro on kyllä hienoja, mutta karsivat ehdokkaiden listaa melko tehokkaasti, enemmin itse katsoisin kokonaisuuttta kuin tiettyä varustetta.
                E60 on saanut myös ilman vakkaria, mm. olen ajanut -04 530d jossa ei ollut cruisea, tosin on kyllä melko hankalaa löytää auto jossa sitä ei ole. Taittuva takaselkänoja on myös sedanissa lisävaruste, vakionahan näissä ei ole kyllä juuri mitään, sadetunnistin ja monitoimiratti löytyy kaikista.

                Comment

                • Patd
                  Bimmer Rookie
                  • May 2014
                  • 57
                  • Pohjanmaa

                  #9
                  Itsellä 530d, hehkuja on pitänyt uusia, ei toistaiseksi muuta.
                  Joku tuossa aijemmin mainitsi että hifiprof. äänentoisto järjestelmä vähintään, itselle ainakin riittää tästä pykälää huonompi setti (normi hifit?)
                  Jakkaroiden asemaa autossa ei kannata aliarvioida, en huolisi pre lci autoon muuta kuin Comfortit. Lci mallissa voisi jo kelpuuttaa sporttipenkit ristiselän tuella.

                  Comment

                  • BeamR
                    BTCF Member
                    • Jul 2007
                    • 13363
                    • Espoon takametsät

                    #10
                    6-sylinteriset bensavehkeet: vaihtakaa DISA-venttiili ettei pamahda koneeseen.
                    F46 Gran Tourer -20
                    Boxster 2.5 -97

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      #11
                      Originally posted by BeamR View Post
                      6-sylinteriset bensavehkeet: vaihtakaa DISA-venttiili ettei pamahda koneeseen.
                      Ei taida koskea lci malleja?

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5428
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by BeamR View Post
                        6-sylinteriset bensavehkeet: vaihtakaa DISA-venttiili ettei pamahda koneeseen.
                        Mikä on disa venttiili?
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Zeta
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7548
                          • Kotona

                          #13
                          Originally posted by BeamR View Post
                          6-sylinteriset bensavehkeet: vaihtakaa DISA-venttiili ettei pamahda koneeseen.
                          Oliko niin, ettei e90 325i prefacelift ole disaa? Googletuksella puhutaan lähinnä 330i vaivaavista ongelmista... ja siinähän on erilainen imusarja. :think
                          -
                          Käyttöautona: F20
                          Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                          Myydään: HP 12.5" kannettava **220e**
                          -

                          Comment

                          • BeamR
                            BTCF Member
                            • Jul 2007
                            • 13363
                            • Espoon takametsät

                            #14
                            Originally posted by Vanquish View Post
                            Ei taida koskea lci malleja?
                            en tiedä, kannattaa tarkistaa.
                            Originally posted by Tommix View Post
                            Mikä on disa venttiili?
                            muuttaa ilman kulkua imusarjassa jotta on enemmän alavääntöä ja toisaalta tehoa ylhäällä.
                            Originally posted by Zeta View Post
                            Oliko niin, ettei e90 325i prefacelift ole disaa? Googletuksella puhutaan lähinnä 330i vaivaavista ongelmista... ja siinähän on erilainen imusarja. :think
                            en tiedä, kannattaa tarkistaa.

                            vahingon sattuessa lysti maksaa 2-3k€.
                            F46 Gran Tourer -20
                            Boxster 2.5 -97

                            Comment

                            • mr81
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2010
                              • 300
                              • PK-seutu

                              #15
                              Kyllä koskee myös faceliftiä Disa. Vaihto noin 120tkm välein ja pystyy helpolla itsekin vaihtaa. Lambdoja hajosi pari kpl (180€ kpl), Nox meni (300€ kpl) ja Disa (200€) hajosi mutta ei aiheuttanut mitään vahinkoa.

                              Bensa rivi kuutosessa on aika paljon antureita ja katalysaattoreja mennyt. Puolat ja tulpat kulutustavaraa. Todella pienellä ja hyvin kulkee, mutta sen minkä kulutuksessa säästät niin antureissa maksat.
                              Last edited by mr81; 17-05-2014, 07:53.
                              E65 730d '08 Monaco blue
                              Ex: E60 523iA '08

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎